Acasă Auto Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway: motorizări GPL cu până la 100 CP, cutie CVT, dotări generoase

Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway: motorizări GPL cu până la 100 CP, cutie CVT, dotări generoase

de Știrbu
1 comentarii

Dacia a publicat imagini și informații oficiale cu noile Logan, Sandero și Sandero Stepway, care primesc platformă, motorizări și dotări noi.

Cele trei săptămâni de așteptare de la primele imagini cu noile Dacia Sandero, Sandero Stepway și Logan au trecut, ceea ce înseamnă că am ajuns în clipa în care aflăm și ce aduc nou cele trei modele Dacia pe lângă această înfățișare mi-nu-na-tă (unii francezi, nu puțini, cred că Sandero arată mai bine decât fratele Clio. Au dreptate?).

Odată ce afli ce aduc nou cele trei noi vedete Dacia, esteticul probabil că nici nu o să se mai regăsească pe lista de criterii de selecție. Știai că platforma CMF pe care sunt așezate cele trei modele va deschide noi orizonturi pentru Dacia în ceea ce privește tehnologia, acum afli și în ce mod a evoluat aceasta în cele trei modele. Dar să le luăm pe rând.

Dacia Sandero & Sandero Stepway

Logan, Sandero și Sandero Stepway la exterior

Despre designul celor trei modele am discutat deja în articolul cu primele imagini, acum e timpul să aruncăm o privire și peste cifrele care le caracterizează la exterior.

Cu o lungime de 4,09 metri, o lățime de 1,85 metri și o înălțime de 1,5 metri, noul Sandero a crescut foarte puțin în lungime (circa 3 centimetri), însă este considerabil mai lat (cu 11,5 centimetri) și puțin mai jos (cu 2,4 centimetri) decât generația anterioară. Totodată, mașina stă acum cu 1,4 centimetri mai aproape de sol: are o gardă la sol de 13,3 centimetri.

Sandero Stepway are 4,1 metri lungime, 1,85 metri lățime și o înălțime de 1,53 de metri, cifre foarte asemănătoare cu cele ale generației anterioare, cu excepția lățimii. Garda la sol pentru Sandero Stepway (cu mașina încărcată) este de 17,4 centimetri; înainte era de 17,3 centimetri.

Noul Logan are 4,4 metri lungime, 1,85 metri lățime și o înălțime de 1,5 metri, cu o gardă la sol de 13,5 centimetri. Dintre toate cele trei, fastbackul sedanul a crescut cel mai mult în lungime, mai precis cu 3,6 centimetri, și se laudă cu un ampatament mai mare; Dacia nu a spus cu cât, însă a precizat că noile dimensiuni face ca spațiul interior să fie cel mai bun din clasă. Ajungem și acolo imediat.

Înainte de asta să mai trecem o dată prin designul exterior, care a evoluat în primul rând în incremente de practicitate și confort; faptul că arată și bine este mai degrabă un efect secundar.

Spre exemplu, toate cele trei modele primesc în standard faruri LED. Noile lumini, spune Dacia, au o mai bună acoperire decât înainte: fascicul cu 37% mai lung (110 metri) și cu 9% mai lat (24 metri) decât înainte. Apoi sunt jantele Flexwheels, cu dimensiuni de 15 inch (opțional de 16 inch), care imită cu succes jantele din aliaj. Pentru Sandero Stepway clienții pot alege și jante diamond cut de 16 inch; opțional, firește.

Nu în ultimul rând, noul design al ușilor și al oglinzilor laterale sporește aerodinamica modelelor și reduc zgomotul la vânt. Spiritul practic la exterior este cel mai ușor de observat la Sandero Stepway, care se mândrește cu bare de acoperiș modulare. Acestea se pot demonta și monta sub forma unui roof rack cu capacitate maximă de 80 de kilograme.

Dacia Sandero Stepway la interior

Logan, Sandero și Sandero Stepway la interior

Prima mențiune importantă aici este spațiul pentru pasageri: atât Logan, cât și Sandero au cu 4,2 centimetri mai mult spațiu pentru genunchi — una dintre cele mai bune valori din segmentul subcompact.

Logan are cel mai generos portbagaj, de 528 de litri — cu 18 litri mai mult decât în cazul generației anterioare și cu circa 200 de litri mai mare decât noile Sandero și Sandero Stepway (328 de litri). Totodată, spune Dacia, Logan are un decupaj al portbagajului cu 19 mm mai jos, pentru a facilita manipularea bagajelor. Iar dacă bagajele tale nu sunt puține și mari, ci multe și puține, Logan îți vine în ajutor cu un organizator de portbagaj.

