Acasă Auto Hyundai Elantra, o nouă generație: ce primesc americanii și noi nu (încă)

Hyundai Elantra, o nouă generație: ce primesc americanii și noi nu (încă)

de Știrbu
0 comentarii

Hyundai are o gamă variată de oferte în Europa (și, implicit, în România), dar asta nu ne împiedică să ne uităm peste metaforicul gard, să vedem cum arată modelele din State. În speță, această nouă Elantra…

Există o evidentă nesincronizare între debuturile generațiilor de mașini între Europa și Statele Unite, iar Elantra este un exemplu elocvent. Spre exemplu, ce vezi în imaginea de mai sus — și în galeria foto de mai jos — este noua generație Elantra. Probabil că nu e prima dată când o vezi, pentru că a fost prezentată cu o lună în urmă. O lună în care a devenit din ce în ce mai frumoasă în ochii mei.

Sincer, SINCER, nu mi-a plăcut partea frontală. Mi se părea că au poziționat grila prea jos. Și parcă era prea mare. „De ce ai vrea să-ți cumperi așa ceva?”, m-am întrebat. „Pentru că este accesibilă ca preț!”, a răspuns colegul din creierul meu, față de care îmi împărtășesc mai toate gândurile. Dacă stai să te gândești un pic, Elantra nici măcar nu este vârf de gamă Hyundai și arată ca un coupe cu patru uși, unul premium chiar.

Da, designul este excesiv, dar „excesiv” este tot ce oferă noua generație Elantra în State. Mă rog, poate generos, nu chiar excesiv, că asta poate avea conotații negative. Irefutabil e faptul că, în materie de design, noua Elantra este chiar nouă.

La fel s-a întâmplat și la interior, unde bordul a fost redesenat și se laudă acum — în versiunile mai bine echipate — cu două ecrane de 10,3 inch. Unul dintre ele este sistemul de infotainment (cu are conectivitate Android Auto și Apple CarPlay, disponibilă de altfel pe toate echipările), iar celălalt înlocuiește instrumentarul de bord clasic.

Avansul tehnologic nu se rezumă doar la ecrane mai mari, dar și la suita de sisteme de siguranță și confort — cu care noi, europenii, cam suntem obișnuiți deja. În standard, Hyundai Elantra primește sistem de frânare automată, asistent de menținere pe banda de rulare și un sistem de monitorizare a stării de oboseală a șoferului. Asistent de unghi mort și pilot automat adaptiv sunt și ele dotări care apar în versiunile mai bine echipate. Elantra primește și beneficiile „cheii digitale”, o serie de comenzi care pot fi operate din telefonul tău deștept.

Apoi este gama de motorizări — unde noul Hyundai Elantra se laudă cu o versiune hibrid (bazată pe unitatea de 1,6 litri) cu 141 de cai-putere și 264 de Newtoni-metru. Conform spuselor celor de la Hyundai, Elantra Hybrid are un consum mediu mai mic de 4,7 l/100 km.

În State, Elantra era oferit până acum cu două motorizări pe benzină: una de 2 litri, aspirată (cu 149 de cai-putere și 179 de Newtoni-metru) și un patru-în-linie de 1,4 litri supraalimentat, cu 128 de cai-putere și 211 Newtoni-metru. Prima dintre motorizări rămâne și în cazul generație actuale.

Nu au fost încă publicate prețurile, însă așa că nu are rost să facem raportări financiare SUA/Europa. Însă are rost să ne întrebăm oare când o să primim o Elantra asemănătoare ca design? Cel mai probabil, după ce actuala Elantra (recent reîmprospătată) își va fi epuizat șarmul.

Citește și

Lasă un comentariu