Noua sportivă cu tradiție de la Nissan și-a anunțat debutul pentru piețele din State și Japonia. Nimic despre Europa deocamdată.
Nissan a prezentat primele imagini oficiale cu noul Z, un coupé care continuă povestea începută acum jumătate de secol în urmă cu „Fairlady” 240Z. Noul Nissan Z este succesorul de drept al lui 370Z, un model care a stat pe piață o eternitate. Adică aproape 12 ani.
A șaptea generație Z își păstrează sub capotă un V6, doar că aici este un twin-turbo de 3 litri (și nu 3,7, cât avea 370Z) și dezvoltă 405 CP și 475 Nm.
Păstrând comparația cu 370Z, noul Z este cu 68 de cai-putere mai vânjos și are cu 30% mai mult cuplu motor. Resursele sunt trimise către puntea spate printr-o manuală cu șase trepte sau o automată cu nouă rapoarte. Indiferent pe care o alegi, primești sistem de launch control. Cutia manuală vine și cu sistem de rev-matching la retrogradări, iar în versiune automată, Z oferă două moduri de rulare prestabilite: Standard și Sport.
Pe partea de șasiu și tren de rulare, Nissan menționează că noua sportivă Z se mândrește cu o mai mare rigiditate structurală decât în cazul lui 370Z, dar și cu o mai bună stabilitate pe viraje. Asta a fost posibil nu doar prin gume mai late (Z este oferit cu jante de 18, respectiv 19 inch), ci mai ales prin revizuirea suspensiei și a amortizoarelor; noile amortizoare îmbunătățesc stabilitatea cu circa 20%.
Cât despre performanțe, încă nu se cunosc cifrele de accelerație și viteză maximă ale noului Z, însă Nissan spune că noul coupe este cu 15% mai sprinten în repriza 0-100 km/h decât modelul pe care îl înlocuiește. Adică va atinge 100 km/h cu start de pe loc în mai puțin de 5 secunde, dacă n-am greșit la calcule.
Din fericire, designul modelului de serie își păstrează liniile pe care le-am văzut acum un an pe prototipul Z Proto și care leagă puternic generația actuală de prima (240Z). Semnăturile stilistice ale Z-ului original se păstrează și în habitaclul noului Z, un exemplu elocvent aici fiind cele trei ceasuri analogice de pe bord.
Altfel, nu ești lipsit nici de tehnologia zilelor noastre: ecrane de infotainment de 8 sau 9 inch (în funcție de echipare), cu touch, navigație, Wi-Fi fac parte din lista de dotări ale coupé-ului.
În privința prețului, Nissan a spus că noul Z va costa „în jur de 40.000 $” în versiunea entry-level. Așa cum este moda în zilele noastre, Z va debuta comercial într-o echipare specială, Proto Spec, dotat cu tot ce are de oferit mai bun coupeul.
Producătorul nipon a anunțat disponibilitatea modelului pentru piețele din SUA și Japonia. Nimic despre Europa.