Acasă Auto MIMI primește upgrade la 2.0 și reîncepe aventura electrică în CNVC

MIMI primește upgrade la 2.0 și reîncepe aventura electrică în CNVC

de Știrbu
0 comentarii

Echipa Vitesco Technologies revin în Campionatul Național de Viteză în Coastă cu Mini Electric Racing, primul Mini electric de curse.

Anul trecut vă spuneam că Vitesco Technologies a dezvoltat, în parteneriat cu BMW România, un Mini electric de curse. Sau, mai bine zis, a optimizat un Mini SE (citește aici testul cu mașina de stradă) pentru a face față unui regim de utilizare specific competițiilor.

Și pentru că tot timpul este loc de mai bine, după dezonul de debut s-a tras linie, s-au tras concluzii, s-au identificat probleme și s-au găsit soluții. Astfel, MIMI — cum este alintat Mini Electric Racing — se întoarce în Campionatul Național de Viteză în Coastă (CNVC) cu o suspensie nouă, de la kW, cu reglaje individuale pentru compresie și detentă și cu o gardă la sol mai scurtă cu 20 mm. Și ecartamentul a fost mărit, pe ambele punți tot cu 20 mm. Manopera a fost realizată în atelierul de service Automobile Bavaria.

Cât despre gumele Michelin Pilot Sport cu care a fost încălțată MIMI în sezonul trecut, acestea vor fi păstrate pentru vreme rea și pentru etapele din Campionatul Național de Super Slalom — cealaltă competiție în care MIMI participă. Altfel, Mini-ul electric de curse va fi încălțat, pe probele din CNVC, cu anvelope Michelin Motorsport.

„Aştept cu nerăbdare prima etapă din cadrul Campionatului Naţional de Viteză în Coastă. Sunt foarte bucuros că o să fiu la start cu MIMI, în calitate de concurent. Obiectivul este de a avea un rezultat cât mai bun în clasamentul general, să învăţ cât mai multe despre maşină şi să reuşim să o dezvoltăm de la o etapă la alta. Experienţa de pilotaj electric vine cu noi perspective, noi provocări, dar are şi un potenţial dinamic remarcabil. Sper ca de-a lungul sezonului să devenim tot mai rapizi.”

Dominic Marcu, pilotul oficial Mini Electric Racing pentru CNVC.

Pentru asta, inginerii Vitesco Technologies sunt cu ochii pe cifre, analizând comportamentul mașinii atunci când este pusă în ritm de competiție. Scopul este găsirea de soluții pentru optimizarea managementului termic al bateriei și, implicit, livrarea puterii maxime pe toată perioada concursului.

Și cum un Mini nu ar mai fi un Mini dacă n-ar avea stil, MIMI se prezintă în acest sezon competițional ca „cea mai rapidă galerie de artă din lume” — un concept One Night Gallery susținut de George (de la BCR, robotul cu bankingul, știi tu). Pe scurt, în fiecare etapă competițională, MIMI prezintă lucrarea unui artist român. În prima etapă, cea de la Cheile Grădiștei, expozantul a fost Mircea Popescu, cu lucrarea „A New Now”.

În cazul în care te-ai întrebat „Bine, și cum s-a descurcat MIMI anul acesta la Cheile Grădiștei”, răspunsul este simplu: bine! Noile setări — atât ale mașini, cât și ale pilotului — au rezultat într-o urcare cu 5 secunde mai rapidă decât cea de anul trecut, în ciuda faptului că vremea a fost radical diferită. Timpul a fost de 2:20.322, care a plasat-o pe MIMI pe locul 31 din 46 în clasamentul Open.

Citește și

Lasă un comentariu