Acasă 4x4Wheels Primul test Opel Grandland X Hybrid 4: Hibrid la puterea 4×4

Primul test Opel Grandland X Hybrid 4: Hibrid la puterea 4×4

de Bogdan Mirică
0 comentarii

Opel ne-a chemat la Basel pentru a ne urca la volanul unei mașini pe care mulți și-o doreau 4×4: Grandland X. SUV-ul nu a primit doar tracțiune integrală, ci și un sistem hibrid cu 300 de cai putere.

În ultimii ani, dragostea nemărginită pentru SUV-uri de orice fel ne-a basculat o mulțime de mașini cu o gardă la sol mai mică sau mai mare. Toți constructorii s-au grăbit să profite de pe urma acestei afinități pentru SUV-uri, însă aproape toți au uitat de tracțiunea integrală. Vocile cârcotașe s-au grăbit să blameze SUV-urile cu tracțiune față și limitele lor clare în teren accidentat. Vânzările au spus însă altceva: clienții le-au cumpărat și fără 4×4.

Opel Grandland X are o versiune hibridă și fără 4×4, cu 224 CP.

Este și cazul lui Opel Grandland X, care a adunat în 2019 un total de 180.000 de unități. Totuși, ca să astupe gurile rele cu leucoplast, căluș, fulare și ce se mai găsește la îndemână, Opel a pregătit un Grandland X cu tracțiune integrală, gata să mănânce asfaltul. Cu ce? Păi cu cei 300 de cai putere de sub capotă. 300 de cai obținuți grație avansului tehnologic.

Test Opel Grandland X PHEV în revista 4x4Wheels

Mirajul mariajului hibrid

Vedeți voi, Opel, ca și partenerii de la PSA Peugeot-Citroën, au decis că tracțiunea integrală se poate naște cel mai bine din mariajul unui motor convențional cu un motor electric. În cazul noului Opel Grandland X Hybrid 4 vorbim despre un motor termic și două motoare electrice. Motorul clasic are patru cilindri, 1,6 litri, 200 CP și puterea de a mai ridica tonul în habitaclu atunci când cerți pedala de accelerație. Un motor electric de 110 cai putere se odihnește pe puntea față, iar altul de 113 cai putere pe puntea spate. Acesta din urmă asigură și tracțiunea integrală. Ansamblul hibrid este completat și de o baterie litiu-ion, amplasată sub scaunele spate. Ea are o capacitate de 13,2 kWh și poate asigura o autonomie oficială de 59 de kilometri.

Prețul special de lansare al unui Opel Grandland X Hybrid 4 în România este de 40.204 euro (reducere de 8%).

În cadrul testului meu, desfășurat la Basel, pe o temperatură de 3 grade Celsius, autonomia maximă indicată de baterie a fost de 40 de kilometri. Puțină autostradă, mult drum național, câteva accelerări și bateria mi-a ajuns pentru 35 de kilometri. După ce ai epuizat acumulatorul, modul hibrid de rulare începe să pună litri în dreptul consumului de carburant. După 200 de kilometri de traseu extraurban, consumul indicat a fost de 6,5 litri/100 de kilometri. Destul de bun pentru un SUV de 300 de cai putere. Cifra oficială pentru primii 100 de kilometri este de numai 1,4 litri/100 de km. Mult succes!

Test Opel Grandland X PHEV în revista 4x4Wheels

Tracțiune integrală

Cei 300 de cai putere vin la pachet cu un cuplu de 520 Nm și pot garanta resurse plăcute celui de la volan. E genul de crossover care nu duce lipsă de aplomb și care vrea să te satisfacă în fiecare depășire. Te roagă doar să ai grijă în virajele strânse, pentru că a luat în greutate din cauza bateriei și motoarelor. Așa că, cu tot cu suspensia sa independentă pe spate, se cam înclină și nu face pe sportivul. Preferă plecările de pe loc și accelerările în linie dreaptă, mai ales când selectezi modul Sport. Ar mai fi modul Electric (descris mai sus), modul Hybrid și Tracțiune Integrală (motivul pentru care ne-am adunat aici). Potrivit oficialilor Opel, tracțiunea integrală funcționează chiar și atunci când nu mai ai energie în baterie pentru o rulare electrică: „Rămân mereu resurse pentru a pune în funcțiune motorul electric de pe puntea spate în situații dificile”.

Opel Grandland X Hybrid 4 rulează electric până la 135 de km/h.

Gândit pentru o navetă urbană, Grandland X Hybrid 4 poate fi încărcat în aproximativ 8 ore de la o priză clasică. În cazul unui wallbox de 7,4 kW, timpul scade la numai o oră și 50 de minute.

Test Opel Grandland X PHEV în revista 4x4Wheels

Versiunea cu 4×4 este disponibilă deja în România și poate fi recunoscută după câteva elemente discrete: jantele de 19 inch oferite standard, un afișaj al funcționării hibride pe ecranul central, câteva indicative amplasate la nivelul caroseriei. Cel mai indiscret detaliu de identificare este caroseria în două culori. Cu 800 de euro, clienții pot opta pentru o capotă neagră, un acoperiș negru și oglinzi negre. E genul de mașină care va atrage priviri. Iar unii vor crede că e vorba de vreun tuning. Din fericire, e un tuning cu substanță, care plusează mai mult tehnic și abia apoi estetic.

Date tehnice Opel Grandland X Hybrid 4 AWD

• 1.598 cmc, benzină, 300 CP, 520 Nm, 4×4, automată 8 trepte • 1,6 l/100 km, 36 g CO2/km, 13,2 kWh • 0-100 km/h în 6,1 s, 235 km/h • de la 42.715 €, cu TVA

Textul a fost publicat inițial în revista 4x4Wheels numărul 25.

Citește și

Lasă un comentariu