Acasă EcoWheels Iată ce te așteaptă în paginile EcoWheels #22

Iată ce te așteaptă în paginile EcoWheels #22

de Știrbu
0 comentarii

Pe scurt: trei generații de buburuze italienești, Dacia Spring și o rudă îndepărtată și drumeții prin Transilvania. Plus teste proaspete!

A venit vara, s-au încins aparatele de aer condiționat dar și spiritele fanilor fotbalului, odată cu Euro 2020, campionatul în cadrul căreia și România a fost gazdă. Radu și Tudor au văzut cu ochii lor frenezia Arenei Naționale din timpul unui meci, în pauzele dintre teste.

Apropo de teste și de Euro: deschidem numărul 22 al revistei EcoWheels cu Volkswagen ID.4, într-un test de șase pagini. Cumva totul se leagă: SUV-ul electric de la VW abia ce și-a făcut încălzirea pe tușă și a intrat în și deja lumea îl aclamă ca fiind noul star european în vânzări. Asta după ce a fost încununat ca Mașina Anului 2021 în lume.

Radu și Tudor (și invitatul lor, David) au adus apoi în același loc, în același timp trei generații ale unei mașini care aproape că nici nu mai are nevoie de introducere: Fiat 500. Astfel, un 500 Hybrid din generația anterioară și un 500 L din 1957 îi urează bun venit pe lume lui 500 e, primul Fiat 500 pur electric, într-un test cuprinzător.

De la șarmul italienesc trecem la îndrăzneala franțuzească, și anume la Renault, producătorul francez care a adus în piața SUV-urilor coupe (sau fastback, numește-le cum vrei) pe Arkana. Tu decizic dacă este sau nu cel mai șic model de la Renault; cert este că e cel mai accesibil SUV coupe de pe piață din acest moment. Radu îți va povesti totul despre el, în paginile EcoWheels.

Tudor, pe de altă parte, s-a urcat în Dacia Spring și i-a dat bice prin București. Și a avut un companion cu mare însemnătate: Sabena, o Dacie 1100 din 1970, focoasă, vopsită în Roșu 28. Nu este un comparativ, din motive evidente: similitudinile sunt aproape inexistente. Există, însă, un motiv pentru care Spring și-a scos la plimbare bunica; ambele au reprezentat, la vremea lor, incipitul unui capitol în istoria mărcii românești.

Lumea electricelor este în continuă expansiune chiar și pe piața locală. Asta înseamnă, inevitabil, că trebuie să existe o competiție națională dedicată lor. Aceasta se numește Best Electric Car in Romania și tocmai și-a desfășurat prima ediție, în cadrul căreia Radu Gurămultă a fost parte din juriu. Despre mașini, despre modul de votare și despre mașinile participante în această ediție vei afla chiar din penița lui digitală.

S-a muncit, dar s-a și călătorit în această ediție EcoWheels. Dacă Radu s-a întors din Bulgaria și a urcat într-un EQA cu care a plecat într-o excursie de-o zi, alimentat electric de Engie, Tudor a revenit în spatele volanului lui Nissan Leaf – cu care a mers până la mare la un moment dat – pentru un tur al cetăților din jurul Brașovului. Subiectul materialului: trăinicia.

La rubrica de teste avem și trei new entries pe piața din România: un sedan pe cât de elegant pe atât de frugal (Mercedes E 300 e), un hatchback cool care vrea să fie și practic (Mini Cooper S cu cinci uși) și un briceag elvețian de origine franțuzească (noul Renault Kangoo). În țară a ajuns și BMW iX, cu care Radu a făcut cunoștință într-un cadru cu totul și cu totul deosebit: în cea mai performantă instalație laser din lume, care se află în România, la Măgurele.

Daniel Popescu ne explică apoi ce este frânarea regenerativă și la ce ne ajută ea, folosind un exemplu local cu relevanță mondială: Textar, producătorul de sisteme de frânare. Apoi schimbă radical registrul și se urcă într-o mașină electrică făcută pentru performanță, nu pentru economie de energie: MIMI, primul Mini electric de competiție din lume.

Revista EcoWheels te așteaptă la chioșcuri, mai precis în rețeaua Inmedio, la benzinării și în aeroportul Otopeni.

Citește și

Lasă un comentariu