Acasă Auto VW mizează pe AI pentru următorii 50 de ani de Golf

VW mizează pe AI pentru următorii 50 de ani de Golf

de Eduard Gheorghe
0 comentarii

Modelul Golf sărbătorește o vârstă rotundă anul acesta: 50 de primăveri – iar Volkswagen marchează aniversarea printr-o versiune îmbunătățită a modelului emblemă. Noul Golf promite un sistem infotainment de ultimă generație cu un concept de operare mai intuitiv, un asistent vocal bazat pe ChatGPT, design revizuit al caroseriei și sisteme de propulsie eficiente. Acestea includ propulsoare hibrid plug-in cu o autonomie electrică crescută, de până la 100 de kilometri. În plus, un logo Volkswagen iluminat decorează partea frontală pentru prima dată la un Golf.

Noul Golf poate fi recunoscut ușor după noua parte frontală redesenată. Modificările vizuale includ emblema mărcii care este iluminată pentru prima dată pe acest model și farurile LED cu design nou. Farurile IQ.LIGHT LED beneficiază de o fază lungă nouă cu o rază de acțiune de până la 500 m. Blocurile optice spate IQ.LIGHT 3D LED de la ambele versiuni de caroserie au primit de asemenea un design nou.

La interior, modelul dispune de un sistem Infotainment nou și intuitiv, cu un ecran tactil central, plasat separat de instrumentele de bord (diagonala ecranului până la 32,8 cm). Acesta are la baza sa cursoare tactile optimizate ergonomic și iluminate, pentru controlul temperaturii și volumului. De asemenea, volanul multifuncțional îmbunătățit și noul asistent vocal IDA sunt de noutate.

Interiorul noului VW Golf, prezentat în echipare GTE.

Utilizând limbajul natural, IDA poate fi utilizat nu numai pentru a controla funcții precum climatizarea, telefonul sau sistemul de navigație, ci și pentru a accesa informații online din toate domeniile – de la prognoze meteo și până la întrebări de cultură generală. Modelul Golf va avea la bord pe viitor cea mai recentă generație de sistem Infotainment. Acesta integrează chatbotul bazat pe inteligență artificială ChatGPT în asistentul vocal IDA.

Prezentată la CES (Consumer Electronics Show) din Las Vegas la începutul lunii ianuarie, funcția poate accesa unitar baza de date în continuă creștere a inteligenței artificiale. Pasagerii pot interacționa cu mașina utilizând limbajul natural și pot solicita să li se citească cu voce tare conținutul căutat în timpul călătoriei.

Golf-ul se află în centrul a ceea ce înseamnă marca Volkswagen de o jumătate de secol, oferind mobilitate accesibilă pentru toți, la cel mai înalt nivel tehnic. Exact acesta este motivul pentru care acum progresăm prin noua etapă de evoluție – cu eficiență și mai bună, mai mult confort și calitate și un nou concept de operare. Golf-ul nu poate fi mai bun de atât.” – Thomas Schäfer, CEO Volkswagen Autoturisme

Noile unități hibrid plug-in anunțate oferă putere mai mare și o autonomie electrică de maxim 100km, fiind echipate suplimentar cu o funcție de încărcare rapidă DC. Propulsoarele mild hybrid de 48 V, foarte eficiente, sunt deosebit de atrăgătoare pentru șoferii care nu au o stație de încărcare la domiciliu.

În total, nouă opțiuni diferite – mild hybrid (eTSI), hibrid plug-in (eHybrid și GTE), benzină cu turbosuflantă (TSI) și diesel cu turbosuflantă (TDI) – vor fi disponibile pentru linia de produse în etapa de lansare. Golf GTI promite mai multă sportivitate, cu un plus de putere comparativ cu predecesorul său.

Modelul va fi disponibil in România în cea de-a doua jumătate a anului. Pe parcursul anului 2024 vor fi introduse progresiv și alte derivate ale modelului Golf.

Opt generații ale modelului Golf – peste 37 de milioane de unități produse.

Primul Golf produs în serie a fost construit la fabrica Volkswagen din Wolfsburg la finalul lunii martie 1974. Lansarea oficială a avut loc în mai. Anterior, modelul Beetle definise marca Volkswagen timp de decenii, prin soluția cu motor instalat în spate și tracțiune spate. La începutul anilor 1970, primul Golf – la fel ca modelele Passat, Scirocco și Polo – a marcat începutul unei noi ere: cea a motorului instalat în față și a tracțiunii față. Conceptul modern și sigur al sistemului de propulsie, flexibilitatea mare oferită de hayon și spătarul pliabil al banchetei din spate și designul au fost atât de convingătoare, încât modelul Golf cu numărul un milion ieșea de pe linia de producție deja în octombrie 1976.

Citește și

Lasă un comentariu