Acasă Auto Mașini noi în 2022: toate lansările de modele cu motorizare termică

Mașini noi în 2022: toate lansările de modele cu motorizare termică

de Știrbu
0 comentarii

Oferta electrică este în continuă expansiune, însă există suficiente noutăți și pentru cei care încă vor să audă un motor termic sub capotă, chiar și intermitent. În lista următoare sunt incluse toate lansările de anul acesta – modele cu motorizări clasice, dar și hibride și PHEV.

Sigur, e din ce în ce mai greu să găsești în ziua de astăzi o motorizare clasică, adică un motor termic neasistat în niciun fel de componente electrice. Iar ăsta nu este un lucru rău, pentru că, în final, tot noi avem de câștigat. Pe de o parte, pentru că adjuvantul electric poate ajuta la diminuarea consumului de combustibil. Pe de alta – și cumva în legătură cu ce am scris până acum – reduce emisiile de noxe, ceea ce înseamnă că aerul din comasările urbane devine mai curat, acolo unde găsim de altfel și cele mai multe autoturisme.

Dar articolul acesta nu are rolul de a te convinge ce e bine și ce nu, așa că o să închei aici introducerea și o să trec la subiectul principal: modelele care se lansează anul acesta și care folosesc motorizări termice. Aici sunt incluse și hibridele, atât cele clasice cât și cele plug plug-in. Modelele pur electrice care se lansează anul acesta vor fi tratate Tudor într-un material dedicat. Începem cu Alfa Romeo și continuăm în ordine alfabetică.

Alfa Romeo Tonale Concept

Alfa Romeo Tonale

Tonale va fi un SUV compact, poziționat sub Stelvio în gama Alfa Romeo; totodată, intră în istorie ca primul PHEV de la Alfa Romeo. Platforma pe care va sta este cea folosită deja de Stellantis pentru Renegade, lucru pe care Tonale îl confirmă și prin dimensiuni: 4,52 de metri lungime, dintre care 2,63 sunt ampatamentul.

Sub capotă, Alfa Romeo Tonale va avea atât motorizări diesel cât și pe benzină, dar și un hibrid plug-in disponibil pentru echiparea de top. Nu ne putem imagina motorul de 1 litru de pe Renagade folosit și pe Tonale, dar celelalte – dieseluri de 1,6 și de 2 litri, motor pe benzină de 1,3 litri – probabil că își vor face loc și sub capota SUV-ului italian. Cu excepția hibridului plug-in, care vine ca 4×4, puntea față este cea care va asigura motricitatea lui Tonale. Versiunea PHEV promite, pe lângă tracțiunea integrală, și autonomie electrică de minim 50 de kilometri. Și 240 de cai-putere.

BMW M240i xDrive Coupe

BMW M2

În teorie, articolul ăsta este pentru mașini noi, nu și pentru versiuni sport ale unor modele deja existente, însă având în vedere că spiridușii din fabrica M sunt cu totul altfel decât cei din fabricile BMW, nu ne putem abține de la a menționa M2 în acest articol.

Noul BMW M2 va avea sub capotă un șase-în-linie, nu la fel de puternic precum cel de pe M3/M4, dar cu suficientă vână încât să pună zâmbete pe față: se zvonește că va avea circa 400 de cai-putere în versiune standard și undeva la 430 în versiune Competition. Nu știm dacă va dispune și de transmisie automată, asta rămâne de văzut. Cert este că toți caii-putere pleacă exclusiv către puntea spate. Să fie primit! BMW M2 este programat pentru finalul lui 2022.

BMW M3 Touring

… până să vedem M2 însă, vom face cunoștință cu o versiune mult-așteptată a lui M3: Touring! Super-breakul va fi prezentat în toamna acestui an și va încânta lumea cu, ăăă, mai mult spațiu. Cifrele de putere ar trebui să fie similare cu cele ale sedanului: 480 de cai-putere în versiune standard, 510 pentru Competition. (Ar fi păcat ca M3 Touring să nu dispună și de versiune Competition, totuși.)

În cazul în care te întrebi dacă acesta este cumva primul M3 break, răspunsul este da. În generația actuală, M3 a surprins încă de la început: a fost primul M3 disponibil (și) cu tracțiune integrală.

BMW X1

Cel mai mic SUV de la BMW a fost un mare succes, așa că a doua generație va îmbunătăți ceea ce deja am văzut pe prima: punte față motrică, motorizări diesel și benzină și hibrid plug-in. O noutate absolută va fi iX1, versiunea electrică a lui X1. Despre el vă povestește Tudor într-un articol dedicat noutăților electrice de anul acesta.

