Acasă EcoWheels Test cu Opel Mokka-e: Opel Mokka Experience

Test cu Opel Mokka-e: Opel Mokka Experience

de Știrbu
0 comentarii

Noul Opel Mokka, vestitorul electric al primăverii, a ajuns la noi în ţară fix pe un petic rătăcit de iarnă. Asta nu ne-a împiedicat să-l plimbăm până la munte și înapoi la București.

Opel este în plin proces de tranziţie: până la finalul acestui an, familia de modele electrificate va crește până la nouă membri. Șapte dintre ei deja s-au prezentat. Anul acesta vom vedea succesorul lui Astra — un PHEV cu 300 CP — și Movano-e. Va fi un an plin. Și nu singurul: până în 2024, Opel promite să lanseze versiuni electrificate pentru fiecare model din portofoliul său.

Dar până acolo să ne întoarcem în prezent și să privim în faţa noastră, la una dintre cea mai cool apariţii din ultimul timp: Mokka, un SUV subcompact care se alătură lui Crossland X în gama producătorului. Opel știe că segmentul B este în continuare căutat de clienţi — 1 din 5 europeni își cumpără un SUV subcompact — și vrea să fie pregătit cu oferte pentru gusturi cât mai variate.

Un restart frumos

Opel Mokka nu este primul model electrificat din Russelsheim, însă face cele mai mari valuri în primul rând datorită designului. Este primul exerciţiu al noului limbaj de design, unul reușit din mai toate unghiurile, dar în special din faţă. Semnătura stilistică, inspirată de prima generaţie Manta, se numește Vizor și Opel ne promite că o să o vedem pe toate modelele viitoare. Să fie! Mokka este atât de fresh încât aproape că ai uitat că există o generaţie anterioară a sa. Poate că e mai bine așa.

39.107 € este prețul de pornire pentru cel mai generos echipat Mokka-e: Ultimate.

Nu știu ce au gândit colegii mei din presă când l-au văzut live, însă eu am simţit nevoia să fac șotii. Să desenez un grafitti pe perete, ceva. Din fericire pentru gazdele de la Trust Motors, lipsa mea de talent a rămas în continuare în anonimat și pereţii clădirii au fost neatinși. Frigul și ninsoarea de martie erau suficient de chinuitoare oricum. Capriciile Babei Dochia nu au întinat, însă, bucuria revederii cu colegii — în condiţii de siguranţă sanitară, că altcumva nici n-ar fi fost. Întâlnirea a fost organizată de prietenii de la Autocritica, în frunte cu Mircea Meșter — omul care a demonstrat prin mega-tururile de până acum că se poate și frumos, și în siguranţă. Iar scopul acestei întrevederi a fost stabilirea unui prim- contact cu Mokka.

Motorizări pentru tot poporul

În timp ce unii producători investesc în platforme electrice dedicate și lansează modele pe baterii care se diferenţiază puternic, din punct de vedere estetic, de restul gamei, alţii preferă să familiarizeze publicul cu noul. Mokka este un bun exemplu: cu excepţia inscripţiei „e” și a verdelui Mamba, nu primești alte indicii că în faţa ta ai o versiune 100% electrică. Construit pe platforma modulară CMP, pe care o împarte cu brandurile din familia mare, Opel Mokka este oferit atât cu motorizări termice — benzină și diesel deopotrivă — cât și cu cea electrică. Benzinarul este un motor de 1,2 litri cu 100, respectiv 130 CP, iar dieselul are 1,5 litri și 110 CP. M-am urcat în cea mai verde dintre mașinile din faţa mea și nu m-am dat jos din ea două zile.

Mokka în spatele volanului

Dacă vrei Mokka electric (adică Mokka-e), primești 136 CP și 260 Nm hrăniţi de o baterie de 50 kWh care se încarcă la maximum 100 kW. Suficient cât să o încarci 0-80% în 30 de minute. În funcţie de modul de condus și de vremea de afară, descărcarea sa se face pe parcursul a 324 de kilometri. Din păcate, nici modul Eco și nici sistemul de regenerare la frânare nu ar fi putut compensa pentru cele 0 grade Celsius de afară. Din fericire, destinaţia noastră era la circa 200 de kilometri și avea și oprire pentru alimentare — atât pentru mașini cât și pentru oameni — în drum, așa că s-a mers fără grijă.

Platforma CMP l-a făcut pe noul Mokka mai ușor cu 120 de kilograme și cu 37% mai rigid.

Și când nu trebuie să stai cu ochii aţintiţi pe autonomie ai timp să te uiţi și în alte părţi, ocazie cu care am descoperit interiorul lui Mokka. Unul frumos desenat, curat, cu finisaje decente și cu o bună organizare a comenzilor: majoritatea au trecut în digital, însă cele pentru climatizare sunt butoane fizice. Toate informaţiile necesare se derulează pe două ecrane, cel din spatele volanului are 12 inch iar vecinul său, 10 inch (sau 7, în echipări inferioare). Telefoanele se pot încărca wireless și se conectează, după caz, prin Apple CarPlay și Android Auto. Singurul dezacord la interior este schimbătorul de viteze, înfundat în tunelul median, care pentru mine a devenit ultimul loc din lume unde aș vrea să scap ceva lichid.

Confortul la rulare este îmbucurător în cazul versiunii electrice, mulţumită kilogramelor în plus reprezentate de baterii. Cu un centru de greutate mai jos, Mokka dovedește și spirit sportiv atunci când îi ceri asta. Moment în care descoperi că scaunele nu sunt doar confortabile, dar oferă și un bun sprijin lateral.

12 centimetri a tăiat Opel din noul Mokka, însă ampatamentul (2,56 m) nu a avut de suferit.

Apropo de scaune: locurile din spate nu vor fi cele mai bune gazde pentru pasagerii adulţi, spaţiul pentru genunchi nu este generos. Portbagajul — de 310 de litri — este deja un prim indiciu că un concediu în patru ar fi o provocare logistică. Însă pentru o familie tânără, Mokka-e ar putea fi exact acel mijloc modern, silenţios și confortabil pe care îl căuta. Și cool. Foarte cool.

Date tehnice Opel Mokka-e

136 CP, 260 Nm, 4×2 • 50 kWh, 17,8 kWh/100 km, 324 km WLTP • 0-100 km/h în 9 s, 150 km/h • de la 33.385 €, cu TVA

Text publicat în revista EcoWheels numărul 21.

Credit foto: Ciprian Mihai

Citește și

Lasă un comentariu