Acasă Auto C5 X: noul vârf de gamă Citroën are propulsie hibridă și suspensii active

C5 X: noul vârf de gamă Citroën are propulsie hibridă și suspensii active

de Știrbu
0 comentarii

Citroën se înscrie din nou în clasa medie, cu C5 X: un model care înglobează tot ce au mai bun francezii în materie de design și tehnologie.

În cazul în care și tu te uiți la noul C5 X și te întrebi ce e — SUV? Break? Crossover? Fastback? —, răspunsul este „Da!”. În comunicarea oficială, C5 X are un „design original ce îmbină caroseria de tip sedan și break”, deci orice vrei tu mai puțin SUV sau crossover. Ar fi trebuit să învățat deja lecția, de la C4. Important este că estetic, orice ar fi, C5 X va atrage cu siguranță priviri, iar acesta este, de fapt, scopul designului. C5 X a prins formă acum cinci ani, prin conceptul CXperience.

„C5 X este un automobil ambițios, de mari dimensiuni, un real instrument pentru a seduce clienții dornici din ce în ce mai mult să exploreze lumea. Este o propunere îndrăzneață și originală ce reflectă cu adevărat savoir-faire-ul mărcii Citroën în materie de inovație, atenție acordată clienților și, mai presus de toate, stare de bine ridicată aici la rangul de artă de a trăi” ne-a lămurit Vincent Cobée, Director General Citroën, în privința noului model.

C5 X are 4,8 metri lungime, 1,86 metri lățime, 1,48 metri înălțime și ampatamentul se întinde pe 2,78 metri. Cifrele de dimensiuni și volum sunt completate cu cele ale portbagajului: 545 de litri cu toate scaunele sus, 1.640 de litri cu bancheta spate rabatată.

Sub capotă, C5 X va primi motorizări pe benzină și un hibrid plug-in. Producătorul încă nu a detaliat gama de motorizări, însă a menționat că hibridul are 225 de cai-putere, poate parcurge peste 50 de kilometri cu un plin de baterie și poate rula în regim electric cu viteze de până la 135 km/h. Mai multe despre motorizări vom afla, cu siguranță, până la debutul comercial al modelului, programat pentru a doua jumătate a acestui an.

Altfel, Citroën promite cu C5 X mult confort și siguranță, vârful de gamă fiind echipat cu cele mai noi tehnologii oferite acum de producătorul francez. O noutate demnă de menționat este suspensia Advanced Comfort, care dispune de amortizare hidraulică progresivă — un concept original Citroën. Confortul este sporit, spune Citroën, de scaunele Advanced Comfort, care nu doar că arată bine, dar promit atât confort și cât și susținere laterală.

Despre interior, Citroën spune că „C5 X propune ambianțe interioare originale, ce permit crearea unui habitaclu după propriul stil. Acestea propun materiale călduroase, în combinații rafinate, cu o atenție deosebită acordată detaliilor.” Francezii au pus accent și pe confortul acustic: geamurile laterale față și spate au izolație fonică. Din imagini arată bine, curat, simplu.

Tableta centrală are diametru de 12 inch și poate fi personalizată cu widget-uri, exact ca o… tabletă. Ca tehnologii, C5 X primește head-up display (HUD), infotainment cu recunoaștere vocală, încărcare wireless pentru dispozitivele mobile și sisteme de asistență la condus care-l transformă într-un vehicul semi-autonom de nivel 2: are pilot automat adaptiv (cu Stop&Go) și sistem de menținere pe bandă. Lista de dotări este completată de sistemul Rear Cross Traffic Alert, de asistentul de unghi mort și de suita de camere la 360 de grade.

Citește și

Lasă un comentariu