A doua generație X1 va sta pe platforma UKL 2 de la BMW, care a debutat în 2014 cu Seria 2 Active Tourer și a dat naștere ulterior tuturor modelelor cu 1 și 2 de la BMW, dar și actualelor Clubman și Countryman de la Mini.

Este prea devreme să vorbim de pe acum despre motorizări, însă ne așteptăm ca noul X1 să poarte sub capotă unitățile generației actuale, poate un pic îmbunătățite. Nu te aștepta să vezi noul X2 mai devreme de octombrie 2022.

Ford Ranger

Noul Ford Ranger ni s-a arătat la finalul anului trecut, cu promisiunea că va putea fi comandat aproape de finalul lui 2022. Ceea ce înseamnă că îl vom vedea pe străzi abia în 2023. Despre Ranger știm deocamdată că și-a inspirat estetica de la fratele american F-150 – un lucru deloc rău, de altfel – și că va fi disponibil cu motorizări diesel: patru-în-linie de 2 litri și V6 de 3 litri. Va fi mai lung cu 5 centimetri decât actualul Ranger, și va avea suspensii mai confortabile. Calitățile off-road îi rămân nealterate, ne asigură Ford.

Honda Civic

Două lucruri sunt certe despre noua generație Honda Civic, a unsprezecea: în primul rând are design maturizat, adică plictisitor pentru unii și foarte potrivit pentru alții. În al doilea rând, primește doar motorizări hibrid e:HEV, adică hibrid clasic, fără încărcare la priză. Așa cum deja vedem pe Jazz, Jazz Crosstar, CR-V și HR-V.

Honda HR-V e:HEV 2021

Honda CR-V

Honda pregătește a șasea generație a SUV-ului CR-V, căruia îi vom ura „bun venit!” abia la finalul lui 2022. Din punct de vedere tehnic, CR-V deja este aliniat direcției de hibridizare urmată de Honda. Nu știm încă dacă electrificarea va cuprinde și versiuni PHEV, dar suntem convinși că vom afla mai multe despre asta pe parcursul acestui an. La ce ne așteptăm de la viitorul CR-V? Să aibă un design curat, specific limbajului de design actual al producătorului, și să ne încânte cu ecrane mari și alte tehnologii contemporane.

Jeep Grand Cherokee

A cincea generație Grand Cherokee deja s-a prezentat în fața publicului american, iar Jeep a promis că-l va aduce și în Europa, cam pe la jumătatea acestui an. La trecerea peste ocean, Grand Cherokee se va debarasa de motorizările mari – în SUA este disponibil cu V6 și cu V8 – și va rămâne cu versiunea PHEV, constituită dintr-un patru-în-linie de 2 litri și două motoare electrice. Potența totală a sistemului: 375 CP și 637 Nm. Unde mai pui că poate merge și electric vreo 40 de kilometri!

Kia Niro

Kia ne-a surprins în ultimii ani cu evoluția designului mașinilor sale, iar noul Niro nu face decât să confirme că producătorul coreean este pe cai mari atunci când vine vorba de imagine. Niro își schimbă radical estetica, dar motorizările, ba! Ceea ce e bine, pentru că asta înseamnă în continuare o varitate largă de oferte: hibrid clasic, hibrid plug-in, electric. La capitolul tehnologii, Niro va dispune de funcția „Greenzone Drive Mode”, prin care va trece automat la modul electric imediat ce intră într-o zonă considerată „verde”. Aceasta poate fi setată automat de către utilizator. Noua generație Kia Niro va debuta în Europa undeva la jumătatea acestui an.

Maserati Grecale

Noul model din gama producătorului italian se lasă așteptat: prezentarea sa fusese programată inițial pentru finalul lui 2021, însă a fost amânată pentru anul acesta din cauza crizei semiconductorilor. Despre Grecale știm deocamdată că este frate de platformă cu Alfa Romeo Stelvio și că va avea, pe lângă V6-ul de 3 litri, și o versiune electrică, botezată Folgore (Fulger). Știm și că este un model crucial pentru evoluția brandului Maserati, care și-a propus să îmbrățișeze întru totul trendul electrificării. Noul GranTurismo este pur electric, de exemplu.

