Acasă 4x4Wheels Test cu Isuzu D-Max: Noua ordine

Test cu Isuzu D-Max: Noua ordine

0 comentarii

Noul Isuzu D-Max e un pas mare față de ce ne-a obișnuit pick-up-ul de-a lungul timpului. Și Isuzu a înțeles că în acest moment cererea include specificația „cu de toate” chiar și în cazul unei utilitare, iar eu sunt aici ca să raportez cum se prezintă, concret, modelul.

Dacă primele două generații D-Max s-au axat foarte mult pe trăinicie și apetit pentru „efort”, a treia vine să completeze abordarea cu ceva mai multă înclinație spre lifestyle. E drept, eu am primit la test un D-Max echipat cu absolut toate dotările opționale posibile, lucru care s-a văzut cel mai bine la interior. Concidență sau nu, interiorul este locul în care evoluția lui D-Max este poate cel mai puternic reprezentată – la nivel de materiale, finisaje și tehnologie.

Caracterul se formează, nu se moștenește

Primul lucru care mi-a sărit în ochi la interior este elementul de contemporan regăsit aici. Nu e vorba doar de prezența pe consola centrală a unui ecran tactil cu diagonala de 9 inch, de compatibilitatea Apple CarPlay/Android Auto, sau de numărul mai mic de butoane fizice.

Modernul în habitaclul lui D-Max este exprimat în egală măsură prin design și materiale. Este adevărat că m-am aflat într-o situație privilegiată în care am testat o echipare de top, dacă încălzirea în scaune (confortabile peste medie!), tapițeria din piele și izolarea fonică excelentă nu vorbesc despre progres în cazul lui D-Max, nu văd ce altceva ar face-o.

Habitaclul nu și-a uitat latura practică și mai toate spațiile de depozitare sunt generoase, deși mă așteptam la ceva mai mult volum din partea torpedoului.

Evident, nu se poate pune problema unui habitaclu perfect. D-Max este în continuare un vehicul utilitar, așa că prezența plasticului mai dur nu face parte din categoria surprizelor. În schimb, parcă mă așteptam la o asamblare mai riguroasă, mai închegată. Din nou, nimic flagrant, mai ales dacă ne gândim la scopul principal pentru care a fost creat D-Max, dar suficient cât să creeze un contrast puternic între materialele moi și cele ceva mai… durabile.

Pentru un tablou complet, trebuie adus în discuție și năravul muncitoresc al lui D-Max, context în care trebuie menționate și câteva coordonate-cheie. Una din ele este capacitatea de tractare de 3.500 kg, împreună cu abilitatea de a traversa un vad de apă cu adâncimea de până la 80 cm. Aici se adaugă și unghiul de atac de 30,5 grade împreună cu unghiul de degajare – 24,1 grade cu bara spate montată sau 27,4 grade fără bara spate.

Dar pe drum? Cum e pe drum?

Ei bine, depinde de drum. Pe drumuri cu asfalt, noul D-Max e o idee mai rafinat ca modelul pe care îl înlocuiește. Surprinzător, bena goală nu trimite puntea spate către țopăială nici măcar atunci când treci cu ceva mai multă viteză peste denivelări, deși suspensia spate folosește în continuare arcuri lamelare. Evident, nu e loc de artificii și spectacol din punct de vedere dinamic pentru simplul motiv că rostul lui D-Max nu o cere, dar vreau să remarc lipsa zgomotului deranjant la rulare, inclusiv la viteze mari.

Direcția asistată electric este foarte ușoară la viteze mici, ceea ce e bine, pentru că de multe ori peisajul urban (al capitalei, în cazul meu) va pune la încercare abilitatea lui D-Max de a se strecura printre diverse entități. Tot în zona de relaxare se află și suspensia, care pe lângă fluctuațiile line cu care preia șocurile venite din denivelări sau alte anomalii ale drumului are grijă să nu-l arunce pe D-Max complet în patima ruliului – mă rog, atât de mult cât se poate în cazul unui pick-up.

Isuzu pune mult accent și pe faptul că șasiul noului D-Max este aproape nou și mai ușor cu 80 kg decât cel al modelului precedent, dar în același timp cu 20% mai rigid. N-o să-ți spun că vei simți efectiv aceste îmbunătățiri în timpul utilizării, dar atât timp cât fac parte din noua abordare D-Max, merită trecute în revistă.

Normele de emisii tot mai aspre din Europa au făcut ca noul D-Max să primească și un rezervor de AdBlue.

În orice caz, pe drumuri mai puțin ingrijite – sau acolo unde ele nu există deloc – cel mai important atribut al lui D-Max este încrederea pe care ți-o oferă. Chiar și un începător în lumea off-road poate aborda cu lejeritate diverse forme de relief sculptate de Mama Natură cu garanția că va ieși cu bine de acolo. Aici intră în joc mai multe elemente, printre care garda la sol de 240 mm și diferențialul blocabil precum și posibilitatea de a jongla rapid și precis cu modurile 2H, 4H și 4L, cu ajutorul unui comutator rotativ amplasat pe consola centrală.

Bineînțeles, era imposibil să vorbim despre D-Max fără să aducem în discuție turbodieselul common rail de 1,9 litri pe care pick-up-ul îl ascunde sub capotă. Trecute pe hârtie, numerele care îi reflectă performanța nu sunt neapărat de natură impresionantă – 164 CP și 360 Nm. Dar transpuse în realitate și în nevoile concrete ale unui client de D-Max, ele sunt mai mult decât suficiente.

Ați zis consum? După ce am condus pe toate tipurile de drumuri, inclusiv autostradă, media s-a stabilizat
la 9 l/100 km. Fișa tehnică specifică o valoare teoretică
de 7,5 l/100 km.

Bineînțeles, e important să stabilim că atunci când ne referim la client de D-Max excludem posibilitatea ca acesta să-și dorească să depășească toate mașinile de pe șosea. Și da, motorul e zgomotos, mai ales la prima pornire și în momentele în care accelerezi, dar parcă tocmai aceste vocalize adaugă și mai multe note bărbătești noului D-Max.

Așadar, scurt pe doi, Isuzu D-Max face tranziția de la imaginea de pick-up ultra-accesibil la un pachet complet din foarte multe puncte de vedere, dar care inevitabil va urca prețul. Cei care vor o utilitară la fel de capabilă ca până acum dar mai dichistă, mai confortabilă și mai tehnologizată, o pot achiziționa acum de la Isuzu. Tot ce trebuie să țină cont este că îmbunătățirile aduse dictează și o investiție mai mare, dar în același timp justificată.

Date tehnice Isuzu D-Max

1.898 cmc, 164 CP, automată 6 · 7,5 l/100 km, 191 g CO2/km · 180 km/h · de la 30.963 €, cu TVA

Text publicat în numărul 30 al revistei 4x4Wheels.

Citește și

Lasă un comentariu