Acasă Auto BMW își ia la revedere de la actualul M50d cu X5 și X7 Final Edition

BMW își ia la revedere de la actualul M50d cu X5 și X7 Final Edition

de Știrbu
0 comentarii

Dieselul cu șase cilindri în linie și patru turbine, cunoscut ca M50d, va ieși din producție. BMW îl onorează cu Final Edition pentru X5 și X7.

Povestea spune că dieselul tri-turbo cu șase cilindri în linie, de 3 litri, al bavarezilor a venit ca „răspuns” la V8-ul diesel de pe Porsche Cayenne. Însă cronologic vorbind, înainte de X6 M50d a fost Seria 5 M550d, deci nu credeți chiar toate poveștile pe care le auziți.

Important este că X6 M50d, cu ai săi 381 de cai-putere și 740 de Newtoni-metru, a fost o minunăție la vremea lui, iar asta s-a reflectat în cifrele de vânzări, cel puțin în regiunea est-europeană. Apoi a apărut o versiune și mai performantă, cu și mai multe turbine: 4. Un total de 400 de cai-putere și 760 de Newtoni-metru care bucura la fiecare apăsare de accelerație.

Însă caii cvadri-alimentați sunt scumpi la întreținere, iar cifrele de vânzări probabil nu i-a convins pe cei de la BMW să investească în M50d pentru a-l aduce în parametrii de emisii — din ce în ce mai stricți — impuși de Uniunea Europeană. Doar pentru că este popular în Europa de Est asta nu înseamnă că lumea se dă în vânt după diesel la fel de tare în alte părți ale lumii.

Pentru a-i onora cum se cuvine activitatea, BMW i-a pregătit lui M50d o ediție specială, numită Final Edition, disponibilă pe SUV-urile X5 și X7. Disponibilă și în România, aceasta va avea pe lista de dotări standard farurile cu tehnologie Laserlight, pachetul Professional cu funcții de rulare semiautonomă, direcție integrală, pachetul Crafted Clarity cu inserții din sticlă, head-up display, Parking Assitant Plus, sistem audio Harmann Kardon, funcție de control prin gesturi și suport de încărcare wireless pentru telefoanele mobile.

Citește și

Lasă un comentariu