Acasă Auto Renault 5 Turbo 3: continuarea unei legende cu parfum de Grupa B

Renault 5 Turbo 3: continuarea unei legende cu parfum de Grupa B

de Tudor Rus
0 comentarii

Dacă n-ați auzit de Legende Automobiles până acum, e OK. Nici noi nu știam de ei. Înființată de trei francezi cu benzină în sânge, compania – cu sediul în Los Angeles – tocmai ce a lansat primult său proiect: o minunăție de restomod, un omagiu pentru Renault 5 Turbo 1 și Turbo 2.

Evident, l-au numit R5 Turbo 3, din respect pentru predecesorii săi. Dar și pentru că Turbo 3 vine să ia doar părțile bune de la cele două modele, în condițiile în care Renault a decis la vremea respectivă să iasă la rampă cu Turbo 2 din cauza costurilor ridicate pe care le impunea producția lui Turbo 1.

Pentru Turbo 2, francezii au înlocuit panourile din aluminiu (plafon, uși și portbagaj) cu oțel. Iar în vreme ce interiorul lui Turbo 1 era desenat de Marcello Gandini în atelierele Bertone, pentru Turbo 2, acesta a fost preluat de la Renault 5 Alpine.

Legende Automobiles a pus, deci, o întrebare firească în contextul dat: ce-ar fi dacă ar exista un R5 Turbo conceput din start fără compromisuri, cu tente analog tipice anilor ’80, care să constrasteze cu lumea digitală de astăzi?

Drept răspuns, R5 Turbo 3 a primit o caroserie realizată aproape în întregime din fibră de carbon. Manual. Jantele (16 inch față, 17 inch spate) sunt disponibile în două versiuni estetice, în vreme ce farurile folosesc tehnologie LED.

În partea din spate, domină difuzorul care integrează evacuările finale pătrate, la rândul lor un exemplu de unicitate. Dacă, per total, forma exteriorului a rămas aceeași, interiorul a fost schimbat aproape în întregime față de cel original.

Instrumentarul de bord e acum digital, singura umbră de tehnologie modernă în habitaclu, unde restul aranjamentului spartan sugerează clar că R5 Turbo 3 a fost creat pentru a fi condus. De preferință la limită. La acest efect contribuie volanul teșit, centurile de siguranță cu prindere în 6 puncte și un roll bar.

Apoi, trebuie neapărat să vorbim despre motorul turbo. Amplasată central, unitatea produce undeva la 400 CP trimiși către puntea spate printr-o transmisie secvențială. Din păcate, nu ni se dau mai multe detalii despre motor, dar Legende Automobiles dă asigurări că este vorba despre un propulsor modern.

Nici prețul nu a fost încă dezvăluit, dar avem noi o bănuială: acesta va fi destul de piperat.

Citește și

Lasă un comentariu