Acasă Auto Mercedes-Benz ia calea electrificării totale: 8 giga-fabrici de baterii, 3 noi platforme electrice în 2025

Mercedes-Benz ia calea electrificării totale: 8 giga-fabrici de baterii, 3 noi platforme electrice în 2025

de Tudor Rus
0 comentarii

Mercedes-Benz este doar una din companiile care susțin tare și răspicat schimbarea macazului – mai rapidă sau mai lentă – de la motoarele cu combustie internă spre arhitecturi electrice, hibride clasice sau hibride plug-in. Iată cum arată strategia de viitor a germanilor.

Planul mai mare este ca Mercedes-Benz să devină o marcă 100% electrică până la finalul deceniului, “acolo unde condițiile de piață permit acest lucru”. Ce presupune asta?

Pentru început, germanii și-au propus ca până în 2022 să ofere vehicule electrice cu baterii (BEV) în toate segmentele în care activează. Apoi, din 2025, toate platformele de automobile nou lansate vor fi exclusiv electrice. Mai mult, “clienții vor putea alege o alternativă complet electrică pentru fiecare model pe care compania îl produce.”

Astfel, din 2025, Mercedes-Benz va implementa trei arhitecturi pur electrice distincte:

  • MB.EA – automobile de dimensiuni medii și mari
  • AMG.EA – platformă dedicată modelelor de performanță, pentru clienții Mercedes-AMG
  • VAN.EA – arhitectură ce va deservi furgonete electrice și autovehicule comerciale ușoare

Producția de baterii va fi acoperită de 8 “giga-fabrici” de celule și de relațiile dezvoltate de companie cu parteneri din întreaga lume. Cele 8 uzine vor produce anul baterii cu capacitatea de peste 200 GWh.

În prezent, Mercedes-Benz este în curs de dezvoltare a programului Plug & Charge, prin care clienții îți vor putea conecta, încărca și deconecta mașinile electrice de la stațiile de încărcare fără autentificare sau așteptare pentru procesarea plăților. Plug & Charge va fi disponibil imediat după lansarea modelului EQS, spre finele lui 2021.

Și nu în ultimul rând, inginerii Mercedes-Benz lucrează în prezent la așa-numitul Vision EQXX, un automobil electric cu autonomie reală de peste 1.000 km. Cu EQXX se încearcă și obținerea unui consum mediu (kWh/100 km) format dintr-o singură cifră la viteze normale de conducere pe autostradă.

Citește și

Lasă un comentariu