Acasă Auto Mercedes-AMG GT 63 S E Performance: hibrid plug-in cu V8 și 843 CP

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance: hibrid plug-in cu V8 și 843 CP

de Tudor Rus
0 comentarii

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance este primul hibrid dezvoltat de divizia Mercedes-AMG. Pentru a-i perfecta potentul sistemul de propulsie, inginerii Mercedes-AMG au folosit tehnologie preluată din Formula 1. Totodată, AMG GT 63 S E Performance este cel mai puternic model de stradă produs vreodată de AMG.

Vizual, există doar schimbări minore. Este lesne de dedus că Mercedes-AMG nu s-a concentrat prea tare pe modificarea caroseriei pe care o știm prea bine de la celelalte versiuni AMG GT 4-Door. Schimbările care contează cu adevărat se ascund însă sub învelișul exterior.

Dacă sub capotă „lucrează” un V8 biturbo cu cilindreea de 4 litri (639 CP, 900 Nm), pe puntea spate este montat un motor electric de 150 kW (204 CP) alimentat de o baterie Li-ion cu capacitatea de 6,1 kWh.

Că tot am menționat de baterie, tehnologia împrumutată din Formula 1 a contribuit la o masă redusă a acesteia (doar 89 de kilograme). Mai mult, cele 560 de celule ale bateriei sunt răcite direct, de un lichid special, care nu prezintă conductivitate electrică. Acesta ajunge la fiecare celulă individual.

În total, sistemul hibrid produce 843 CP și un cuplu maxim de peste 1.400 Nm. În practică, aceste numere favorizează un sprit de la 0 la 100 km/h bifat în 2,9 secunde. 0-200 km/h durează mai puțin de 10 secunde, iar viteza maximă este de 316 km/h.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance poate rula și pur electric, însă doar pentru maxim 13 kilometri. Acest lucru se datorează faptului că bateria a fost calibrată pentru performanță, în detrimentul unei autonomii pur electrice mai permisive.

Mercedes-AMG estimează un consum mediu de 8,6 l/100 km, deși suntem convinși că acesta nu este un criteriu după care se vor ghida prea mulți viitori posesori ai unui AMG GT 63 S E Performance.

Există și 7 moduri diferite de rulare: Electric, Comfort, Sport, Sport+, RACE, Slippery și Individual, iar recuperarea energiei – aceasta începe în momentul în care cel de la volan ia piciorul de pe accelerație – se face în patru trepte: Level 0, Level 1, Level 2 și Level 3.

Citește și

Lasă un comentariu