Dacia a înmatriculat în 2023 un număr de 46.124 de vehicule pe piața din România, în creștere cu 14,8% față de cele
40.179 de unități comercializate în anul precedent. Dacia își menține, astfel, poziția de lider detașat pe piața din România, cu o cotă de 28,6% din totalul înmatriculărilor de vehicule noi.
În premieră absolută, în 2023 topul celor mai vândute 5 modele din România a fost ocupat integral de gama Dacia. Aceasta dovedește, odată în plus, pertinența ofertei Dacia, adaptată unei categorii largi de clienți, atât persoanelor fizice cât și utilizatorilor de flote.
Fiecare model Dacia a fost, totodată, lider în segmentul său de piață. Clasamentul vânzărilor pe modele este condus de Logan, cu 14.269 de unități, în creștere cu 25% față de cele 11.401 vehicule înmatriculate în 2022.
Aflat în ultimul an complet de comercializare, înainte de intrarea în fabricație a unei noi generații, Duster a reușit o performanță foarte bună pe piața din România, ocupând locul al doilea în topul vânzărilor, cu 10.908 unități, peste rezultatul anului precedent (10.161 vehicule).
Versiunea „Extreme”, care beneficiază de cel mai ridicat nivel de echipare din gamă și de elemente de design specifice outdoor, reprezintă 34% din vânzările Duster. Totodată, două treimi din clienții Duster au optat în 2023 pentru versiunea cu tracțiune integrală.
Pe locul al treilea se află Sandero, cu 9.896 unități (+16,9% față de cele 8.492 vehicule vândute în anul precedent). Cea mai mare parte a vânzărilor (92%) a fost reprezentată de versiunea Stepway.
Cu 6.875 de unități vândute, Spring a continuat să fie și în 2023 cel mai popular model electric de pe piața din România, cu o cotă de piață de peste 43% în segmentul vehiculelor 100% electrice. Lansată la începutul anului trecut, versiunea Spring 65, care beneficiază de un nou motor, mai puternic, a reprezentat 49% din vânzările modelului.
Aflat pe locul cinci în clasamentul celor mai vândute modele din România, cu 4.175 unități înmatriculate în 2023, Jogger s-a impus drept cel mai popular vehicul de familie cu până la 7 locuri de pe piața locală. Versiunea Hybrid 140, primul vehicul full-hibrid produs în România, a reprezentat 17% din totalul vânzărilor.
Dezvăluită presei la sfârșitul anului trecut, a treia generație a modelului Duster va putea fi comandată de clienții din România în primele zile ale lunii martie, primele livrări fiind prevăzute înainte de jumătatea anului.
La rândul său, modelul Spring va cunoaște o evoluție semnificativă în acest an, care îi va consolida atractivitatea în segmentul vehiculelor electrice accesibile. Nu în ultimul rând, 2024 va fi anul în care se va încheia procesul de modernizare a rețelei comerciale Dacia din România, prin adoptarea noii identități vizuale a mărcii atât la exterior, cât și la interiorul tuturor showroom-urilor.