Acasă Auto Noul Lexus NX450h+ este primul hibrid plug-in al mărcii

Noul Lexus NX450h+ este primul hibrid plug-in al mărcii

de Tudor Rus
0 comentarii

Lexus a prezentat noua generație NX, un model îmbunătățit cap-coadă. NX a adus clienți noi pentru Lexus în Europa de la debutul din 2014, iar cu a doua generație, japonezii speră să păstreze atractivitatea gamei NX.

Conform literaturii Lexus, noul NX a fost dezvoltat cu implicarea piloților profesioniști de curse. Mai exact, experiența acestora a fost folosită în îmbunătățirea comportamentului dinamic al SUV-ului pe partea de precizie a direcției și a răspunsului la frânare.

Până apucăm să testăm noul NX, trebuie să știi că acesta este (deloc surprinzător) mai mare decât modelul pe care îl înlocuiește. Concret, pe numere, lungimea crește cu 20 mm, la fel și lățimea, iar ampatamentul cu 30 mm. Ceea ce înseamnă mai mult spațiu la interior, în special pe bancheta din spate. Înălțimea câștigă și ea 5 mm față de generația precedentă.

Lexus NX – Dimensiuni

DimensiuniNoul Lexus NXDiferență față de generația anterioară
Lungime4.660 mm+ 20 mm
Lățime1.865 mm+ 20 mm
Înălțime1.640 mm+ 5 mm
Ampatament2.690 mm+ 30 mm
Ecartament față1.605 mm+ 30 mm
Ecartament spate1.007 mm+ 59 mm

Tazuna și Omotenashi

Dacă de Omotenashi auzim foarte des ori de câte ori vine vorba de Lexus, Tazuna este o abordare nouă folosită de japonezi. Unde Omotenashi se referă la cât de primitor, ergonomic și calitativ se prezintă habitaclul unui model, Tazuna vine să completeze decorul cu extra atenție acordată poziției la volan. Astfel, Tazuna acoperă toate elementele cu care interacționează șoferul: volan, head-up display, instrumentar de bord, dar și felul în care sunt poziționate butoanele și comenzile în jurul acestuia.

Concret, noul NX vine cu un sistem de iluminare ambientală cu 64 de culori, în vreme ce tradiționalul mâner al portierei este înlocuit de un buton care deblochează sau blochează electronic portiera.

Primul hibrid plug-in de la Lexus are 306 CP

Hibridele clasice nu sunt o noutate în gama Lexus. Un hibrid de tip plug-in, însă, reprezintă o premieră pentru japonezi. Lexus NX 450h+ este bazat pe un motor termic de 2,5 l, în 4 cilindri, alimentat cu benzină și un motor electric amplasat pe puntea spate. În total, sistemul hibrid produce 306 CP.

Lexus estimează un sprint de la 0 la 100 km/h bifabil în „puțin peste șase secunde”, dar și un consum mediu de sub 3 l/100 km. NX 450h+ poate rula pur electric pentru undeva la 63 km cu ajutorul bateriei Li-ion de 18,1 kWh. Trebuie menționat și faptul că NX 450h+ este disponibil doar cu tracțiune integrală E-Four.

Apropo de hibride, dacă un sistem plug-in nu e ceea ce îți dorești acum, NX 350h îți poate rezolva problema. NX 350h dezvoltă 242 CP și accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,7 secunde. Acesta va fi disponibil în două versiuni, cu tracțiune față sau integrală.

Lexus NX – Sisteme de propulsie

ModelNX 350hNX 450h+
Tiphibrid clasichibrid plug-in
Motormotor termic, benzină, cu 4 cilindri în liniemotor termic, benzină, cu 4 cilindri în linie
Cilindree2,5 litri2,5 litri
BaterieLi-ionLi-ion
Putere maximă242 CP (178 kW)306 CP (225 kW)
TracțiuneFață sau 4×44×4

Citește și

Lasă un comentariu