Acasă 4x4Wheels Primul SUV Maserati complet electric: Grecale Folgore a fost lansat în România

Primul SUV Maserati complet electric: Grecale Folgore a fost lansat în România

de Eduard Gheorghe
0 comentarii

Grecale Folgore este primul SUV complet electric din istoria Maserati, promițând experiențe ”excepționale în fiecare zi” pentru clienții care se bucură de electrificare, fără să sacrifice performanța. Ca atare, acesta întregește familia Grecale, oferind acum posibilitatea de a alege un motor cu ardere internă, hibrid sau complet electric.

Versiunea 100% electrică a modelului Grecale poartă, bineînțeles, numele Folgore, ca toate vehiculele electrice Maserati din istoria recentă. Lansat pe piață la un an după modelele mild hybrid și pe benzină, acesta este proiectat, dezvoltat și produs în totalitate în Italia.

Grecale Folgore este dotat cu o baterie de 105 kWh care utilizează arhitectură de 400V, livrează până la 820 Nm și 557 CP și autonomie maximă de 501 km.

Sprintul de pe loc până la 100 km/h este „rezolvat” în 4,1 secunde iar viteza maximă se oprește la 220 km/h.

Clienții Grecale Folgore vor primi un wallbox care poate fi instalat la domiciliu sau în locația pe care aceștia o preferă. Acesta furnizează o putere de încărcare între 3 și 22 kW, utilizând tehnologia de echilibrare a sarcinii pentru a asigura o eficiență optimă în gestionarea energiei electrice din sistem.

Cu accent pe sustenabilitate și în ton cu vremurile, Maserati a introdus un material nou numit ECONYL, folosit din plin în habitaclu pentru scaune, plafon sau mochetă.

În esență, fibra sintetică este obținută prin reciclarea deșeurilor (cum ar fi plasele de pescuit din oceane sau resturile de țesături) și refolosirea lor pentru micșorarea amprentei de carbon.

Mai departe, avem două ecrane, unul central de 12,3” și un ecran de „confort” de 8,8”, poziționate ergonomic pentru a facilita accesul la comenzi.

La exterior, partea frontală este ușor redesenată, pentru a-l diferenția subtil pe Folgore de frații cu combustie.

Zona frontală este inspirată de versiunea Trofeo, însă mici repere exterioare au fost redesenate cu eficiența în minte, amintim aici grila și difuzorul.

Sunt disponibile jante de 19, 20 sau 21 inchi, în funcție de piață, proiectate special pentru aerodinamică eficientă și inspirate de forma tridentului iar suspensia pneumatică este prezentă în echipare standard.

Prețul lui Maserati Grecale Folgore în România pornește de la 102.565 Euro + TVA, echipat standard cu suspensie pneumatică, pachet de asistență la condus (pasivă + activă), vopsea metalizată, jante Nembo 20”, faruri Full LED Matrix, scaune față reglabile electric pe 14 direcții și încălzite, Head-up Display, Cluster TFT complet digital de 12,3”, Ecranele tactile de 12.3″+ 8.8″, Apple Car/Android Auto, E-Call, Connectivity Services, sistem de sunet Premium SONUS FABER.

 

Citește și

Lasă un comentariu