Acasă Auto Norma de emisii în Uniunea Europeană a crescut în 2019 la 122 g/km CO2

Norma de emisii în Uniunea Europeană a crescut în 2019 la 122 g/km CO2

de Știrbu
0 comentarii

Mașinile sunt mai grele, SUV-urile sunt mai numeroase — aceste elemente reprezintă o piedică în atingerea țintei de emisii impuse de Uniunea Europeană.

Un document emis de Agenția Europeană de Mediu (EEA) arată că media de emisii a mașinilor noi în Uniunea Europeană a urmat un trend ascendent în intervalul 2018-2019, sugerând că tranziția către mașini electrice (cele mai „curate” mijloace de transport modern) nu se desfășoară în ritmul dorit.

În 2019, media de emisii la nivel european a fost de 122,4 g/km de dioxid de carbon. Această cifră s-a încadrat în norma impusă la acel moment, de 130 g/km CO2, însă este insuficientă în contextul noului target — o medie de 95 g/km CO2, impusă anul acesta în Uniunea Europeană.

Principalele explicații ale creșterii mediei de emisii sunt, pe de o parte, creșterea în greutate (în medie cu 30 de kilograme) a mașinilor din toate segmentele și, pe de altă parte, numărul din ce în ce mai mare de SUV-uri. Din cele 15,5 milioane de mașini vândute în 2019 în Uniunea Europeană, Islanda, Norvegia și Marea Britanie, 38% au fost SUV-uri. Media de emisii în segmentul SUV/crossover a fost în 2019 de 134 g/km CO2, în timp ce în celelalte segmente nu a depășit 123 g/km CO2.

Altfel, dieselurile nu mai sunt nici pe departe oaia neagră a turmei de motorizări: cu o medie de 127 g/km CO2, acestea sunt cu doar 0,6 g/km CO2 mai poluante decât motorizările pe benzină.

Citește și

Lasă un comentariu