Acasă EcoWheels Test cu Citroën C3: Pentru tineri?

Test cu Citroën C3: Pentru tineri?

0 comentarii

Îmi place aspectul îndrăzneț, cu multă personalitate. Tocmai de aia cred că are mai multă priză la tineri, în general. Însă luat la bani mărunți, pare un automobil mult mai corect pentru cerebrali decât pentru vizionari – Citroën C3.

Susțin cu tărie că principalul său atu este design-ul; îndrăzneț, provocator, chiar dacă nu în ton cu ce oferea Citroën altădată, măcar pe același principiu, de a nu respecta tipare. Din punctul ăsta de vedere, Citroen C3 este exact ceea ce trebuie! Din orice unghi îl privești e funky și asta e pe gustul șoferilor mai la început de drum, sunt sigur. Pe de altă parte, conservatorii într-ale automobilului poate că vor fi mai rezervați. Mna, nu le poți avea pe toate, nu-i poți mulțumi pe toți…

În același ton, cel al curajului, continuă și experiența de la interiorul lui Citroën C3 facelift. De la mânerele portierelor, în fapt niște chingi flexibile, cu trimitere la automobilele istorice, la scaunele cu desen îndrăzneț, la dispunerea comenzilor, totul este într-un fel care vrea să se rupă de ergonomia din ce în ce mai standardizată a automobilelor moderne.

Pentru cei pentru care imaginea contează mult, Citroën oferă mai multe variante de personalizare pentru C3,
iar unele culori îi dau un aer foarte chic.

Iar asta e bine, mai cu seamă că, cinstit vorbind, Citroën trebuia să mute privirea cumva de la faptul că nu a folosit cele mai bune materiale. Este foarte mult plastic dur, robust, mai bun pentru costurile finale de producție. Sunt unele zone unde eu aș fi optat pentru materiale moi, tocmai pentru a da senzația de calitate mai bună. Ecranul digital domină consola centrală și face un contrast destul de important cu instrumentarul de bord, unde avem un alt ecran care afișează informații grefat de la modele anterioare.

Portbagajul are 300 litri, dar și un prag de încărcare prea înalt, cam incomod pentru anumite situații. Totuși, poate asigura un foarte bun volum pentru bagaje, mai ales la o mașină de așa dimensiuni.

Nu chiar C3 WRC

Mă uit la Citroën C3 și nu pot să nu fug cu gândul la modelul de competiție al mărcii, C3 WRC, o mașinărie teribilă, care arăta fascinant de agresiv și de bine. Doar că similitudinile se opresc la „C3”-ul din denumire (la logo și la blocurile optice). Al nostru își trădează de la primele viraje caracterul non-sportiv, printr-un setup al trenului de rulare orientat vădit către confort. Nici confortul acesta nu este perfect, pentru că la nivel acustic ar fi fost loc de o mai bună izolare la trecerea peste denivelări scurte, care sunt percepute o idee mai zgomotos. Direcția răspunde moale, e numai bună pentru manevrele din traficul urban aglomerat.

Cuplul motor de 205 Nm (de la 1.750 rot/min) este mai bun decât la alte modele similare dimensional.

Sub capotă este plasată o motorizare termică, de 1,2 litri, adăpată cu benzină. Sunt 110 CP care sunt arhi-suficienți pentru felul de automobil cumințel care se dorește Citroën C3 a fi. Transmisia necesită o oarecare perioadă de adaptare din partea unui șofer, mai ales dacă a condus generații mai noi de cutii automate, pentru că are niște pauze sesizabile la schimbarea treptelor și la pornirile de pe loc. Nu e ceva de speriat , iar dacă judecăm pachetul în ansamblu, se pupă bine cu ideea de confort sporit.

Din punctul acesta de vedere, dacă revenim la ce spuneam inițial, este o antiteză între cum arată C3 și cum se conduce. Poate că printre cei care se vor teme nițel de aspectul îndrăzneț sunt fix aceia care ar aprecia cel mai mult senzația de pace pe care o întâlnești conducând mașina. Aceeași care s-ar potrivi mănușă celor care vizează o primă mașină la volanul căreia să-și face ucenicia într-ale șofatului. Trebuie doar să ai curiozitatea să-l descoperi pe Citroën C3.

Transmisia este cea care va solicita cel mai mult răbdarea conducătorului auto.

Prețul de bază în această configurație motor-transmisie, nivel de echipare Shine, este de fix 17.000 euro, TVA inclus. Echipamentul opțional mai adăuga 1.765 euro la costul final, însă Citroën plusează cu o promoție de 1.000 euro, așa că un exemplar precum cel condus de noi costă 17.765. Cât de mult sau de puțin este, doar un test drive personal poate stabili, ceea ce și recomand.

Date tehnice Citroën C3 1.2 PureTech

1.199 cmc, benzină, 110 CP, 4×2, automată 6 · 6 l/100 km, 138 g CO2/km · 0-100 km/h în 10,1 s, 191 km/h ·
de la 17.000 de euro, cu TVA

Text publicat în revista EcoWheels numărul 20.

Citește și

Lasă un comentariu