Cât despre numeroasele compartimentele de depozitare din habitaclu, acestea însumează 21 de litri, cu 2,5 litri mai mult decât înainte. Dar, sigur, nu e vorba doar de cât de mult spațiu oferă, ci și cum este folosit. Logan spre exemplu are măsuțe rabatabile pe spătarele scaunelor din față. Toate modelele vin cu suport de telefon.

Viața în spatele volanului este și ea mai bună: scaunul poate fi reglat pe lungime și înălțime, iar volanul, pe înălțime și adâncime. Dacia a anunțat că va introduce, începând cu Aprilie 2021, și scaune față cu încălzire (opțional, normal). Iar volanul asistat electric este cu 36% mai ușor de învârtit, comparativ cu generația anterioară Sandero.

Dacia Sandero Stepway la interior

Dotări și tehnologie în noile Logan, Sandero și Sandero Stepway

Dacia a dezvoltat noua generație de reprezentanți ai clasei subcompacte astfel încât să bifeze nevoile clienților de buget actuali.

Volanul primește (și) comenzi pentru pilot automat, luminile sunt automate, climatizarea automată are afișaj digital, frâna de mână este electrică, ștergătoarele sunt și ele automate, iar pentru mai multă eficiență la parcări, Logan, Sandero și Sandero Stepway primesc senzori față și spate și o cameră de marșarier.

Nu toate dotările sunt standard; sau, mai bine zis, nu toate sunt oferite standard pe toate piețele. Unele se vor regăsi pe lista de opționale, alături de trapa electrică — o premieră la Dacia, disponibilă pe Sandero și Sandero Stepway.

Zona multimedia este reprezentată de trei sisteme: Media Control, Media Display și Media Nav.

Media Control — probabil cea mai smart chestie pe care o poate avea o mașină de buget — este reprezentat de un suport de telefon, în combinație cu aplicația Dacia Media Control. În felul acesta, telefonul — conectat prin Bluetooth și USB — tău devine ecran al sistemului de infotainment și poate fi controlat și prin comenzile de pe volan. Fără un telefon conectat la mașină prin Media Control, dispui doar de radio și de muzica de pe stickul tău USB.

Următoarea treaptă este Media Display, care vine cu un ecran central (de tip tabletă) cu touch și diagonală de 8 inch, orientat ușor către șofer. Ce aduce nou Media Display față de Media Control (pe lângă, um, displayul în sine) sunt funcția de conectivitate Apple CarPlay și Android Auto și sistemul audio cu patru incinte; Media Control are doar două.

Media Nav folosește același ecran (cu navigație încorporată) și dispune de toate funcțiile enumerate mai sus, plus conectivitate wireless Apple CarPlay și Android Auto. Sistemul audio are șase boxe.

Noua Dacia Sandero airbaguri

Logan, Sandero, Sandero Stepway: upgrade în siguranță

Platforma modulară CMF pe care stau cele trei noi modele de la Dacia aduce beneficii și la capitolul siguranță, oferind mai multă rigiditate structurală și o mai bună protecție la impact. Senzorii de presiune din uși și accelerometrul pot detecta mai repede acum un impact lateral, declanșând airbagurile cortină și pe cele laterale. Noile Dacia Sandero, Sandero Stepway și Logan primesc în standard șase airbaguri, centuri cu pretensionare și sistem de apel SOS.

Pe lista de tehnologii de siguranță și-au făcut loc și asistentul la frânarea de urgență și asistentul de unghi mort. Asistentul la parcare și cel la pornirea în rampă sunt de asemenea înscrise pe lista de dotări.

Dacia Sandero Stepway la interior

Motorizare GPL și transmisie CVT pentru Logan, Sandero și Sandero Stepway

În cazul în care te și imaginai deja într-un Logan nou dCi, s-ar putea să faci mici modificări planurilor tale, pentru că noile modele subcompacte nu mai au în gamă oferte diesel. Cel puțin nu deocamdată. La debut, Sandero/Stepway și Logan se prezintă cu trei motorizări pe benzină, toate cu trei cilindri și capacitate de 1 litru.

Entry-level este SCe 65 (pe care nu-l găsești pe Sandero Stepway), care are 65 de cai-putere și transmisie manuală cu cinci trepte. Apoi urmează TCe 90, încă un nume familiar în gama Dacia, care vine cu manuală în șase trepte dar poate fi comandat și cu noua transmisie CVT, care înlocuiește robotizata Easy-R. Vârful de gamă este TCe 100 ECO-G, o motorizare care a debutat pe Duster și care promite 100 de cai-putere și autonomie de până la 1.300 de kilometri mulțumită sistemului GPL cu rezervor de 50 de litri; rezervorul de benzină are și el 50 de litri. ECO-G este cuplat unei transmisii manuale cu șase trepte.

Citește și

1 comentarii

Lasă un comentariu