Apariția unei noi generații Range Rover transcede definiția unei simple lansări. Ori de câte ori este prezentat un nou model Range Rover, vorbim de un eveniment de amploare pentru industria auto, pentru unii ridicat chiar la rang de sărbătoare. În continuare te punem la curent cu tot ce trebuie să știi despre noua generație Land Rover Range Rover.
Exterior
Noul Range Rover este dezvoltat pe platforma MLA-Flex (Modular Longitudinal Architecture) dezvoltată de Land Rover. Pe lângă posibilitățile de ordin tehnic pe care această arhitectură le deblochează (vom vorbi despre acestea ceva mai târziu), se numără și declinarea noului Range Rover în două versiuni de ampatament: SWB, cu ampatament standard și LWB, cu ampatament lung.
Din punct de vedere vizual, designerii Land Rover au folosit trei linii pentru a defini alura noului Range Rover: cea a plafonului care coboară spre partea din spate, linia de caracter robustă și cea inferioară, din zona pragurilor, care urcă spre partea din spate. Mai mult, caroseriei noului Range Rover i-a fost imprimat un coeficient aerodinamic Cd egal cu 0,3, ceea ce îl transmformă în cel mai aerodinamic SUV de lux din lume.
Farurile primesc tehnologie LED cu un fascicul care poate lumina până la o distanță de 500 de metri.
În versiunea cu ampatament standard (2.997 mm), noul Range Rover măsoară 5.052 mm lungime. În versiunea cu ampatament lung (3.197 mm), lungimea crește până la 5.252 mm, în vreme ce lățimea și înălțimea ating 2.209 mm, respectiv 1.870 mm. Pentru că vorbim despre un Land Rover, producătorul oferă și informații despre abilitățile în off-road ale noului Range Rover.
De exemplu, vorbim despre o gardă la sol de 295 mm (ampatament standard) sau 294 mm (ampatament lung), un unghi de atac de 34,7 grade, un unghi de degajare de 29 de grade și un unghi de trecere de 27,7 grade pentru versiunea cu ampatament scurt și 25,2 grade pentru cea cu ampatament lung. Mai mult, noul Range Rover poate traversa un vad cu apă cu adâncimea de până la 900 mm și poate tracta o masă de până la 3.500 kg.
Interior și tehnologie
Pe partea de tehnologie, piesa de rezistență este reprezentată de sistemul multimedia Pivi Pro, oferit pentru prima dată în conjuncție cu un ecran central tactil curbat de 13,1 inch (compatibil cu Apple CarPlay, Android Auto – ambele wireless – și integrat cu Amazon Alexa, dar și cu sistemul de update-uri over-the-air creat de Land Rover pentru noul Range Rover).
Ecranul central vine să completeze instrumentarul de bord, la rândul său integrat într-un ecran digital, de 13,7 inch, împărțit în trei zone pentru o prezentare și grupare cât mai eficientă a informației. De asemenea, acesta poate fi configurat în mai multe moduri pre-setate, în funcție de preferința utilizatorului, cu ajutorul unor comenzi prezente pe volan.Pentru prima dată pe un model Range Rover, ecranul central oferă feedback haptic atunci când suprafața sa este atinsă sau apăsată.
Există ecrane și pentru pasagerii din spate: două, mai exact, de 11,4 inch, montate în tetierele scaunelor din față. Dacă se optează pentru pachetul Executive Class Rear Seats, pasagerii din spate mai primesc un ecran tactil, de 8 inch, prin care pot controla iluminarea interioară sau ajusta poziția scaunelor.
Tot în zona de tehnologie trebuie menționat sistemul Active Noise Cancellation – acesta monitorizează vibrațiile, zgomotul anvelopelor și sunetele produse de motor și generează un semnal sonor prin cele 35 de difuzoare ale sistemului audio Meridian Signature Sound (1.500 de wați), pentru a anula eventuale zgomote deranjante.
O noutate pentru Range Rover o reprezintă și sistemul Cabin Air Purification Pro. Acesta aduce la un loc tehnologia dual-nanoe X pentru a reduce alergenii și agenții patogeni din habitaclu. Tehnologia dual nanoe X este recunoscută pentru capacitatea de a anihila eficient o gamă largă de virusuri și bacterii, inclusiv virusuri SARS-CoV-2.
Tehnologia este activă în aerul din habitaclu, ceea ce înseamnă că nu este nevoie ca aerul să treacă printr-un filtru pentru ca bacteriile să fie captate și neutralizate.
Tren de rulare și motoare
Așa cum era de așteptat, trenul de rulare oferit de noul Range Rover este doldora de tehnologie. Aici includem sistemul de tracțiune integrală iAWD (Intelligent All-Wheel Drive), puntea spate viratoare acționată electric, ce ajută la obținerea unei raze de bracaj mai mică de 11 m, dar și Dynamic Response Pro, un sistem cu bare de torsiune controlate electronic care elimină ruliul, precum și suspensia pneumatică – aceasta permite diferite setări de înălțime și poate ajusta automat amortizoarele în funcție de viteza de deplasare (oraș, autostradă, și așa mai departe).
Ajungem și în zona de motorizări. Noutățile absolute sunt două sisteme de propulsie de tip hibrid plug-in: P440e (440 CP, 620 Nm) și P510e (550 CP, 700 Nm). Ambele folosesc un motor termic de 3 litri cu 6 cilindri, un motor electric de 105 kW și o baterie de 31,8 kWh (capacitate netă). Acestea pot rula pur electric pentru cel mult 80 km, conform Land Rover.
Bateria poate fi încărcată la prize DC cu puteri de 50 kW, dar și la un wallbox AC de 7,2 kW. Există și trei moduri de rulare: Hybrid, EV și Save.
În tabăra benzină, noul Range Rover propune două versiuni mild hybrid, bazate pe un 3 litri cu șase cilindri alimentat cu benzină: P360 (360 CP, 500 Nm) și P400 (400 CP, 550 Nm). Vârful de gamă vine sub forma P530, cu motor V8 de 4,4 litri (530 CP, 750 Nm).
Există și versiuni diesel, bazate pe un motor termic de 3 litri, toate în aromă mild hybrid: D250 (250 CP, 600 Nm), D300 (300 CP, 650 Nm) și D350 (350 CP și 700 Nm).
Indiferent de motorizarea aleasă, singura transmisie disponibilă este o unitate ZF, automată, cu 8 trepte.
Land Rover Range Rover – Evoluția de la generație la generație





