Acasă Auto În numele eficienței, un pasionat a umplut de găuri un Porsche 911 clasic

În numele eficienței, un pasionat a umplut de găuri un Porsche 911 clasic

de Știrbu
0 comentarii

Omul acesta a dus expresia „lightweight, bro” la un alt nivel cu Porsche-ul său 911 clasic. Dacă ai fobie de găuri, nu intra în articol.

În primul rând, da, fobia de găuri este o chestie pe cât de rară pe atât de reală. Se numește trypophobia. Dar nu despre frici de găuri vorbim în articolul acesta, ci despre obsesia pentru ele. Sau, mai degrabă, obsesia pentru eficiență; aici, găurile sunt o soluție binevenită.

Mai toți producătorii caută să reducă masa mașinilor sale, iar pentru asta apelează la materiale ușoare (care sunt scumpe) și/sau la redesenarea elementelor constituente ale mașinii. Și nu este valabil doar în cazul modelelor sport, pentru că o masă proprie redusă înseamnă nu doar sprinturi mai ușoare, dar și un consum de combustibil mai mic. În implementarea acestei soluții se ține cont, firește, atât de siguranța structurală cât și de confort. Richard King, pe de altă parte, vrea să aibă un Porsche 911 ușor. Cel mai ușor din lume. Ținta sa: 595 de kilograme. Un 911 din 1968 cântărește în jur de o tonă, în cazul în care te întrebai.

King este proprietarul Karmann Konnection, un distribuitor de piese și accesorii pentru Porsche 356 și Porsche 911 din primele generații. Face asta de 32 de ani, deci putem spune că știe ce face, pentru că-și știe mașinile pe dinafară.

Munca la acest 911 ultra-ușor (îl găsești pe Insta sub hashtag-ul #lightest911ever) a presupus înlocuirea, pe cât posibil, a elementelor mașinii cu unele mai ușoare și găurirea materialului acolo unde s-a putut. Și, dacă e să te uiți la interiorul ăsta, înțelegi că s-a putut, nu glumă! Arată ca un emmentaler cu mai mult spațiu decât brânză. Și este — mă rog, va fi — perfect funcțional.

Poate ceea ce trădează și mai bine obsesia omului pentru reducerea greutății este tunelul transmisiei, care a fost, la rândul său, găurit. Nici scaunul, volanul, pedalierul, frâna de mână, componentele trenului de rulare sau ștergătoarele nu au scăpat de tratamentul ăsta. Din afară, arată (aproape) normal, cu doar câteva ștanțări ici-colo. Pe de altă parte, proiectul nu este încă gata.

De asta nu știm nici cu cât mai rapid este 911-le lui King, însă din fabrică vine cu un boxer cu șase cilindri, aspirat și răcit cu aer, capabil să producă 132 CP și 175 Nm. 100 km/h sunt atinși, cu start de pe loc, după circa 11 secunde, iar viteza maximă a mașinii este de 200 km/h.

Citește și

Lasă un comentariu