Acasă EcoWheels Test Honda Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo CVT: Relevant

Test Honda Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo CVT: Relevant

0 comentarii

Multitudinea de stiluri transmisă de Civic Sedan prin exteriorul său îi reflectă loial caracterul polivalent. De regulă, această abordare este riscantă…

În funcție de unghiul din care îl privești, Civic Sedan inspiră altceva. Din lateral, este elegant, cu o linie fluidă care nu mai coboară abrupt după plafon, ci se duce până în buza portbagajului. Din față inspiră agresivitate, îndrăzneală – asta după ce ignori excesul de ornament cromat. Iar din spate este pur și simplu ciudat; dar în sensul bun. Aduce a navă din spațiu. Și, cumva acest amalgam este transmis nu doar prin estetic, ci prin tot ce oferă modelul.

Spațiu cât cuprinde

Acest capitol a fost una dintre direcțiile prioritare în desenarea berlinei nipone. Portbagajul lui Civic Sedan are 519 litri, care s-au dovedit a fi suficienți pentru bagaje de o excursie în patru. Acum, nu vreau să spun că femeile își iau mai multe catrafuse în deplasări decât bărbații, dar noi chiar am găsit liniștiți spațiu pentru rucsacele noastre, după ce doamnele au transferat toate cele absolut necesare în portbagaj. E ușor să te obișnuiești cu ideea că ai spațiu, e mai greu să te obișnuiești cu faptul că portbagajul se deschide doar din cheie sau din habitaclu; nu are buton.

Honda Civic FL, test EcoWheels

Nu mi s-a mai întâmplat de mult să pierd ceva prin compartimentele de depozitare dintr-o mașină, dar Civic are atât de multe (și de ample) încât e posibil să-ți rătăcești cheia de la apartament în grămada de telefoane, portofele și alte mărunțișuri care încap în cotiera centrală. Buzunarele din uși sunt și ele foarte generoase, iar spațiul pentru pasageri îngăduie călătorii confortabile chiar și pentru cei care stau pe locurile din spate.

Not Cool Variable Transmission

Am plecat la drum cu gândul că cei 182 de cai-putere ai lui Civic vor fi înmuiați de transmisia CVT, dușmanul neințeles al tuturor iubitorilor de mașini. Transmisia cu variație continuă a pus în mișcare primul automobil din lume, dar nu a putut de-a lungul timpului să facă față cuplului motor așa cum fac altele. Exemplu concret: dacă îl înhami la CVT, motorul de 1,5 litri al lui Civic pierde 20 de Newtoni-metru, din cei 240.

Honda Civic FL, test EcoWheels

1886 este anul în care transmisia cu variație continuă a echipat un autovehicul: Mercedes Model no. 1.

Asta însă nu înseamnă că nu ai resurse. Doar că e dubios la început să nu știi într-a câta treaptă (dintr-o teoretică infinitate de trepte) ești atunci când, spre exemplu, vrei să depășești un cap tractor cu semi remorcă. Ai în față doar un vitezometru care crește – considerabil de repede, ce-i drept – și un turometru care stă  în zona liniei roșii. Și, implicit, un motor care țipă necontenit la tine în tot acest timp.

Honda Civic FL, test EcoWheels

0-100 km/h se întâmplă în opt secunde, mai repede decât la rivalii din clasă.

Scopul meu a fost oricum altul: să verific cât de mult pot să mă apropii de consumul extraurban declarat, de 5,9 l/100 km. Cel mai puțin am văzut 6, ceea ce nu e rău, având în vedere că am trecut munții Carpați de patru ori în această călătorie. Prin oraș, media personală a fost de 11 l/100 km. Am mers cu simț de răspundere, în preponderență cu funcția ECON activată.

Fără dotări opționale

Odată ce treci peste aceste inadvertențe mai degrabă psihologice decât tehnice, descoperi în Civic Sedan un pachet ofertant. Prețul pare prohibitiv, însă chiar și echiparea entry-level vine cu o sumedenie de dotări. Nu le enumăr pe toate că rămân fără spațiu, dar sunt cam tot ce ți-ai dori de la o mașină din clasa sa. Luminile cu tehnologie LED (cu asistent de fază lungă, chiar), airbaguri peste tot și asistenții de siguranță activă, plus pilotul automat adaptiv, climatizarea pe două zone, scaunele încălzite au fost câteva din lucrurile pe care le-am testat și mi-au plăcut.

Honda Civic FL, test EcoWheels

Ecranul central are diagonală de 7 inch, indiferent de echiparea aleasă.

Dacă nu e echipare entry-level, atunci este cealaltă, de top. Executive – așa cum era și modelul de test – adaugă piele pe scaune, trapă, încălzire în bancheta din spate, plus alte mici chichițe de confort.

Ce am testat și nu m-a impresionat este sistemul de infotainment, cu toate că dispune de navigație, de Apple CarPlay și Android Auto și este decent în reacții. Doar că interiorul este oricum tern; găsesc că un infotainment mai colorat ar fi fost binevenit. Din fericire, ai un ecran în spatele volanului care ține evidența a tot ce se întâmplă cu mașina și este relevant pentru tine.

Honda Civic FL, test EcoWheels

23.300 euro este prețul entry-level pentru Civic Sedan (cu transmisie manuală).

Dacă ar fi să descriu Civic Sedan printr-un singur cuvânt, acesta ar fi „relevant”. Un termen popular, atât de popular încât este trecut cu vederea ca fiind obișnuit. Asta până când îți dai seama cât de greu este să te menții relevant în ziua de azi.

Date Tehnice Honda Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo Executive CVT

• 1.498 cmc, benzină • 182 CP, 4×2, automată, CVT • 6,4 l/100 km, 145 g CO2/km • 0-100 km/h în 8,2 s, 200 km/h • de la 26.500 euro, cu TVA

Text publicat în revista EcoWheels numărul 17

Citește și

Lasă un comentariu