Acasă Auto Volkswagen ar putea renunța la Bugatti. Noul proprietar: Rimac Automobili

Volkswagen ar putea renunța la Bugatti. Noul proprietar: Rimac Automobili

de Știrbu
0 comentarii

Cel mai luxos brand din portofoliul Volkswagen se pregătește să zboare din sânul familiei germane, noul cuib fiind croații de la Rimac.

Bugatti ar fi probabil ultimul — sau, mă rog, orice altceva decât primul — brand la care te gândești că ar renunțat Volkswagen. De la preluarea sa în 1998, Grupul Volkswagen a turnat mulți bani în producătorul francez de hypercaruri, și odată cu apariția lui Chiron toată această investiție pare că se amorsează. Nu de alta, dar Chiron stă pe aceeași platformă ca a lui Veyron, iar prețurile de vânzare sunt din ce în ce mai mari.

Însă ideea unui hypercar de mii de cai-putere și milioane de euro nu mai pare ceva ce Volkswagen își dorește în viitor. Noile direcții sunt electrificarea, digitalizarea, condusul autonom. Ce vremuri trăim, corect?

Grupul Volkswagen este dispus să renunțe la Bugatti, prin Porsche, scrie Car Magazine. Planul este ca prin această tranzacție Porsche să achiziționeze până la 49% din acțiunile Rimac Automobili. În acest moment, Porsche deține 15,5% din acțiunile Rimac. Această tranzacție ar permite Grupului accesul la know-how-ul Rimac privind sistemele de pe propulsie electrice.

„Sistemele noastre de propulsie au cea mai mare densitate de putere și cea mai mare densitate pentru stocarea energiei. Dacă vrei să obții cât mai multă putere într-un spațiu cât mai mic, la noi apelezi”, a zis Mate Rimac, fondatorul firmei, într-o discuție anterioară cu Car Magazine.

De la înființarea startup-ului Rimac și până în prezent au trecut aproape 12 ani, timp în care brandul și-a crescut exponențial valoarea pe piață. În prezent, Rimac este estimat la 547 de milioane de euro, mai mult chiar decât Bugatti (circa 500 milioane de euro, în contextul actual al pieței). Printre investitorii săi din industria auto săi, alături de Porsche, și Hyundai, Jaguar, Koenigsegg și Magna.

În prezent, portofoliul lui Rimac numără două modele: Concept_One și C_Two. Două hypercaruri electrice cu 1.224 CP, respectiv 1.884 CP, fiecare cu performanțe pe măsură. Rimac ar urma să obțină astfel Bugatti și, implicit, infrastructura producătorului, pe care o va folosi pentru producția lui C_Two.

Niciuna dintre părți nu a confirmat acest zvon, însă surse apropiate Volkswagen spun că palma a fost bătută, tot ce mai rămâne este ca board-ul executiv al Grupului să semneze actele.

În galeria foto de mai jos puteți vedea cea mai performantă evoluție a lui Chiron, Pur Sport, luând aer pe circuitul Nardo în timpul unor teste.

Citește și

Lasă un comentariu