Acasă Auto Porsche Macan (mai) primește un facelift

Porsche Macan (mai) primește un facelift

de Tudor Rus
0 comentarii

Nimeni nu poate acuza Porsche de neglijență când vine vorba de modelele din gamă, mai ales în cazul celor care se vând bine. Cel mai bun exemplu este Macan, care primește al doilea facelift din „cariera” generației actuale.

Și ca să nu zăbovim cu detalii, intrăm direct în pâine, din vârful ierarhiei. Adică, pentru Porsche Macan GTS și al său V6 de 2,9 litri, inginerii Porsche au pus la cale o creștere a puterii de 60 CP.

Astfel, Macan GTS oferă acum 440 CP. 0-100 km/h are loc în 4,3 secunde (pentru modelele echipate cu pachetul Sport Chrono), iar viteza maximă este de 272 km/h.

O treaptă mai jos în gamă, Macan S, binecuvântat și el cu un V6 biturbo de 2,9 litri, se laudă cu 380 CP (o creștere de 26 CP). Pentru Macan S, 0-100 se întâmplă în 4,6 secunde. Viteză maximă: 259 km/h.

Pentru cel mai accesibil Porsche Macan, cel cu motor de 2 litri, turbo, cu patru cilindri, puterea urcă la 265 CP (+20 CP).

Probabil ați observat că nu am menționat nimic de Macan Turbo. Motivul? Acest model dispare din gamă, dar Porsche dă asigurări că Macan GTS îl poate înlocui cu succes ca șef de trib din punct de vedere dinamic.

Apopo, același Macan GTS primește setări suplimentare la nivel de suspensie (PASM – Porsche Active Suspension Management) și șasiu și coboară cu 10 mm mai aproape de sol prin introducerea unui sistem de suspensie pneumatică. Porsche spune că acesta aduce benefici și pe partea de rigiditate (+10% pe puntea față, +15% pe cea spate).

Există și o serie de modificări stilistice la exterior: grilă frontală restilizată, faruri cu LED disponibile standard, prize de aer redesenate și un splitter față vopsit în culoarea caroseriei secondat de un difuzor spate restilizat. Jantele primesc și ele o împrospătare și pot fi specificate în dimensiuni de 19 până la 21 inch.

Lista de modificări interioare ține mai degrabă de ergonomie. Nu mai există butoane fizice pe tunelul median, pentru că ele au fost înlocuite de comenzi tactile cu feedback haptic. În același timp, selectorul transmisiei a fost scurtat, iar volanul este inspirat de cel prezent în actualul Porsche 911.

Citește și

Lasă un comentariu