Acasă Auto Test cu BMW 330e: un sedan premium care merge și electric

Test cu BMW 330e: un sedan premium care merge și electric

0 comentarii

BMW 330e este un hibrid paralel, care poate rula în mod EV pe o distanță moderată. În isteria vehiculelor electrice, autonomia poate părea mică, însă acum vom încerca să explicăm rostul acestui automobil în lume.

Am spus-o de câteva ori în publicațiile noastre – EcoWheels și 4x4Wheels – sunt un fan al modelului BMW Seria 3. Nu îl găsesc perfect, dar îi găsesc mereu plusuri esențiale în conviețuirea cu omul modern. Dacă mi-ați cere să aleg acum, iar eu aș pune doar simțurile la bătaie, aș opta pentru un 340i xDrive, un killer în costum, un automobil capabil de performanțe dinamice deosebite.

Dacă aș pune rațiunea ca filtru, m-aș îndrepta către un 320d; pare ciudat să auziți asta într-o publicație care urmărește curentul eco? Deloc! Diesel-ul nu a murit și nici nu ar trebui; motorizările de ultimă generație sunt suficient de curate cât să aibă viață de acum încolo ani buni. Atâta doar că au de luptat cu un stigmat. Și așa ne întoarcem privirea către versiunea 330e, una de care m-am apropiat rapid pe parcursul testului nostru.

BMW 330e: test EcoWheels

Autonomia afișată nu va fi niciodată impresionantă. Calm, este doar din cauza rezervorului de 40 de litri.

BMW 330e este un automobil cu un sistem de propulsie hibrid, a cărui concept permite și rularea pur electrică. Ansamblul este format dintr-un propulsor termic de 2 litri, supraalimentat, consumator de benzină, plus un motor electric de tracțiune. Primul produce 184 CP, iar ce-l de-al doilea 83 kW (113 CP). Ansamblul generează un total de 252 CP, combinat, dar datorită unei funcții botezate de BMW XtraBoost se poate suplimenta cu 40 CP preț de 10 secunde, pentru momentele în care sunt necesari 292 CP (doar în modul de rulare Sport).

Doar 59 km autonomie?

Da. Asta oficial. În realitate, cu atenție poți depăși cu puțin 40 de kilometri, rulați strict electric. Pentru că testul nostru s-a desfășurat la temperaturi la granița dintre iarnă și primăvară, cu bateria încărcată 100% aveam o autonomie calculată de doar 33 km. Întâmplarea face că m-am întâlnit cu un prieten care s-a declarat uimit, ușor nemulțumit de aceste cifre. Explicându-i puțin rostul acestui model mi-am dat seama că de asta au nevoie cam toți cei care au fost alimentați excesiv în ultimul timp de autonomii record promise pentru automobile electrice. 330e este un hibrid, un PHEV, mai corect. Adică se poate încărca electric de la o sursă exterioară dar și în timpul rulării, prin recuperarea energiei de frânare sau în timpul decelerărilor.

BMW 330e: test EcoWheels

Este un automobil ideal pentru uz urban în limita a 50 de kilometri zilnic, iar accesul la o priză (chiar și la una normală) îi sporește considerabil funcționalitatea eficientă. Încărcarea bateriei de acumulatori care are o capacitate netă de 10,8 kWh se face cu maxim 3,7 kW, așa că indiferent de puterea pe care o poate furniza o stație de încărcare, tot va dura în jur de 3 ore. La o priză normală, prin intermediul încărcătorului furnizat de BMW, încărcarea completă durează aproximativ 6 ore.

330e este destul de durduliu, cu o greutate de 1.815 kg.

De aici rezultă o logică simplă. Fie că îl poți încărca peste noapte, fie pe durata șederii la serviciu, 330e poate rula pur electric în timpul săptămânii, asta dacă nu faci curierat cu el. Escapadele extraurbane vor fi angrenate de combustibil fosil. Discuția cu prietenul despre care aminteam anterior a mai relevat un aspect. Posesor de automobil diesel, mi-a explicat că nu a avut acces în unele zone rezidențiale din mari orașe, în timpul concediului petrecut în vara lui 2019.

BMW 330e: test EcoWheels

Ei bine, 330e, având regim de hibrid, ba chiar de EV (electric vehicle), poate intra în unele zone care nu mai sunt disponibile vehiculelor cu sistem clasic de propulsie. De asemenea, are facilități în ceea ce privește sistemul de taxare, este eligibil pentru bonusul oferit la achiziționarea de hibride și are un regim special în ceea ce privește parcarea în orașe reședință.

Modul electric de funcționare este selectabil, iar viteza maximă care poate fi atinsă așa este de 140 km/h. Bateria are un prag reglabil până la care poate fi consumată, urmând ca din acel punct să fie încărcată câte puțin pentru a menține acel nivel. Funcția este utilă atunci când ai nevoie de un rest de resursă electrică pentru a traversa o zonă în care nu poți rula termic, de exemplu.

BMW 330e: test EcoWheels

Un BMW

Dar cel mai bun mod în care te poți bucura de 330e este Hybrid. Acesta va calcula perfect algoritmul de intervenție al celor două motoare, pe rând sau la nevoie concomitent. După o călătorie de 704,5 km, în mare parte rulați extraurban, am înregistrat un consum mediu de 7,4 l/100 km. De mers am mers în ritmul pe care ți-l permit drumurile patriei, fără a mă chinui să fiu Hagi Tudose cu benzina din rezervor. De menționat că pentru 136,2 km din totalul amintit am fost asistat electric, după cum mărturisea computerul de bord.

Am spus că este un BMW pentru că 330e rămâne dinamic, plăcut pentru cel de la volan, care se bucură de o ținută de drum foarte bună, în ciuda faptului că are de plimbat o masă totală de peste 1,8 tone. Unde pierde 330e comparativ cu alte versiuni Seria 3 sedan este la capitolul portbagaj, care a lăsat loc și pentru bateria de acumulatori și are doar 375 litri.

BMW 330e: test EcoWheels

Bine accesorizat, exemplarul testat avea un preț de 69.264 euro, cu TVA.

Dacă nu e suficient, ei bine, BMW tocmai a dat undă verde pentru o versiune Touring 330e. Mai mult, tot din 2020 va fi disponibil și sistemul xDrive pentru PHEV-ul Seriei 3. Personal găsesc un 330e xDrive Touring imbatabil ca vehicul all rounder; e și pentru oraș și practic și sportiv și pregătit pentru vreme rea și automobil de familie și tot. O mișcare inteligentă a bavarezilor.

Date tehnice BMW 330e

• 1.998 cmc, benzină + motor electric (83 kW) • 292 CP, 4×2, automată 8 • 1,8 l/100 km, 40 g CO2/km • autonomie electrică: 59 km • 0-100 km/h în 5,9 s, 230 km/h • de la 48.254 euro, cu TVA

Text publicat în revista EcoWheels numărul 17

Citește și

Lasă un comentariu