Acasă Auto Noua Škoda Fabia este mai mare, mai sigură și mai eficientă

Noua Škoda Fabia este mai mare, mai sigură și mai eficientă

de Știrbu
0 comentarii

A patra generație Fabia a depășit patru metri lungime și se laudă cu cel mai încăpător portbagaj din segmentul său. Printre altele.

Škoda a prezentat noua generație Fabia, care se mândrește cu evoluții pe toate planurile. Subcompacta Fabia — care a debutat acum 22 de ani — ajuns la a patra generație. Cu peste 4,5 milioane de unități vândute din 1999 și până azi, Fabia este al doilea cel mai vândut model din istoria Škoda, după Octavia.

Fabia este subcompactă cu numele, însă mai mare din toate punctele de vedere, spune Škoda. Noua generație este unul din fructele platformei MQB-A0, pe care o împarte cu Scala și Kamiq, dar și cu Audi A1, Seat Arona, Seat Ibiza, Volkswagen Polo și T-Cross. Liniile de echipare disponibile la debut pentru Fabia sunt Active, Ambition și Style, gama de culori exterioare cuprinde nouă nuanțe, iar jantele variază în dimensiuni de la 14 la 18 inch.

Hatchback-ul este cu 11 centimetri mai lung (are 4,1 metri lungime), dintre care 9,4 centimetri au fost adăugați la ampatament (2,56 metri). Este și mai lat, cu 5 centimetri: are 1,78 metri. Asta înseamnă, desigur, că spațiul interior este mai generos acum, în special pentru cei de pe locurile din spate. Portbagajul, care la 330 de litri oricum era cel mai mare din segment, a crescut la 380 de litri; prin rabatarea banchetei, volumul de depozitare crește la 1.190 de litri.

Designul este descris de creatorii săi ca emoțional, însă emoția e în ochii privitorului, așa că așteptăm părerile tale în rubrica de comentarii de mai jos. Cert este că liniile și proporțiile noii Fabia îi conferă acesteia un coeficient aerodinamic de 0,28 Cd, cel mai bun din clasa subcompactelor. Aici contribuie și lamelele care acoperă fantele de admisie din bara frontală și care sporesc consumul de combustibil cu 0,2 l/100 km atunci când mașina rulează cu 120 km/h. Eleronul de lunetă a fost mărit, partea de dedesubt a primit de trei ori mai multe panouri, iar modelele Proxima și Procyon de jante se laudă cu aerodinamică îmbunătățită.

Și la interior Fabia se bucură de multe îmbunătățiri, începând cu ecranele de pe bord: instrumentarul digital Virtual Cockpit are 10,25 inch și mai multe opțiuni de interfață, iar ecranul central de infotainment are până la 9,2 inch și dispune de control prin gesturi și asistent prin comandă vocală. Climatizarea este pe două zone — o premieră pentru Fabia. Sigur, toate dotările enumerate sunt opționale; altfel, Fabia vine în entru-level cu instrumentar de bord analog, cu ecran central de 6,5 inch. Tot pe lista de opționale (sau, după caz, în echipările superioare) găsești și volanul încălzit, cusături contrastante, duze de aer circulare în lateralele bordului, faruri full-LED, iluminare ambientală cu LED și altele.

Și la capitolul siguranță Fabia a primit îmbunătățiri, prin sisteme de asistență electronice precum Travel Assist, pilot automat adaptiv, Lane Assist, Blind Spot Detect, Park Assist, Manoeuvre Assist, Traffic Sign Recognition și Front Assist. Totodată, subcompacta este burdușită cu până la 9 airbaguri, aici fiind inclus și airbagul de genunchi pentru șofer.

Sub capotă, Fabia debutează cu cinci motorizări, toate pe benzină. Cu excepția vârfului de gamă 1.5 TSI (150 CP, 250 Nm, 0-100 km/h în 7,9 s, 225 km/h viteză maximă), toate au motoare în trei cilindri. Entry-level este 1.0 MPI, în versiuni cu 65 CP și 80 CP (și 93 Nm), urmat de 1.0 TSI cu 95 CP și 175 Nm. Acestea primesc transmisie manuală cu cinci trepte. Dacă vrei cutie cu șase trepte (sau DSG cu șapte viteze) trebuie să optezi pentru 1.0 TSI cu 100 CP și 200 Nm. Vârful de gamă are DSG cu șapte trepte.

Citește și

Lasă un comentariu