Acasă 4x4Wheels Test (și roadtrip) cu Volkswagen Multivan: Work-building

Test (și roadtrip) cu Volkswagen Multivan: Work-building

0 comentarii

În era freelancing-ului și a crezului work from home, în foarte mare măsură dictate de timpul pierdut dus-întors pe magistrala acasă-birou, poate că un mix între mobilitate, spațiu de lucru și spațiu de relaxare, nu e chiar o idee rea. Mașinile autonome ne tot promit această flexibilitate de ani buni, dar cum e clar că mai avem de așteptat, soluția vine de la un pionier în ale transportului.

Îl cheamă Volkswagen Multivan 6.1, unde acel 1 de după 6 ne spune că avem de-a face cu un facelift împachetat ca un upgrade, foarte asemănător cu cele prin care ne actualizăm aplicațiile din telefonul mobil.

Test VW Multivan în Revista 4x4Wheels

În timp ce părăsim zona de IT și ne îndreptăm spre ce vreau să vă povestesc de fapt, aș mai vrea să zăbovim un pic asupra unei probleme lingvistice. Tot ce-a fost în stare limba română să ofere ca termen descriptiv pentru specia lui VW Multivan și a verilor săi de marfă se rezumă la trivialul „dubă”, pe care cel mai probabil l-am preluat din sârbă, de la „dubak”, care înseamnă cărucior, căruț.

Extra tehnologie, tren de rulare mai rafinat și servodirecție electromecanică – 3 motive palpabile pentru care Multivan 6.1 e un upgrade în toată regula

Interesant este că pe lângă sensul cel mai folosit și cunoscut astăzi, dubă în limba română mai înseamnă și pușcărie dar, și mai interesant, vehicul închis, dotat cu ferestruici, gratii și tras de cai, cu care se transportau deținuții. Din fericire, ironia face ca Multivan să ofere fix opusul.

Multivan, multi-fun

Bun, am stabilit că Volkswagen Multivan nu va fi numit dubă pe durata acestui text, din două motive. Estetica acestui cuvânt și plusul de flexibilitate pe care o ai acum cu versiunea 6.1. Și să ne-nțelegem: am ales să ilustrăm această personalitate consolidată prin oameni — în fond, ei sunt cei care cumpără și folosesc un Multivan. Și cum nu duc lipsă de colegi în redacție, iată-ne adunați pentru o sesiune de teambuilding cu accente muncitorești amplificate de vremea primăvăratică de la începutul lui februarie.

Test VW Multivan în Revista 4x4Wheels

Să-ncepem cu Bogdan. Elementul multifuncțional din redacție, un Spider-Man care încearcă să acopere toate fronturile, să te motiveze, încurajeze, și când e cazul, să te tragă subtil de mânecă. Prieten cu literele dar și cu tehnologia, Bogdan e singurul dintre noi în stare să citească o carte și să lucreze la laptop în același timp, așa că mă așteptam să fie impresionat de măsuța multifuncțională, rabatabilă și semi-mobilă din Multivan. Lucru care s-a și întâmplat.

Interior personalizabil ca ecranul unui ceas inteligent.

Urmează Radu, elementul analog din grup, căutător de povești, atent la firul acțiunii și la detaliile ei. Ar sta mai degrabă în natură sau în cel mai rău caz și-ar toci încălțămintea mergând pe jos pe străzile orașului, cu telefonul pe Airplane Mode, pur și simplu uitându-se la lucruri. E ferm convins că aruncatul cu pietre în apă e cel mai rexalant lucru pe care-l poți face, dar n-o să refuze nici un pui de somn. În Multivan a adormit repede și deși îmi place să cred că am condus foarte fluid, premiul merge la scaunele confortabile.

Test VW Multivan în Revista 4x4Wheels

Adrian e tipul practic, mereu gata să dezamorseze o situație cu eficiență de genist. Ai o problemă, el o rezolvă sau te ajută să-i dai de cap. Nu vorbește mult dar ai să-nțelegi imediat ce vrea să-ți spună. N-au trecut cinci minute de când s-a urcat în Multivan până să înceapă să-i inspecteze spațiile de depozitare, cotierele, suporturile de pahare și cam tot ce ține în general de partea logistică a unui drum mai lung.

Așa ajungem la Andrei, antena radio inversă a grupului. Spun inversă pentru că în loc să transmită spre exterior, Andrei scanează tot ce mișcă, înregistrează și folosește ca să ne bombardeze cu idei sau să ne ridice moralul. Replicile lui încep de cele mai multe ori cu „ați auzit că” și se termină cu râsete. El s-a bucurat de poziția autoritară de pe scaunele din față și de interfața multimedia digitală — așa a putut scana rapid tot ce mișcă și prin Apple CarPlay și prin trafic.

Test VW Multivan în Revista 4x4Wheels

Cât despre povestitor, el preferă să se pună la egală distanță de tot ce-i în jurul lui, ca să vadă mai înainte de toate imaginea de ansamblu și abia apoi să exploreze detaliile. Inevitabil, mai exagerează uneori și nici nu are o rezervă mare de răbdare, așa că modul Sport al cutiei DSG din Multivan l-a bucurat enorm prin traficul apatic de sâmbătă dimineață.

Multivan 6.1 în limbaj de specialitate

La volan, Multivan 6.1 te așteaptă cu topografia unui Golf, augmentată și adaptată la proporțiile sale, cu postura pe care în general ai adopta-o la birou. Foarte bună este susținerea oferită de scaune indiferent de locul lor la interior. De fapt, scaunele sunt un prim punct pe axa confortului alături de suspensia maleabilă, antifonarea de excepție și direcția foarte ușoară. Ca bonus, șasiul și caroseria îți permit să te aventurezi și acolo unde asfaltul nu o face, fără zgomote foarte puternice sau extra flexie atunci când roțile trec peste teren inegal.

Test VW Multivan în Revista 4x4Wheels

E foarte ușor să împachetezi atractiv un Multivan, mai ales cu Roșul Fortana metalizat și jantele Woodstock din aliaj

Apropo de Golf, Multivan 6.1 poate fi configurat opțional cu sistemul Digital Cockpit, care digitalizează instrumentarul de bord și accentuează atmosfera de birou mobil modern. Probabil cea mai populară alegere la capitolul motorizare va fi combinația dintre motorul diesel 2.0 TDI cu 150 CP și transmisia DSG cu 7 trepte.

Sistemul de tracțiune integrală 4Motion nu este o prioritate decât dacă știi că ai de înfruntat condiții dificile pe toată durata anului, la fel cum și versiunea mai potentă a TDI-ului de 2 litri, cu 199 CP, se pretează doar în cazul în care deplasările tale te duc predominant pe autostrăzi și drumuri expres. Sau alegi să transporți exclusiv luptători de sumo sau halterofili.

Test VW Multivan în Revista 4x4Wheels

Specificații tehnice VW Multivan 6.1 2.0 TDI 150 DSG

• 1.968 cmc, diesel, 150 CP, 340 Nm, 4×2, automată 7 trepte • 6,2 l/100 km, 200 g CO2/km • 0-100 km/h în 13 s, 182 km/h • de la 46. 675 €, cu TVA

Citește și

Lasă un comentariu