Acasă Auto Toyota GR Yaris vine și cu tracțiune față, dar nu și în Europa

Toyota GR Yaris vine și cu tracțiune față, dar nu și în Europa

de Știrbu
0 comentarii

Mini hot hatch-ul Yaris GR poate fi servit și într-o versiune mai molcomă, cu punte față motrică și cutie CVT. Însă arată la fel de intimidant.

Ne place noua Toyota Yaris, prezentată la finalul anului trecut. Ne place și profilul versiunii Cross. Însă iubim — din motive poate evidente — GR Yaris, exercițiul de nebunie al celor de la Toyota.

Ce nu ar fi de admirat la GR Yaris? Are motor cu trei cilindri, de 1,6 litri, capabil să dezvolte 261 de cai-putere și 360 de Newtoni-metru, trimiși printr-o cutie manuală cu șase trepte tuturor celor patru roți, mulțumită sistemului de tracțiune integrală GR-Four. Vine până și cu modulator pentru reglarea distribuției cuplului pe punți! La o mașinuță de nici 1,3 tone cu asemenea resurse, nu e nicio surpriză că prinde 100 km/h cu start de pe loc în doar 5,5 secunde.

În cazul în care te sperie cifrele de mai sus, dar ești îndrăgostit de kitul estetic al lui GR Yaris, Toyota a creat pentru tine o versiune la fel de agresivă estetic, dar mai liniștită la capitolul performanțe. Asta în cazul în care stai în Japonia, pentru că modelul este dedicat exclusiv pieței nipone.

Ce oferă Yaris RS, deci? Un motor cu trei cilindri, dar nu cel de 1,6 litri, ci unul mai mic, de 1,5 litri. Nici puterea nu este chiar aceeași: 120 de cai-putere și 145 de Newtoni-metru, trimiși către puntea față de o transmisie CVT. Asta ca să fii sigur că nu vei simți nevoia de apucături sportive.

Dar la cât de bine arată, mi-ar plăcea să o vedem și pe străzile de la noi. Așa cum mi-ar plăcea să vedem și GR Yaris, care deja se bucură de 6.000 de precomenzi în Europa. Dar nu este disponibilă în România.

Citește și

Lasă un comentariu