Acasă Auto Ford Puma – din Oltenia în deșertul african

Ford Puma – din Oltenia în deșertul african

de Invitat Special
0 comentarii

Două automobile Ford Puma și un echipaj format din opt temerari, toți colegi în cadrul companiei Plusauto, din Craiova, au sărbătorit cei 30 de ani de activitate ai firmei printr-o călătorie de aproximativ 7.500 de kilometri, parcursă în 14 zile, cu punct principal de atracție deșertul din Maroc. A fost încă un prilej de mândrie pentru modelul Ford care se produce exclusiv în România, chiar în Bănie.

Plusauto are la activ și alte 4 proiecte de asemenea anvergură care s-au bucurat și se bucură în continuare de vizibilitate bună online: Ranger Raptor în Islanda, Kuga în Azerbaidjan, Ecosport la Cercul Polar de Nord, Ranger în Caucaz, Georgia. Plusauto a creat astfel un brand din testele de anduranță făcute de echipă cu modele Ford.

Automobilele care au participat la călătorie au fost exemplare Ford Puma, 1 litru, EcoBoost MildHybrid, 125 CP, transmisie manuală cu 6 rapoarte, nivel de echipare Titanium X, configurație de serie, fără modificări aftermarket. Acestea au fost conduse doar câteva zeci de km prin țară, înainte de plecare.

Toată aventura a durat 14 zile și ne-a fost relatată de către Adrian Mărășescu, directorul de vânzări al Plusauto și unul dintre veteranii călătoriilor despre care am amintit anterior:

„Am făcut 1 zi până în Italia, la Genova, de unde am luat feribotul pentru 2 zile, până în Tanger; au urmat 8 zile pline în Măroc, unde am făcut 3.500 de km, 2 zile la întoarcere până în Franța, tot pe apă, apoi alte 2 până acasă. Am condus Puma pe toate tipurile de drumuri: cele românești, superbele autostrăzi din Italia și Franța cu tuneluri lungi și asfalt perfect, apoi până la drumurile grele cu gropi că după bombardamente, cât și vreo 50 km de macadam și piatra în Munții Atlas, Maroc.”

Țoață lumea ne întreabă cum am avut loc 4 persoane și cu bagaje și echipament în Ford Puma? Răspunsul este simplu: am stat și câte 17 ore în mașină – în față și în spate – și am stat bine.

Adrian Mărășescu

„Pentru mărimea ei, Puma ne-a asigurat un confort bun pentru 4 bărbați de peste 175 cm înălțime, toți. Megaboxul de 80 l a ajutat la bagaje foarte mult: a permis transportarea unei roți de rezervă într-o mașină, iar în cealaltă a fost un mini-frigider cu volum de 45 litri.

Cutiile de plafon au fost esențiale pentru transportul echipamentelor de camping. A, am uitat să spun de la început: au fost 10 zile de campare la cort. Am văzut patul doar la deplasarea cu vaporul. Cutii de 330 litri corecte ca preț și calitate (https://www.accesorii-ford.ro). Cel mai important este că nu a intrat praf deloc, au canturile de închidere foarte etanșe. Un pic cam înalte, dar am preferat spațiul în detrimentul consumului.

Mașinile au fost încărcate la capacitate maximă: la gol aveau 1.380 kg, plus 340 kg de „bărbați”, 42 l de benzină și alte circa 200 kg de bagaje personale, harnasement de camping (corturi, saltele, mese scaune), frigider, provizii etc. Așa că aproape 2 tone au fost puse în mișcare de premiatul EcoBoost de 1 litru. Cei 125 de cai și cuplul bun de 210 Nm au fost solicitați din plin (cu 155 era mai bine trebuie să fiu sincer).

La consum, Puma a trecut încă un examen, căci EcoBoost-ul vine la pachet cu  bateria de 48 V, adică este un mild hybrid. Astfel am scos minimul de 5,2 la un condus încet prin orașele și drumurile normale în Măroc, trecând prin 6,8 l/100 km, un combinat intre autostrăzi, drumuri de munte și orașe, apoi până la un maxim de 7,6 în zona de macadam unde nu am depășit 20-25 km/h și cu urcușuri în ace de par destul de abrupte. În Europa am avut 4.000 de km dintre care 3500 pe autostradă.

Tehnologiile existente pe Puma au fost la mare înălțime: asistența precoliziune și-a făcut efectul în aglomerația din Marakes și Casablanca, iar pe autostradă (la întoarcere am avut 1.300 km din Sete, Franța, până la Lugoj) pilotul automat autoadaptiv este perfect pentru o repriză de condus de 17 ore… Aș adăuga că sistemul energetic al mașinii a făcut față permanent la sistemul audio cu navigație, 3-4 telefoane puse la încărcat, camera video în parbriz, frigider, statie emisie-recepție, smartwatch-uri, lanterna.”

Atitudinea pozitivă a echipei Ford Plusauto este condusă de curajul de a explora teritorii inedite, bazându-se pe modelele Ford: Caucaz, Cercul Polar Arctic, Islanda și acum Maroc. Căci până la urmă se dovedește a fi un test și pentru oamenii care conduc și conviețuiesc 14 zile împreună. Așa că Puma ne-a unit și mai mult și abia așteptăm următoarea destinație cu un alt model Ford. Poate chiar electric, de ce nu?

Citește și

Lasă un comentariu