Acasă Auto Everrati Porsche 911: E un Porsche 911 electric o blasfemie?

Everrati Porsche 911: E un Porsche 911 electric o blasfemie?

de Tudor Rus
0 comentarii

Toată lumea știe cine este Porsche. La fel cum toată lumea știe cum arată un 911 și ce calități dinamice au dus acest nume în stratosfera automobilelor sport, de unde n-a mai plecat nici până azi. E lesne de înțeles, deci, de ce ideea unui Porsche 911 pur electric este capabilă să alieneze de una singură foarte mulți pasionați loiali mărcii.

Zvonurile despre posibilitatea ca Porsche să producă un 911 pur electric umblă în online de ani buni, deși germanii au enunțat cu subiect și predicat că un 911 100% electric nu va veni în viitorul apropiat spre mediu. E posbil să nu vedem un 911 electric niciodată, deși în multe instanțe, anul 2030 este menționat ca cel care va coincide cu venirea unei astfel de versiuni cu baterie și motor/motoare electrice.

Întrebarea principală pe care nu putem s-o ignorăm este una logică: suntem pregătiți pentru un 911 pur electric?

Dacă ne uităm la ce reacții au apărut după ce Porsche a folosit apelativul „Turbo” pentru versiunile Taycan Turbo și Taycan Turbo S – în condițiile în care Taycan este prima electrică a mărcii, montarea de baterii și motoare electrice sub o caroserie de 911 ar putea părea o idee neinspirată. Cel puțin pe un viitor 911, atât din punct de vedere dinamic (mai exact, al kilogramelor în plus) dar și pe partea de imagine.

Atunci, ce facem când o companie ca Everrati inventează un tren de rulare electric pentru un Porsche de-acum clasic?

A electrifica sau a nu electrifica?

Există deja câteva companii mici care oferă conversii electrice pentru anumite modele 911: Zelectric Motors, Voitures Extravert și britanicii de la Everrati. Ce-i drept, Zelectric și-a făcut mâna pe un Porsche 912, dar Voitures Extravert și Everrati lucrează cu modele clasice 911. 911 964, mai exact, în cazul celor de la Everrati.

Invers față de tendințele dictate de companii ca Singer Vehicle Design și Gunther Werks, care mizează în continuare pe motoare cu ardere internă pentru creațiile lor – adevărate opere de artă, dacă e să fim sinceri, Everrati a ales electricitatea ca mod de propulsie și bineînțeles, păstrarea elementului de restomodding.

Everrati oferă două pachete celor care vor un 911 964 electric: Pure și Signature. Ambele primesc o baterie cu capacitatea netă de 53 kWh ce suportă încărcare rapidă DC până la 80 kW, dar există și diferențe vizibile/sesizabile, în special la nivel de aspect și performanțe.

De exemplu, Pure are la dispoziție 440 CP și 460 Nm pentru un sprint 0-100 km/h bifabil în 4 secunde, la pachet cu o autonomie maximă de peste 290 de kilometri.

Pe lângă caroseria lățită și elemente aerodinamice din fibră de carbon (indisponibile în declinarea Pure), Signature vine cu 500 CP și 500 Nm. Șarja de la 0 la 100 km/h durează mai puțin de 4 secunde, viteza maximă este de aproximativ 210 km/h, dar autonomia este penalizată: o încărcare completă ajunge cât pentru 240 de kilometri.

A, și ascultați aici: conform Everrati, conversia este reversibilă. Cu alte cuvinte, dacă s-au plictisit de propulsia electrică sau dacă prietenii nu le mai răspund la telefon, posesorii pot reveni la configurația originală, cu combustie internă.

Drept concluzie, n-o să negăm faptul că ideea unui Porsche 911 electric poate stârni ceva interes. În schimb, fără să fi condus un Everrati Signature, un automobil electric își va priva întotdeauna posesorul de multe mini-experiențe: vibrații, sunete sau comuniunea om-mașinărie.

Sigur, poate electricul va fi mai rapid, mai tehnologizat și mai „modern”, dar nu va reuși niciodată să ofere senzațiile menționate mai devreme. Aceleași senzații care, dacă stăm să ne gândim bine, i-au făcut pe mulți să se îndrăgostească de automobilele cu combustie internă, produse sau nu de Porsche.

Citește și

Lasă un comentariu