Acasă Auto Noul Mercedes-Benz Clasa C este un S miniatural, hibridizat cap-coadă

Noul Mercedes-Benz Clasa C este un S miniatural, hibridizat cap-coadă

de Știrbu
0 comentarii

Noua generație Clasa C se inspiră puternic de la vârful de gamă — Clasa S — atât ca design cât și ca tehnologii.

Dacă nu stai bine cu estimarea ochiometrică a dimensiunilor s-ar putea să confunzi noul Clasa C cu Clasa S. Ți-ar fi iertată gafa, pentru că similitudinile dintre cele două modele sunt cât se poate de evidente. Nici comparat cu generația anterioară nu se îndepărtează foarte mult din punct de vedere estetic.

Pe dedesubt, însă, multe s-au schimbat. Suspensiile multi-link (cu patru brațe pe față și cinci pe spate) au fost revizuite, suspensia pneumatică este oferită ca dotare standard pe puntea spate (doar pe modelele hibride plug-in), amortizoarele adaptive rămân pe lista de opționale, alături de puntea spate directoare — o noutate în cazul Clasei C.

Sub capotă, noul Mercedes-Benz Clasa C vine doar cu motoare cu patru cilindri în linie. Inclusiv versiunea AMG (care urmează a fi prezentată) va renunța la V8. Indiferent ce bifezi în configurator, primești o motorizare hibridă (fie micro-hibridă, fie plug-in) cuplată unei transmisii automate cu nouă rapoarte.

C 180 (170 CP, 250 Nm), C 200 (204 CP, 300 Nm) și C 200 4MATIC sunt animate de motoare de 1,5 litri, în timp ce C 300 (258 CP, 400 Nm), C 300 4MATIC și C 300 e (313 CP, 550 Nm) vor avea la bază unități de 2 litri. Hibridul plug-in 330 e, care va completa — alături de dieselul 330 de — ulterior gama de motorizări, promite o autonomie electrică de până la 100 de kilometri; capacitatea bateriei va fi de 25,4 kWh.

Dieselurile cu care debutează Clasa C (și acestea micro-hibride) sunt C 220 d (200 CP, 440 Nm) și C 300 d (265 CP, 550 Nm). Toate motorizările micro-hibride primesc, mulțumită unității starter-generator, un boost temporar de 20 de cai-putere și 200 de Newtoni-metru.

Ca dimensiuni, noua Clasă C este mai lungă cu 6,5 centimetri, dintre care 2,5 centimetri se regăsesc în ampatament (care are acum 2,86 metri). Astfel, modelul de clasă medie are și mai mult spațiu la interior. Portbagajul, în cazul sedanului, își păstrează volumul de 455 de litri, în timp ce break-ul primește 30 de litri în plus (are 490 de litri).

Dacă la exterior pare un facelift al generației anterioare, la interior designul este cu totul și cu totul nou… pentru Clasa C. Însă se aseamănă foarte mult cu cel din Clasa S (nu că asta ar fi vreodată un lucru rău): ecranul central, de 11,9 inch, se desprinde elegant din tunelul median, iar în spatele volanului găsești un instrumentar de bord digital cu diagonală de 12,3 inch. Acestea sunt dimensiunile maxime, însă în versiunea entry-level, Clasa C vine cu instrumentar de bord de 10,25 inch; atât are în diagonală și ecranul central.

Clasa C este al doilea model de la Mercedes-Benz, după Clasa S, echipat cu a doua generație a sistemului MBUX. Acesta vine, printre altele, cu asistent virtual cu care poți comunica verbal, cu platformă de streaming audio integrată, cu update-uri over-the-air și cu un software opțional de augmentare video, care redă virtual împrejurimile mașinii, pentru o mai ușoară navigare pe străzile orașelor. Un HUD (head-up display) color este, de asemenea, disponibil.

Noua Clasă C va fi disponibilă pentru comandă începând cu finalul lunii martie și își va face apariția în showroom-uri în vara acestui an.

Citește și

Lasă un comentariu