Proiectat şi dezvoltat în România, cu o echipă valoroasă, BMW i4 Racing – primul model electric de competiţie din lume dezvoltat pe modelul de serie BMW i4 M50.
La patru ani după anunţul proiectului MINI Electric Racing, „Racing MIMI”, echipa a prezentat oficial noul proiect electric pregătit în România – BMW i4 Racing „Elsa”.
Modificările automobilului au fost proiectate și realizate în România, în premieră mondială: primul model de competiții realizat pornind de la un BMW i4 M50 de serie.
Modelul păstrează sistemul de propulsie serie, cu cele două motoare electrice și bateria, însă vine cu o mulțime de modificări specifice sporturilor cu motor.
Conceptul maşinii a fost dezvoltat pe baza unui studiu aerodinamic dezvoltat special de echipă pentru a face faţă provocărilor Pikes Peak. Cursa de viteză în coastă din Statele Unite vine cu o serie de viraje deosebit de rapide la mare altitudine, unde, datorită presiunii atmosferice scăzute, eficiența aerodinamică scade cu până la 40%. Ulterior echipa a dezvoltat componentele aerodinamice din carbon în România pe baza acestor specificații.
Echipa a trecut modelul printr-o serie extinsă de măsuri de reducere de masă care au inclus uşurarea uşilor şi hayonului, geamuri din plexiglas, un bord reproiectat, eliminarea tuturor straturilor de izolație fonică, dar şi un bord cu o consolă ergonomică din fibră de carbon.
În acest context, au fost integrate o serie de comenzi ale automobilului convenţional într-o formulă nouă, optimizată. Astfel, consola centrală special proiectată şi volanul special cu butoane programabile permit pilotului să acceseze rapid funcţiile importante chiar şi în regim de cursă – de exemplu contactul, modurile de condus, activarea unor funcţii precum ventilaţia sau răcirea suplimentară.
În acelaşi timp, o parte din funcţiile de telemetrie dar şi funcţii ale maşinii pot fi accesate over-the-air, pe baza telefonului mobil. În acest context echipa IT a făcut o serie de dezvoltări speciale care au inclus peste 15000 de linii de cod.
O serie de modificări importante au venit pe baza unor colaborări cu compania Drexler, din Germania, care a creat, după specificaţiile echipei, diferenţiale cu alunecare limitată pentru ambele punţi. Compania olandeză Intrax a oferit soluţia de suspensii, cu amortizare şi arcuri speciale, proiectate de echipă pentru masa mai mare a automobilului electric cu baterii.
Roll cage-ul, de asemenea cu specificaţii Pikes Peak, mai riguroase decât cele FIA, a fost dezvoltat special pentru noul model în Polonia, pe baza observaţiilor echipei Pikes Peak.
Obiectivul principal al echipei rămâne o participare la cursa de viteză în coastă de la Pikes Peak în SUA.
Totodată, i4 Racing va participa și în Campionatul Național de Viteză în Coastă.
„Este important pentru noi că proiectul foloseşte sistemul de propulsie al modelului de serie. Nu este un experiment exotic, ci are o legătură directă cu ceea ce clienţii pot comanda din showroom-urile noastre şi arată că automobilele electrice pot fi foarte competitive pe anumite segmente de piaţă, aşa cum sunt şi în motorsport” – Alexandru Şeremet, Corporate Communication Manager.
Proiectul este organizat în jurul echipei de curse independente „Engage Racing”, cu susţinerea BMW Group România şi a unei serii de parteneri importanţi: Renovatio e-charge împreună cu MasterCard, Michelin, Textar, Velo, Omniasig şi UniCredit Leasing.