Acasă Auto „Asta nu e tot”. Dr. Josef Reiter, director general BMW România, despre iX3 și electrificare

„Asta nu e tot”. Dr. Josef Reiter, director general BMW România, despre iX3 și electrificare

de Știrbu
0 comentarii

BMW nu vrea doar să facă mașini electrice, ci este interesat și de sustenabilitatea producției. O abordare deja exemplificată prin iX3.

Atunci când vine vorba de electrificare, BMW și-a arătat încă de la început intenția de a parcurge acest drum în mod responsabil. Asta înseamnă nu doar mașini care nu poluează atunci când se deplasează, ci mașini construite în mod sustenabil.

Poate că nu este prima dată când auzi asta de la BMW și cu siguranță că nu e nici ultima: producătorul german caută în mod constant soluții de optimizare a procesului astfel încât amprenta de carbon să fie redusă cât mai mult. Și pentru asta nu se îngrijește doar de curtea proprie — adică de liniile de producție — ci și de natura și de calitățile ingredientelor pe care le folosește.

Iar asta nu se întâmplă de anul acesta. Sau din 2013, când a debutat prima electrică de serie de la BMW, i3 — care s-a vândut în peste 200.000 de unități. Preocuparea pentru mediu, spune BMW, a început încă din 1972, când a devenit prima companie auto din lume care să aibă un om dedicat pe probleme de mediu la nivel de management.

Toate investițiile din ultimii ani — ultimii zeci de ani, poate — încep să se vadă în cifre în zilele noastre: din 2006 și până acum, consumul de energie pe automobil produs a fost redus cu 40%, iar emisiile, cu 70%. Flota europeană BMW înregistra în 2019 emisii medii cu peste 40% mai mici decât cea din 1995. Din 2020, toate fabricile BMW folosesc exclusiv energie verde.

„Din 2020 am definit sustenabilitatea ca unul dintre obiectivele noastre principale și analizăm și mai în detaliu cum putem să construim mașinile noastre: protecția mediului este acum un criteriu important”, a explicat Dr. Josef Reiter, director general al BMW România.

Cu ocazia primei plimbări cu noul iX3 prin București — primul SUV electric de la BMW a ajuns deja la noi în țară —, Reiter a explicat cum anume a dictat interesul pentru mediu construcția acestui model, primul dintr-o familie pe care BMW o va întregi până în 2025. Spre exemplu, iX3 folosește un motor electric independent de materialele rare (folosite de regulă la producerea acestor sisteme de propulsie).

„De unde vin aluminiul și oțelul pentru mașinile noastre? Tocmai am început să folosim aluminiu topit cu ajutorul energiei solare. La fel și litiu și cobalt. De unde vin? Ce nave și camioane sunt folosite pentru transport?”, exemplifică Reiter.

„Dezvoltarea durabilă este un mod de gândire cu care ne mândrim, la fel cum este și faptul că am reușit să dăm oamenilor puterea de a alege.” Aici Reiter face trimitere la filosofia „Power of Choice”, de diversificare a produselor — motor termic, versiuni hibridizate sau 100% electrice — folosind aceeași linie de producție. Astfel, „orice client poate să găsească soluția potrivită pentru nevoile sale în portofoliul BMW”.

BMW iX3 a debutat comercial în România la jumătatea lui 2020, livrările acestuia începând în toamna aceluiași an. Acestuia i-a urmat iX, SUV-ul de clasă mare, care a intrat deja pe piața locală. În 2021 gama de electrice BMW va fi completată cu i4, care va debuta în ultimul trimestru al anului.

Citește și

Lasă un comentariu