Acasă Auto Renault și Nissan anunță restructurări masive. România este afectată

Renault și Nissan anunță restructurări masive. România este afectată

de Știrbu
0 comentarii

După ce au anunțat reforma ce va să vină, mărcile din Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi clarifică și situația restructurărilor.

Alianța Renault-Nissan a prezentat de curând cum anume va fi structurată dezvoltarea și producția următoarelor modele, urmând o schemă leader-follower. Scopul acestei reformări operaționale este acela de a reduce costurile fixe și de a optimiza, în termeni financiari, dezvoltare următoarelor produse ale fiecărui brand în parte. Inițial nu s-au făcut mențiuni privind restructurările, un subiect abordat diferit de fiecare marcă în parte.

Nissan, spre exemplu, a prezentat un plan de restructurare care se întinde pe următorii patru ani și care privește închiderea fabricii din Barcelona, reducerea producției totale cu 20% (la 5,4 milioane de unități anual) și scăderea costurilor anuale fixe cu circa 2,5 miliarde de euro. Totodată, gama de modele va fi redusă cu o cincime, la nivel global — de la 69 la 55 de modele, dacă nu mai puțin.

Așa cum s-a menționat și în conferința Alianței, Nissan se va concentra pe piețele din China, America de Nord și Japonia.

Grupul Renault a dezvoltat un plan de restructurare pe trei ani, care urmărește reducerea costurilor fixe anuale cu peste două miliarde de euro. Materializarea acestui plan presupune disponibilizarea a circa 15.000 de angajați (4.600 din Franța și restul din celelalte piețe în care Grupul Renault este prezent), care va include „măsuri de recalificare, mobilitate internă și plecări voluntare”.

În același timp, Grupul Renault va suspenda pe durată nedeterminată toate proiectele de creștere a producției în România și Maroc. Producția globală anuală va fi redusă de la 4 milioane la 3,3 milioane de unități. În Franța, Renault se va concentra pe mașini electrice și autoutilitare ușoare, liniile de producție Flins și Guyancourt fiind reorganizate în acest sens. Franța își dorește să devină lider european în vânzarea de mașini electrice.

Mitsubishi încă nu a venit cu un plan de restructurări, președintele mărcii, Osamu Masuko, declarând: „Pentru moment nu este foarte clar pentru noi. Încă avem nevoie de mai mult timp pentru a stabili direcția de viitor în Europa.”

Citește și

Lasă un comentariu