Acasă Auto Făcut să reziste: motorul lui Porsche 911 GT3, testat în condiții extreme

Făcut să reziste: motorul lui Porsche 911 GT3, testat în condiții extreme

de Știrbu
0 comentarii

Pentru a-i testa anduranța, Porsche a dus 911 GT3 pe ovalul de la Nardo, unde a parcurs 5.000 de kilometri la 300 km/h.

Noul Porsche 911 GT3 a impresionat, la debut, prin toate cifrele: are mai multă putere (510 CP), boxerul aspirat se turează până la 9.000 rpm, face un tur de Nurburgring în mai puțin de 7 minute (și mai repede decât GT3 RS-ul anterior). Iar acum Porsche a revenit asupra subiectului cu încă un set de numere wow.

Într-un comunicat recent, Porsche ne-a povestit despre testele la care a fost supus noul 911 GT3 — care a fost dezvoltat în parteneriat cu inginerii diviziei motorsport a producătorului.

„Când avem aceiași ingineri care dezvoltă mașinile noastre de curse lucrând la proiectarea unui nou model GT pentru drumuri publice — acesta este cel mai direct transfer tehnologic pe care mi-l pot imagina”, a declarat Andreas Preuninger, responsabil pentru modelele Porsche din familia GT. 

Pentru început, aerodinamica lui 911 GT3 a fost perfecționată de-a lungul a 160 de ore petrecute în tunelul de vânt, asta după circa 700 de ore de simulare virtuală. La 200 km/h, GT3-ul actual generează cu 50% mai multă forță de apăsare decât cel din generația anterioară; dar poate crește până la 150% dacă ești dispus să faci compromisuri la alte capitole.

Apoi, motorul a stat mai mult de 22.000 de ore pe bancul de probă, simulând tururi pe diferite circuite din lume. Pe scurt, s-a tras mult de el.

Testul suprem de anduranță al mașinii a fost, însă, pe ovalul de la Nardo, unde 911 GT3 a parcurs 5.000 de kilometri la 300 km/h. Singurele opriri au fost pentru alimentare și schimb de piloți — pentru că exercițiul a durat o zi întreagă.

„Motorul din 911 GT3 Cup diferă de acesta în două aspecte: sistemul de evacuare și unitatea de control a motorului (ECU). În rest sunt identice”, a explicat Thomas Mader, responsabil pentru motoarele modelelor GT de stradă. 

Citește și

Lasă un comentariu