Acasă Auto Noul Ford Puma ST: cea mai puternică mașină produsă în România are 200 CP

Noul Ford Puma ST: cea mai puternică mașină produsă în România are 200 CP

de Știrbu
0 comentarii

Cel mai nou produs al diviziei Ford Performance, Ford Puma ST, vine cu noutăți în premieră atât pentru România, cât și pentru Europa.

Dacă la începutul anului trecut anunțam cu mândrie că Dacia a produs un model care atinge 200 km/h, acum anunțăm că un alt model produs în țară se laudă cu 200 de cai-putere. De data aceasta este vorba despre marca Ford și al său Puma ST.

Performanță EcoBoost pentru Puma ST

Dacă tot am început cu cifra magică, să explicăm și de unde vine ea: de la unitatea EcoBoost de 1,5 litri, pe care am văzut-o lansată pe actualul Fiesta ST. Puterea maximă de 200 CP este livrată la 6.000 rpm, în timp ce cei 320 Nm de cuplu motor sunt disponibili între 2.500 și 3.500 rpm.

Resursele sunt trimise punții față prin intermediul transmisiei manuale cu șase trepte (ca și pe Fiesta ST), care ajută mașina să atingă prima 100 km/h după 6,7 secunde de la startul de pe loc. Viteza maximă a lui Puma ST este de 220 km/h.

Pentru atunci când nu alergi după linia roșie a turometrului — adică în majoritatea timpului, probabil —, te poți bucura de tehnologia de dezactivare a unui cilindru, care crește economia de combustibil, zice Ford, și garantează un consum mediu mixt ideal de 6 l/100 km, cu emisii de 134 g/km CO2.

Puma ST, pregătit să atace viraje

Dar nu doar motorul ajută la conturarea caracterului sportiv al noului Puma ST. SUV-ul subcompact are un sistem de admisie personalizat, suporturi noi pentru motor, arcuri cu distribuție vectorială pe puntea spate (un sistem patentat de Ford, prezent și pe Fiesta ST), o casetă de direcție îmbunătățită, frâne mai mari cu 17% față de o Puma standard (discurile față au 325 mm; cele de pe spate, 271 mm).

Dar să revenim la trenul de rulare: Puma ST este cu 50% mai rigid pe puntea spate decât o Puma normală, bara de torsiune fiind întărită cu 2.000 Nm/grad de torsiune. Puntea față primește opțional un diferențial mecanic cu alunecare limitată, Puma ST fiind primul SUV din segmentul subcompact care se poate lăuda cu asta. Pentru a optimiza performanța dinamică a lui Puma ST, Ford Performance a umblat la modulul Torque Vectoring Control astfel încât să lucreze în parametrii optimi cu diferențialul.

Polivalență ca stil de viață

Este îmbucurător să știi că ai 200 de cai-putere la dispoziție în noul tău Puma ST, însă probabil că nu tot timpul vrei să bubui din evacuare (nu știm sigur dacă face asta, ar fi păcat să nu) care, apropo, este cu 1 decibel mai silențioasă decât cea de pe Fiesta ST, deci nu este chiar atât de zgomotoasă.

Pentru a-ți asigura confort atunci când e cazul, Puma ST vine cu un selector al modurilor de rulare. Ai de ales între Normal, Eco (oferit pentru prima dată pe un model ST), Sport, și chiar Track — unde controlul tracțiunii este dezactivat și ESC-ul intervine doar dacă e absolut necesar. Îți poți echipa Puma ST chiar și cu Launch Control (inclus în pachetul opțional Performance).

Altfel, în habitaclu poate primi liniștit până la patru pasageri, spațiul portbagajului este de 456 de litri, dintre care 80 sunt reprezentați de MegaBox, compartimentul aflat sub podeaua portbagajului.

Noul Puma ST, pachet de dotări generos

Dar până să ajungi să-i descoperi atributele dinamice ale lui Puma ST, îl cunoști (și recunoști ușor) prin prisma esteticului cu accente sportive de culoare neagră. Șase culori de caroserie sunt disponibile pentru Puma ST, iar jantele (încălțate cu Michelin Pilot Sport 4S) au 19 inch în diametru.

La interior, Puma ST este oferit cu scaune față (încălzite) de la Recaro, tapițerie textilă Miko Dinamica, volan și schimbător îmbrăcate în piele și multe insigne ST peste tot. Ecranul central de 8 inch are interfață SYNC 3 cu comenzi vocale și oferă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto. Încărcarea wireless a telefonului și funcția de hotspot WiFi fac parte din dotările standard. La fel și sistemul audio B&O, parbrizul încălzit, senzorii de parcare față și spate.

Citește și

Lasă un comentariu