Acasă Auto Roadtrip: ce-am învățat după 700 km cu BMW Seria 3

Roadtrip: ce-am învățat după 700 km cu BMW Seria 3

de Tudor Rus
1 comentarii

Sunt aproape sigur că nu greșesc atunci când spun că în momentul în care creierul multora dintre noi procesează abrevierea „BMW”, imaginea proiectată în minte este cea a unui Seria 3. Motivele sunt diverse, dar mi-e clar că până și într-o lume în care străzile au fost cotropite de crossovere și SUV-uri de toate formele și mărimile, Seria 3 și-a păstrat locul în gama bavarezilor. Și mai important, încă nu s-a clintit nici din preferințele celor care apreciază marca.

Seria 3 există neîntrerupt în portofoliul BMW din 1975, când a început să calce pe urmele deja-celebrei Serii 02, cu design semnat de Paul Bracq și numele de cod E21. Ce-a urmat a fost o perioadă în care Seria 3 și-a cimentat foarte bine poziția și reputația printr-o serie de calități-pilon de care acest model, indiferent de forma, lățimea sau lungimea caroseriei, nu s-a dezis niciodată.

Cu timpul, rețeta a fost adaptată, dar nu neapărat diluată. În pas cu tendințele en-gros emise de industria auto, dimensiunile Seriei 3 au crescut de la o generație la alta și BMW chiar s-a încumetat să inventeze o variație ceva mai excentrică – Seria 3 GT, la tine mă uit. Dar nici în cazul acesteia nu se poate vorbi despre o abatere de la câteva valori primare.

Un lucru e clar. Unui Seria 3 îi stă bine cu drumul, în toate declinările sale. Că e A, DN, CB sau DJ, drumul e parte din atitudinea unui Seria 3 prin simpul fapt că reprezintă elementul care-i pune cel mai bine în valoare calitățile. Așadar, după 700 de kilometri într-un BMW Seria 3 330i xDrive, permiteți-mi să raportez.

Ce-i în mână nu-i minciună

Dacă noul C-Class și-a însușit rapid titulatura de Baby S prin caroseria voluptoasă iar prin mai toate modelele Audi, inclusiv A4, interiorul este lucrat foarte aproape de impecabil, Seria 3, mai ales în aromă 330i xDrive cu anumite dotări opționale, arată ca un instrument de precizie, în special privit din față.

Cum mă așteptam, alura exteriorului prevestește în mare măsură ce te așteaptă la interior dar și tratamentul dinamic cu care urmează să fii răsfățat. Să ne înțelegem – Seria 3 se prezintă demn de titulatura premium pe axa calitate-design la interior. Tot ce vezi și atingi arată și se simte bine, dar mai important, te îmbracă ergonomic așa cum numai un BMW poate să o facă. Și nu doar pe tine, pe șofer.

Cel din dreapta, deși primește suficient spațiu pentru picioare, cap și alte membre, va resimți aceeași îmbrățișare din partea habitaclului, parcă un pic mai pronunțat ca înainte. Ca să alunecăm un pic printre termeni fotbalistici, interiorul care se strânge în jurul tău se simte ca atunci când îți face marcaj un fundaș mult mai bun decât cei pe care erai obișnuit să-i întâlnești pe teren în mod normal.

Infuzia de tehnologie este consistentă, ca două pliculețe de ceai negru într-o ceașcă mică-mică. Sigur, ecosistemul multimedia dezvoltat de BMW – aici includ ecranul central și instrumentarul de bord digital – mai are până să ajungă la nota spectaculoasă a MBUX-ului din Stuttgart, însă compensează prin logică în utilizare și în stratificarea meniurilor fără să meargă pe calea minimalismului, în stil Audi MMI.

Altfel, e destul de ușor pentru BMW Seria 3 să te impresioneze tehnologia disponibilă astăzi într-un automobil, mai ales când 330i-ul testat de mine era burdușit cu opționale de genul: sistem audio Harman Kardon (922 euro), asistent la parcare (1.076 euro) și pachet Innovation (6.355 euro). Deci din start, un cost suplimentar de peste 8.000 de euro care glazurează prețul de pornire.

Dinamic, cel mai bun din clasă. De departe!

Aici își dă, de fapt, Seria 3 arama pe față. Și ce aramă. Nu ne place încrâncenarea cu care mulți șoferi se aruncă pe DN7 Dealul Negru (știți zona, sunt sigur), dar în același timp e foarte greu să nu încerci să explorezi potențialul lui 330i pe un drum virajat. Nici măcar nu suntem adepții depășirilor cu orice preț, cu riscuri imense asumate prostește, dar din nou, 330i nu te va priva de resurse atunci când i-o ceri cu talpa dreaptă.

Actorii care joacă în scenele de sportivitate sunt cei pe care îi tot știm și tot pomenim: direcția care de multe ori se conectează la sinapsele tale prin volan și palme, șasiul echilibrat, setat fin, suspensia fermă suficient cât să-ți pipereze starea de confort și bineînțeles, un doi litri benzină cu 258 CP și 400 supervizat de transmisia Steptronic cu 8 rapoarte pe care o pot descrie foarte simplu într-un cuvânt: spirt!

Apoi, e imposibil de trecut cu vederea sistemul xDrive, care deși în majoritatea timpului favorizează roțile din spate când vine vorba de livrarea cuplului, intervine înainte să-ți dai seama că ai nevoie în situațiile cu aderență redusă. Asta ar fi zona de siguranță pe care o acoperă emblema xDrive de pe portbagaj. Cealaltă ar fi cea de distracție, din moment ce 330i xDrive se duce de la 0 la 100 km/h în doar 4,6 secunde, iar fără tracțiune integrală ar fi făcut-o în 5,9 secunde.

A, da, să nu uit de consum. Cu 3 oameni în mașină și bagaje cât pentru o deplasare de două zile în care am avut de fotografiat trei mașini, plus cei 700 de kilometri menționați în titlu și drumuri ale patriei de toate formele, mărimile și elevațiile, computerul de bord s-a „așezat” la 8,5 l/100 km. Asta în condițiile în care BMW spune că un 330i xDrive consumă, în medie, 6,7-7,6 l/100 km în ciclul WLTP.

Acestea fiind scrise, revin la ideea că Seria 3 s-a schimbat foarte puțin de-a lungul timpului la nivel de esență și caracter. Pentru mine, personal, Seria 3, indiferent de declinare, dar mai ales 330i xDrive, rămâne o reprezentare fidelă a unor valori instrinseci BMW. E drept, există modele mai sportive în gamă, la fel cum există modele mai practice, mai agresive, mai dinamice și poate mai bune prietene cu vanitatea. Puține sunt, însă, mai echilibrate, din aproape toate punctele de vedere, ca un Seria 3.

Citește și

1 comentarii

crisan 8 octombrie 2021 - 19:16

o comparatie pertinenta ar fi cu Alfa Romeo Giulia…

Răspuns

Lasă un comentariu