Acasă Auto Noul Peugeot 308: upgrade către premium, motorizări PHEV

Noul Peugeot 308: upgrade către premium, motorizări PHEV

de Știrbu
0 comentarii

Noul hatchback compact de la Peugeot se poziționează ca rival de seamă pentru Volkswagen Golf.

Peugeot a prezentat astăzi noul 308, a treia iterație a hatchback-ului fiind totodată și primul model care să adopte noua identitate de brand — este primul care să poarte, de exemplu, noua siglă Peugeot. 

Cu 308, Peugeot își declară oficial intenția de a face un upgrade de poziționare în piață, iar asta înseamnă nu doar design atrăgător ci și materiale de calitate, finisaje mai bune și o suită de noi tehnologii. 

Noul 308 este cu 11 centimetri mai lung, ampatamentul a crescut și el cu 5,5 centimetri, și stă cu 20 de milimetri mai jos. Eficiența aerodinamică a fost unul dintre scopurile urmărite de către designeri, iar rezultatul este un coeficient aerodinamic de 0,28.

Gama de motorizări la debut este cuprinzătoare: 308 va fi oferit cu două motorizări pe benzină, un diesel și două versiuni de hibrid plug-in. Cele pe benzină au la bază unitatea de 1,2 litri, supraalimentată, cu 110 CP și 130 CP. Dieselul este reprezentat de un motor de 1,5 litri, cu 130 CP. Hibridele plug-in, hrănite de o baterie de 12,4 kWh, dispun de 180 CP, respectiv 225 CP și au o autonomie WLTP de 60 de kilometri. La o sursă de 7,4 kW, se încarcă în circa două ore. 

Indiferent de motorizarea aleasă, Peugeot 308 vine doar în versiune 4×2 (cu punte motrică față, firește). Versiunile PHEV și benzinarul cu 130 CP sunt oferite cu automată în opt trepte, restul au transmisie manuală cu șase rapoarte. Ulterior, gama de motorizări va primi și o versiune de performanță, hibrid, cu 300 CP și tracțiune integrală.

La interior, Peugeot 308 continuă tradiția volanelor subdimensionate și primește — printre altele — materiale upmarket, scaune față cu reglaj electric pe 10 direcții și cu funcție de masaj, un sistem de climatizare cu filtrare a aerului. 

Pe bord găsești două ecrane cu diagonală de 10 inch. Ecranul central este oritentat către șofer și încorporează mai toate comenzile — noul 308 are doar un șir de butoane fizice, dispuse sub ecranul central. Acestea, spune Peugeot, pot fi configurate cu funcțiile (unele funcții) dorite de utilizator.

În ceea ce ține de funcționalitate, sistemul de infotainment se descrie ca un bun suplinitor pentru telefonul mobil. Utilizatorii pot comunica verbal comenzi — „OK Peugeot” —, își pot salva până la 8 profiluri diferite și pot conecta concomitent, via Bluetooth, două dispozitive. Încărcarea wireless a telefonului face parte din lista de dotări a noului 308, alături de asistentul de parcare cu vizibilitate la 360 de grade, alertă de trafic atunci când dai cu spatele, sistem de spălare a camerei de marșarier.

Citește și

Lasă un comentariu