SUV? Bifat! Coupe? Bifat! Confort a la Mercedes? Bifat! Spirit sportiv a la AMG? Bifat! AMG GLE 53 Coupe vrea să adune toate calitățile pe care le aștepți de la un Mercedes-Benz și de la un AMG deopotrivă. L-am luat la plimbare ca să aflăm cât de bine reușește să facă asta.
E suficientă și o plimbare la volanul unui Mercedes-Benz ca să abuzez ștergătoarele următoarelor mașini de test. Nu e prima dată când am pățit-o; sunt convins că nici ultima. Sincer, mă așteptam să pățesc asta. Ce nu mă așteptam să mi se întâmple, în schimb, a fost să intru într-un AMG și să fiu zen.
AMG GLE 53 Coupe este un Mercedes din toate punctele de vedere, lucru pe care mi l-am confirmat imediat ce l-am pus în mișcare. Inginerii au ținut neapărat să-l facă, pe cât de impunător, pe atât de confortabil. În primii kilometri l-am simțit chiar deranjant de confortabil, pentru că orice eschivă din volan se transforma într-un legănat, în special la viteze de oraș. La drum lung, călătoria se face mai degrabă plutind. Totul se întâmplă fără pic de efort din partea ta, în special dacă lași suita de asistenți din pachetul Distronic Plus să-și facă treaba. Pentru că își fac treaba exemplar.
Declarație
Într-o lume în care diversitatea ne ajută să ne manifestăm din punct de vedere estetic după bunul plac, surprinzător nu este faptul că există SUV-uri coupe, ci faptul că încă ne prefacem că nu le înțelegem rostul. Nu știu dacă era nevoie de studii pentru a înțelege de ce cumpără lumea SUV-uri coupe, dar să știi că s-au făcut. Concluzia: cumpărătorii lor sunt mai tineri, ca vârstă și/sau ca spirit. Tinerii – și spun asta fără să fi citit vreun studiu – vor să fie cool, iar imaginea este un element important al acestui atribut.
Iar dacă poți să arăți cool fără să faci compromisuri mari în direcția asta, cu atât mai bine. Așa ajung SUV-urile coupe să fie soluția ideală pentru din ce în ce mai mulți dintre cumpărători. Te-ai gândi că plafonul plonjat le va da dureri de cap, la propriu uneori, celor de pe locurile din spate; în cele mai multe cazuri, grija este nefondată. Cu atât mai puțin într-un SUV de clasă mare. Și cu atât mai puțin într-unul premium, așa cum este GLE Coupe.
Cel mai încăpător din segment: portbagajul lui GLE are 655 de litri, extensibil până la aproape 1.800 de litri dacă rabatezi bancheta.
Sigur, nu poți să bagi un frigider în portbagaj, nici măcar dacă rabatezi bancheta spate. Însă, din nou, puține vor fi ocaziile când vei avea nevoie de mai mult spațiu decât oferă GLE. Ca mașină de vacanță sau de călătorii lungi, patru oameni și bagajele lor o să aibă loc berechet în GLE.
Un AMG sofisticat
Confortul resimțit la începutul testului a fost înlocuit cu o încordare puternică odată ce mi-am făcut de cap cu butoanele din mașină – butoane din care poți modifica tot ce-ți trebuie, de la suspensie la reacția motorului la sunetul evacuării.
În modurile Sport, că are mai multe, motorul stă pregătit să te arunce înainte, schimbările de treaptă sunt împunsături în ceafă, suspensia adaptivă și barele stabilizatoare active taie din ruliu, evacuarea răcnește încurajator, iar tracțiunea integrală și sistemele electronice muncesc la foc automat pentru a ține cele 2,3 tone în control. Direcția lui GLE 53 nu-ți transmite pe cât de mult ți-ai dori, însă asta nu face cu mult mai puțin satisfăcător comportamentul sportiv al mașinii.
Această soluție „de mijloc” a departamentului AMG s-a născut tot în numele diversității: un stadiu intermediar între versiunile de bază și cele născute din dorința de performanță. GLE 53 este un exemplu elocvent. Arată dramatic, se folosește inteligent de resursele de putere pentru a-ți stăvili pofta de hârjoneală atunci când aceasta apare, dar altfel nu-ți fură niciun dram din confortul pe care îl dorești de la un Mercedes-Benz.
La interior, GLE 53 completează designul elegant al modelului cu câteva sugestii de sportivitate, însă nu abundă în fibră de carbon și Alcantara. Tonul este dat aici de lemn, crom și Nappa.
Butoanele de pe tunelul median și comutatoarele de pe volan sunt intimidante la început prin multitudinea lor, însă te obișnuiești cu ele la fel de repede cum te obișnuiești cu schimbătorul de viteze de pe coloana de direcție. Și apoi parcă nici nu mai vrei altceva.
Mercedes-Benz Certified
Dar cel mai bun test de compatibilitate este un test drive, iar prin programul Certified pentru autoturisme rulate poți să conduci mașina pe care o dorești în maximum 24 de ore de la solicitare. Iar dacă îți place, oamenii Mercedes-Benz îți asigură suport financiar imediat, ca să intri cât mai repede în posesia mașinii; poți chiar să-ți lași mașina actuală ca avans, prin serviciile de trade-in sau buy-back.
Autoturismele Mercedes-Benz incluse în programul Certified au un rulaj de maxim 150.000 de km și o vechime de cel mult 6 ani.
Dacă nu-ți place modelul ales, în 10 zile de la livrare poți să îl schimbi cu alt Mercedes-Benz. Indiferent ce model alegi în final, vei primi pentru el garanție europeană completă pentru 24 de luni, alături de garanția că mașina pe care o cumperi a trecut printr-un amplu proces de inspecție – toate piesele de pe ea rămân originale – așa că își arată vârsta doar pe cartea tehnică. În primii 10.000 de kilometri (sau 6 luni), întreținerea este gratuită. Descoperă toate beneficiile Certified pe site-ul mercedes-benz.ro sau la cel mai apropiat dealer autorizat Mercedes-Benz.
Date tehnice Mercedes-AMG GLE 4MATIC+ Coupe
2.999 cmc, benzină, 435 CP, 4×4, automată 9
10,7 l/100 km, 243 g CO2/km
0-100 km/h în 5,3 s, 250 km/h
de la 103.630 euro, cu TVA