Mazda 2 Hybrid

OK, asta e un pic ciudat: Mazda a adoptat o Toyota Yaris și a botezat-o Mazda2 Hybrid. O vei găsi începând de anul acesta pe siteul Mazda. O să fie imposibil să o confunzi cu Mazda2 cu motor termic, sau cu oricare altă Mazda, dacă stăm să ne gândim un pic. În afară de sigle, nimic altceva nu mai e schimbat față de Toyota, așa că cifrele rămân aceleași: motor de 1,5 litri, 116 CP, consum mixt de 4 l/100 km. Nu te uita strâmb la ea, că este doar o soluție temporară la presiunile impuse de Uniunea Europeană privind emisiile.  

Mazda CX-60

Mazda și-a propus ca în următorii doi ani să completeze gama de modele europene cu două noi nume: CX-60 și CX-80. Primul dintre ele va ajunge în Europa în acest an, cel mai probabil în toamnă, și va fi primul hibrid plug-in din familia Mazda. Și nu, nu este o Toyota RAV4 cu siglă Mazda. Motorizarea hibridă, în cazul lui CX-60, va avea la bază un motor termic de 2 litri. Gama de oferte va fi completată ulterior cu motoare termice, atât pe benzină cât și diesel.  

Mercedes-AMG SL

Am pregătit și un material despre lansările sport (și supersport, și hypersport) din 2022; teoretic, noul SL ar fi trebuit să fie acolo, pentru că noua generație a roadsterului a fost dezvoltată de divizia AMG. Practic, nu ne-am putut abține să nu-l punem aici. Doar o motorizare va fi disponibilă pentru SL: un V8 biturbo de 4 litri, cu până la 585 CP. Totodată, pentru prima dată în istoria modelului, puterea este trimisă către toate patru roțile (și nu doar pe puntea spate), prin sistemul de tracțiune integrală 4MATIC. O versiune cu propulsie hibridă este, de asemenea, în lucru.

Mercedes-Benz GLC

La un an după debutul Clasei C, Mercedes-Benz ne va prezenta și fratele SUV al acesteia, GLC. Printre noutățile relevante ale acestuia se numără motorizările: motorizările termice nu vor fi mai mari de 2 litri (nici măcar pe AMG), iar gama de oferte va cuprinde și o versiune pur electrică. Nu l-am văzut nici măcar în imagini teaser, așa că cel mai sigur punct de plecare atunci când ne gândim la designul lui GLC este actuala Clasă C.  

Nissan X-Trail

Noua generație X-Trail a fost lansat de atât de mult timp – în SUA a debutat în iunie anul trecut – încât între timp am uitat de el, deci îl privim din nou ca pe o noutate. Este frate de platformă cu Qashqai, cu care de altfel împarte și tehnologii, cum ar fi ePower.

Nu știm dacă acest sistem de propulsie va fi, în cazul lui X-Trail, identic cu cel din Qashqai, însă principiul de funcționare rămâne același: motorul termic joacă rol de generator pentru un motor electric, doar acesta din urmă asigurând motricitatea mașinii. Altfel, X-Trail promite în continuare până la șapte locuri și versiuni cu tracțiune integrală.  

Toyota Corolla Cross

Odată ce a început să lucreze cu platforma sa modulară, TNGA, Toyota s-a plictisit să caute nume modelelor care împart particularități de platformă. Așa că în timp ce alți producători încearcă să marketeze diferit versiuni ale aceluiași produs, Toyota le zice pe nume. Un exemplu este Yaris Cross. Un alt exemplu: Corolla Cross.

Poziționat între CH-R și RAV4, Corolla Cross încă o ofertă de SUV de la Toyota șiu totodată modelul de debut pentru noua generație (a cincea) a sistemului de propulsie hibrid dezvoltat și perfecționat de niponi de-a lungul a mai bine de două decenii. Acesta folosește ca unitate termică un motor de 2 litri, asistat de unul (pentru 4×2) sau două (pentru 4×4) motoare electrice. Corolla Cross va debuta comercial în toamna acestui an.

Volkswagen Amarok

Volkswagen a decis să continue povestea lui Amarok, iar pentru asta a stabilit un parteneriat cu Ford. Astfel, a doua generație Amarok va împărți platforma cu Ford Ranger. La exterior cele două se vor diferenția puternic prin design, însă la interior Amarok va fi singurul Volkswagen cu ecran de infotainment dispus vertical, à la Ranger. Nu că ăsta ar fi un lucru rău. Probabil că și oferta de motorizări va avea similitudini. Amarok va debuta la finalul lui 2022.

Citește și

Lasă un comentariu