Acasă Auto Rolls-Royce Ghost: platformă nouă și V12 cu 571 CP

Rolls-Royce Ghost: platformă nouă și V12 cu 571 CP

de Știrbu
0 comentarii

Sunt multe schimbări pe care le aduce noul Rolls-Royce Ghost, de la motorul de sub capotă la câte stele ai pe bord.

Probabil că ai avea probleme în a identifica noul Ghost dacă l-ai vedea pe stradă, asta pentru că 1. Ghost este o prezență rară pe străzi și 2. modificările estetice sunt destul de subtile. Rolls-Royce nu vrea să strice o rețetă de succes — cea mai de succes din istoria producătorului, de fapt — și îi înțelegem. Cu toate asta, nu te gândi că noul Ghost este doar un Ghost reciclat; doar umbrelele din portiere și figurina Spirit of Ecstasy de pe capotă sunt aceleași.

De altfel, Rolls-Royce s-a debarasat de platforma pe care o împărțea cu BMW Seria 7. Noua limuzină britanică stă pe ceea ce se numește Architecture of Luxury — evident! — folosită, în forme diferite, la SUV-ul Cullinan și la modelul vârf-de-gamă Phantom.

Poate că designul exterior al lui Ghost nu are flerul dramatic al lui Flying Spur, însă asta nu-l face mai puțin lipsit de opulență. Doar că este una… um, subtilă. Cel puțin până când se aprinde grila, care a fost augmentată cu 20 de LED-uri.

Dacă analizezi cu atenție, observi că noul Ghost este cu 89 mm mai lung (5.546 mm) și cu 30 mm mai lat (1.978 m). Asta înseamnă și mai mult spațiu la interior, care oricum era generos. Mai mult, inginerii RR au îngrămădit atât de mult material de insulație încât mașina devenise deranjant de silențioasă. Așa că au adaptat rezonanța spațiilor rămase între bucățile de caroserie (portbagaj, contraaripi) astfel încât să creeze un „murmur” uniform, plăcut.

Iar când se lasă seara, dacă vrei să te imaginezi dormind sub cerul liber poți aprinde luminițele în Ghost, odată cu binecunoscutul Starlight Headliner, apoi cu noul bord iluminat cu 850 de steluțe individuale create de 152 de LED-uri și de peste 90.000 de puncturi ale bordului din lemn. În plus, accesul în și din mașină este acum și mai ușor: ușile noului Ghost se și deschid electric acum.

Pe dedesubt, Ghost primește direcție integrală și suspensii pe aer noi, cu amortizoare adaptive, care se folosesc de camera frontală și datele primite prin GPS pentru a se pregăti pentru porțiunea de drum care urmează.

Limuzina este acum animată de un nou V12, de 6,8 litri, care livrează 571 de cai-putere și un cuplu de 850 de Newtoni-metru tuturor celor patru roți. Nu că ar fi genul de mașină cu care să te grăbești, dar noul Ghost poate sprinta 0-100 km/h în 4,8 secunde.

Citește și

Lasă un comentariu