Acasă 4x4Wheels Test cu Volkswagen Caddy: daddy Caddy

Test cu Volkswagen Caddy: daddy Caddy

0 comentarii

Dacă ne gândim la ergonomie interioară și la utilitatea unui automobil, este greu să te pui cu un mini-van. Volkswagen știe asta și lucrează constant la o „rețetă” care a ajuns la a cincea generație: noul Caddy.

Era firesc în bunul mers al lucrurilor ca unei noi generații Golf să-i urmeze și una a utilului Volkswagen Caddy. A venit, ne-a intrigat, l-am luat la o tură. Noul Caddy arată bine, asta este cât se poate de clar. Partea frontală este cea căreia i s-a acordat cea mai mare atenție, iar faptul că un prieten m-a întrebat dacă „este electrică?” mi-a dovedit că designerii au reușit două chestii esențiale: o dată să o așeze foarte bine în actualul context auto, în care vehiculele cu propulsie electrică adună tot mai mulți admiratori și a doua oară, să pregătească terenul pentru o versiune electrificată a lui Caddy, probabilă în viitorul apropiat.

Modelul testat avea o ofertă specială cu un discount de 3.785 euro, TVA inclus. Astfel se acopereau în mare parte dotările opționale care însumau 4.304 euro.

Schimbări de bun augur se remarcă și la partea posterioară, unde noile blocuri optice sunt contemporane și mai atractive, în timp ce profilul păstrează o tușă clasică pentru Caddy, cu mențiunea că s-a lucrat la îmbunătățirea coeficientului aerodinamic; chiar și așa, la viteze care depășesc 100 km/h, zgomotul produs de rezistența la înaintare nu poate fi ignorat. Până la urmă, forma utilitară vădită trebuia să plătească și un tribut.

Portierele din spate păstrează soluția de deschidere culisantă, spre mulțumirea părinților care se tem atunci când copiii le deschid brusc, prin parcările populate, iar acum oferă un decupaj mai mare, pentru facilitarea accesului. Totuși, în mers, mai ales pe drumurile de calitate slabă, provoacă zgomote parazite (la torsionarea caroseriei) care, tehnic, nu au putut fi anihilate.

O micro-garsonieră

Cam așa poți descrie interiorul noului Caddy, ca pe o mică-mică garsonieră. Mai cu seamă că există și o versiune Maxi, chiar mai spațioasă decât cea clasică, testată de noi. Se remarcă o discrepanță între materialul plastic folosit, ceva mai dur și mai trainic, gata să ducă proba timpului cu brio și noul volan grefat de pe Golf sau foarte actualele ecrane ale sistemului multimedia (aici într-o versiune de intrare în gamă) ori blocul de comandă a sistemului de iluminare. Din acest punct de vedere este un mix de utilitar și strălucitor, ca să spun așa, care contrastează.

Spațiile de depozitare sunt foarte generoase și plasate inspirat. În portiere, între scaune, deasupra consolei centrale și chiar deasupra parbrizului. Totul pentru a aminti constant că a avea un Caddy înseamnă a avea soluție pentru aproape orice. Portbagajul este absolut gigant în configurația cu cinci locuri, oferind 1.213 litri și putând fi extins după rabatarea banchetei până la 2.556. Ca să vă faceți o idee, mai clar, versiunea cargo poate transporta doi europaleți. Deci, chiar și cu doi-trei copii în spate, tot rămâne loc suficient pentru escapade serioase de weekend, un deziderat pe care îl rezolvi mai greu atât de simplu chiar și cu SUV-urile foarte mari.

Caddy poate fi configurat și într‐o versiune cu ampatamentul mărit cu 21 cm; spațiul se poate transforma în idei și mai creative.

L-am numit garsonieră pentru că în cazul unui cuplu cu puternic spirit de aventură, Caddy poate fi transformat în cameră de hotel pe roți. Asta dacă nu mizezi din start pe versiunea anume dedicată, botezată „California”. Pentru cei care au nevoie de o capacitate mai mare de transport persoane, există și versiune configurată cu 7 locuri.

O motorizare echilibrată

Clar, modelul testat nu strălucește dinamic din perspectiva motrizării. Însă nici nu era cazul pentru așa ceva. 100 și 2 cai putere sunt suficienți pentru a plimba în voie vehiculul chiar și încărcat la limită, căci nimeni nu va avea pretenții să zboare ca vântul pe autostradă când e în concediu de odihnă, nu? Iar în cazul caracterului Caddy, sunt mai importanți cei 280 Nm disponibili de la 1.500 rot/min decât valoarea puterii maxime oferite.

În test am avut un exemplar echipat cu transmisia manuală cu 6 rapoarte bine etajate, prevăzută cu o timonerie reglată precis. Pentru anumite configurații de motorizare, Volkswagen oferă și o transmisie DSG cu dublu ambreiaj, iar pentru cei care au nevoie de un plus de versatilitate, sistemul inteligent de tracțiune integrală 4MOTION. Așa se face că-ți poți gândi un Caddy care să se plieze foarte corect pe toate nevoile tale.

Chiar și după toată istoria recentă, VW încă mai mizează (corect!) pe motorizări diesel.

Din perspectiva șofatului, reglajul fin al direcției ajută la agilitatea prin mediul urban, de exemplu, unde și vizibilitatea este excelentă, ajutând la manevre precise chiar și în locuri ceva mai înguste. Sistemul de suspensie este suficient de confortabil chiar dacă izolarea zgomotelor produse la denivelările scurte nu este cea mai rafinată. Una peste alta, Caddy este mai plăcut de condus decât te-ai aștepta, în primă fază, de la un mini-van.

Ca să închei pe un ton amuzant, faptul că toate cele 4 mufe de tip USB de la bord sunt de generație nouă (Type C) este la rându-i un exemplu că și Caddy ține pasul cu vremurile și cu schimbarea. Nici „utilitarele” nu mai sunt ce erau o dată, ci mult mai mult.

Date tehnice Volkswagen Caddy 2.0 TDI

1.968 cmc, 102 CP, manuală 6 • 5 l/100 km, 131 g CO2/km • 0-100 km/h în 13,5 s, 175 km/h • de la 27.050 euro, cu TVA

Text publicat în revista 4x4Wheels numărul 29.

Citește și

Lasă un comentariu