Acasă Auto Dacia prezintă Sandrider, vehiculul de competiție pentru Dakar

Dacia prezintă Sandrider, vehiculul de competiție pentru Dakar

de Eduard Gheorghe
0 comentarii

Dacia a dezvăluit Sandrider, prototipul cu care va participa în 2025 la Raliul Dakar și la Campionatul Mondial de Rally-Raid (W2RC). Inspirat din conceptul Manifesto, laboratorul de idei al Dacia prezentat în 2022, Sandrider este un vehicul creat special pentru rally-raid, bazat pe competențele Renault Group și pe experiența recunoscută a companiei britanice Prodrive, specializată în sportul auto.

Fidel abordării Dacia, Sandrider exploatează într-o manieră inteligentă toate posibilitățile oferite de reglementările categoriei Ultimate T1+, mizând pe agilitate și greutate redusă și răspunzând totodată nevoilor esențiale ale piloților și copiloților. Echipajele au fost implicate în mod activ în faza de concepție a vehiculului. Piloții au împărtășit experiența lor echipelor de design în cadrul unor ședințe de lucru derulate în realitate virtuală.

Echipele de ingineri au acordat o atenție specială diminuării greutății vehiculului, cu scopul de a reduce consumul de carburant. Astfel, SANDRIDER cântărește cu circa 15 kg mai puțin față de prototipuri comparabile. Acest lucru a fost posibil prin utilizarea unui șasiu tubular mai ușor, prin folosirea fibrei de carbon pentru panourile de caroserie, prin eliminarea oricărui element inutil și prin folosirea unui motor mai compact și mai ușor.

Un sistem electric inovator de înaltă tensiune permite menținerea tuturor accesoriilor de la bord la o putere optimă, chiar în condițiile cele mai dificile. Astfel, răcirea perfectă a motorului va fi asigurată chiar și când acesta funcționează la regim maxim dar viteza mașinii este mică, așa cum se întâmplă, spre exemplu, la trecerea peste o dună de nisip.

Gestionarea regimului termic este esențială în condițiile extreme ale raliului Dakar. Pentru a menține temperatura scăzută în cabină, Sandrider utilizează pigmenți anti-infraroșu integrați direct în carbonul care alcătuiește panourile caroseriei vehiculului. A fost depus un brevet pentru acest proces.

Pentru a optimiza tracțiunea și performanța dinamică, a fost mărită distribuția greutății pe puntea față.   Totodată, s-a pus un accent deosebit pe aerodinamică pentru a reduce consumul de combustibil, îmbunătățind în același timp performanța. Inginerii au reușit să reducă rezistența la înaintare cu 10% și portanța cu 40% în raport cu prototipurile comparabile. O atenție specială a fost acordată profilului prizelor de aer care asigură răcirea motorului.

Sandrider va fi supus în perioada următoare unei serii de teste în diferite țări. Prima angajare într-o competiție va avea loc în Raliul Marocului 2024, una din probele Campionatului mondial de Rally-Raid (W2RC) care va avea loc între 5 și 11 octombrie.

THE DACIA SANDRIDERS, echipa oficială a mărcii Dacia în W2RC, va participa la primul raliu Dakar și la toate etapele Campionatului Mondial de Rally-Raid în 2025 și va fi alcătuită din trei echipaje ai căror membri se remarcă prin experiență, talent și entuziasm.

Sébastien Loeb (50 de ani) a câștigat Campionatul Mondial de Raliuri de 9 ori consecutiv între 2004 și 2012 și este unul dintre cei mai proeminenți piloți din sportul auto, considerat drept cel mai mare pilot de raliu din toate timpurile. Sébastien Loeb participă la raliul Dakar din 2016. El îl va avea drept copilot pe Fabian Lurquin.

Cristina Gutiérrez Herrero este prima femeie pilot de raliu din Spania care a terminat raliul Dakar la categoria auto, în 2017. În vârstă de 32 de ani, ea are deja la activ 8 participări la raliul Dakar, între 2017 și 2024. Cristina a câștigat Cupa Mondială de Raliuri Cross-Country, categoria T3, în 2021. În ianuarie 2024, a devenit a doua femeie care a câștigat la o categorie (Challenger) a Dakar, după Jutta Kleinschmidt care a ajuns pe primul loc la general. Cristina îl va avea drept copilot pe Pablo Moreno Huete.

Nasser al-Attiyah este cvintuplu câștigător al Cupei Mondiale de Raliu off-road și dublu câștigător al Campionatului Mondial de Rally-Raid. Veritabilă legendă a raliului Dakar, Nasser a câștigat de cinci ori această competiție dificilă, cu echipe de uzină ca VW, Mini sau Toyota.

Vehiculul beneficiază de o structură complet ranforsată, cu un planșeu și cu bare de protecție consolidate, o caroserie din fibră de carbon precum și suspensii cu braț dublu și transmisie 4×4 adaptate constrângerilor extreme ale competițiilor de rally-raid.

DACIA SANDRIDER – DATE PRINCIPALE

Categorie FIA: Ultimate T1+

Șasiu: tubular

Caroserie: fibră de carbon

Motor: V6, 3 litri, biturbo

Putere maximă: 264 kW/359 CP

Cuplu maxim: 539 Nm la 4.250 rot./min.

Transmisie: 4X4

Cutie de viteze: secvențială cu 6 trepte

Suspensii Față/Spate: braț dublu

Cursa suspensiei: 350 mm

Roți: Jante de aluminiu 17”

Anvelope: BF Goodrich 37”

Lungime x Lățime x Înălțime: 4.140 x 2.290 x 1.810 mm

Ampatament: 3.000 mm

Console Față/Spate: 590/550 mm

Citește și

Lasă un comentariu