Acasă Auto Noul BMW Seria 2: versiune de top 240i xDrive cu 374 CP, diesel mild-hybrid

Noul BMW Seria 2: versiune de top 240i xDrive cu 374 CP, diesel mild-hybrid

de Tudor Rus
0 comentarii

La BMW nu prea se simte vacanța de vară, după ce bavarezii ies la rampă cu noul BMW Seria 2 Coupé, care debutează dinamic la Goodwood Festival of Speed. Iată tot ce trebuie să știi despre el.

BMW Seria 2 – Interior

Așa cum face cu fiecare model al său, BMW a dezvoltat interiorul în jurul celui de la volan. Ne putem aștepta la materiale de calitate și la o asamblare pe măsură – rareori ni se întâmplă să dăm peste plastice tari sau slab îmbinate într-un BMW.

Scaunele standard sunt îmbrăcate în tapițerie textilă/Sensatec, dar modelele de top primesc o combinație de Alcantara și Sensatec. Opțional, acestea pot fi însoțite de Sensatec cu perforații sau piele Vernasca.

De urechile pasagerilor (atunci când nu o face motorul) se ocupă un sistem audio Harman Kardon. Portbagajul oferă un volum de 390 l, iar bancheta spate poate fi rabatată fracționar 40:20:40. BMW mai spune și că „buza” portbagajului a fost coborâtă cu 35 mm, deci în teorie ar trebui să fie mai ușor să scoți sau să depozitezi obiecte voluminoase din/în portbagaj.

La capitolul tehnologie, BMW Seria 2 primește interfața BMW Operating System 7, indisponibilă pentru generația trecută. Sistemul BMW Live Cockpit este oferit ca dotare standard și combină două ecrane digitale: unul de 5,1 inch pe post de instrumentar de bord și unul de 8,8 inch, care deservește sistemul de infotainment.

O treaptă mai sus de Live Cockpit se află Live Cockpit Professional, cu instrumentar de bord bazat pe un ecran de 12,3 inch și un ecran central de 10,25 inch. Clienții primesc și compatibilitate Apple CarPlay și Android Auto, dar numai ca dotare opțională.

BMW Seria 2 – Exterior

Noul Seria 2 este cu 105 mm mai lung (4,537 mm) și cu 64 mm mai lat (1,838 mm) decât generația pe care o înlocuiește. Cu toate acesta, înălțimea a scăzut cu 28 mm (1,390 mm), în vreme ce ampatamentul a câștigat 51 mm (2,741 mm).

Noua generație nu primește controversata grilă frontală pe care o știm de la Seria 4 și M3/M4. Farurile full-LED sunt standard, iar opțional se pot instala blocuri optice adaptive cu funcție BMW Selective Beam.

Dacă n-am ști mai bine, am zice că Seria 2 este de fapt un roadster. Capotă lungă, habitaclu „împins” mult în spate și roți poziționate foarte aproape de colțurile caroseriei, acestea sunt detaliile care anunță că Seria 2 este o mașină degustată cel mai bine pe drumuri șerpuite.

Apropo de condus sportiv, Seria 2 primește tehnologie de la Seria 4 la capitolul suspensie. Opțional, doritorii pot bifa căsuțele din dreptul suspensiei, frânelor și diferențialului M Sport. Tot opțională este și suspensia adaptivă M cu amortizoare controlate electronic.

BMW Seria 2 – Motorizări

La debut, gama de motorizări pentru BMW Seria 2 este formată din trei piloni. Versiunea entry-level este BMW 220i Coupé (2 litri, 4 cilindri în linie, benzină) cu 184 CP între 5.000 și 6.500 rpm și 300 Nm deblocați între 1.350 și 4.000 rpm. 0-100 km/h durează 7,5 secunde, iar viteza maximă este de 236 km/h.

Vârful de gamă este 240i xDrive Coupé (3 litri, 6 cilindri, benzină) cu 374 CP între 5.500 și 6.500 rpm și 500 Nm disponibili în intervalul 1.900-5.000 rpm. 240i xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde spre o viteză maximă (limitată electronic) de 250 km/h.

Există și un diesel în gamă, marcat de ecusonul 220d Coupé (2 litri, 4 cilindri), dar cuplat cu tehnologie mild-hybrid. 220d oferă 190 CP la 4.000 rpm și un cuplu maxim de 400 Nm începând cu 1.750 rpm și până la 2.500 rpm, condiții în care 0-100 km/h devine realitate în 6,9 secunde. Viteză maximă: 237 km/h. Consum mediu teoretic: 4,7-5,1 l/100 km în ciclul WLTP.

Motorizările sunt disponibile doar cu transmisia automată Steptronic cu 8 rapoarte.

Noul BMW Seria 2 va fi asamblat în Mexic, în uzina BMW San Luis Potosi. Debutul oficial pe piață este programat pentru începutul anului 2022.

Citește și

Lasă un comentariu