Acasă EcoWheels Test Peugeot 508 Hybrid: Forme cu fond

Test Peugeot 508 Hybrid: Forme cu fond

de Bogdan Mirică
0 comentarii

Peugeot 508 a devenit nu doar una dintre cele mai frumoase berline ale momentului, ci și o soluție de navetă eco în orașele aglomerate.

Peugeot a semănat un design agresiv și a cules milioane de laude într-un segment pe care mulți îl vedeau în prag de pensionare. Peugeot 508 s-a transformat dintr-un sedan plictisitor într-un adevărat Playboy, o mașină capabilă nu doar să câștige clienți, ci și un capital de imagine. Acum, 508 e gata să cucerească și ecologiștii, sufletele verzi, pragmaticii, pentru că vine cu o versiune hibridă, ce poate fi alimentată și la priză. Se numește simplu Peugeot 508 Hybrid și mi-a fost încredințat jumătate de zi pe drumurile din jurul Barcelonei. Timp suficient ca să mi se demonstreze că francezii au descoperit rețeta formelor cu fond. Titu Maiorescu ar fi fost mândru.

Peugeot 508 Hybrid, test EcoWheels

Liniștea dinaintea furtunii

Pornești într-o liniște deplină. Îți auzi respirația și te rogi ca motorul pe benzină să nu-ți tulbure serenitatea. Și nu o s-o facă dacă bateria este încărcată, iar tu alegi să rulezi în modul pur electric. Poți chiar să te deplasezi pe autostradă și 508 hibrid se încăpățânează să rămână electric. Se folosește de motorul cu zero emisii și 110 cai putere pentru a ajunge până la maxim 130 de km/h. Deci poți face naveta chiar și pe autostradă. Atunci când bateria se epuizează, 508 trezește la viață motorul pe benzină, a doua piesă importantă din ecuația hibridă.

Peugeot 508 Hybrid, test EcoWheels

Peugeot 508 Hybrid ajunge la 100 de km/h în doar 7,9 secunde.

Acesta este un propulsor de 1,6 litri, capabil să dezvolte 180 de cai putere și 300 de Nm. Chiar și fără să fie alăturat agregatului electric amintit mai devreme, motorul convențional are suficiente resurse pentru 508. Totuși, mixul acesta le aduce clienților o putere totală de 225 de cai și un cuplu total de 360 Nm. Deci, în loc să alegi „banalul” motor de 1,6 litri și 225 CP, poți merge pe ceva exclusivist și, foarte important, eficient. Rularea electrică ajută mașina să obțină un consum mediu infim. Cifrele oficiale anunță doar 1,4 litri/100 de kilometri, dar va fi greu să te apropii de valorile acestea în traficul real. Probabil, și limita de numai 29 g/km este utopică. Însă, un lucru e cert: aceste valori îi vor permite lui 508 Hybrid să acceseze relaxat zone urbane unde există restricții privind emisiile.

O mașină normală

Atunci când rulează în modul hibrid, sedanul gestionează singur pornirea sau oprirea motorului pe benzină. Există și un mod Sport, în care ambele motoare își dau mâna și livrează maxim de resurse. Tot în acest mod va deveni prezent în habitaclu și agregatul pe benzină, din fericire cu un sunet plăcut, agresiv. Trecerea de la modul electric la cel Sport se va face pe nesimțite. Cu transmisia automată cu 8 rapoarte trebuie să aveți răbdare. Deși funcționează foarte rafinat, cutia are unele întârzieri la retrogradare și se va strădui să găsească raportul potrivit pentru accelerare.

Peugeot 508 Hybrid, test EcoWheels

Rezervorul de benzină are o capacitate mai mică: numai 43 de litri.

Bateria ascunsă sub podea are o capacitate de 11,8 kWh și nu afectează capacitatea portbagajului. Acesta oferă tot 487 de litri. Bateria se poate încărca în doar o oră și 45 de minute de la un wallbox de 7,4 kW.

Noul ansamblu hibrid pune câteva kilograme în plus în cârca lui 508 Hybrid, astfel că mașina ajunge să cântărească aproape 1,8 tone. Dar asta nu are efecte foarte mari asupra ținutei de drum. E drept că ai ceva mai multă inerție pe frânare, însă 508 rămâne o mașină destul de confortabilă, care poate garanta mulți kilometri fără oprire pe autostradă.

Peugeot 508 Hybrid, test EcoWheels

Peugeot 508 Hybrid nu este disponibil împreună cu tracțiune integrală.

Designul exterior nu trădează foarte ușor faptul că ai de a face cu o versiune hibridă. Dacă te uiți cu atenție o să observi indicativele aplicate caroseriei și cele două clapete de alimentare: pentru rezervor și pentru baterie. Interiorul afișează și aici o calitate bună a materialelor, iar tehnologizarea urcă până la limita superioară a pretențioșilor, oferind ecrane mari, grafică bună și chiar o mulțime de informații despre modul de rulare, baterie și consum.

Noul Peugeot 508 Hybrid este disponibil și în variantă break. Și aceasta oferă o autonomie electrică bună, la pachet cu și mai mult spațiu în portbagaj. Ambele modele sunt așteptate în țară la mijlocul acestui an.

Date tehnice Peugeot 508 Hybrid

• 1598 cmc • 225 CP, 360 Nm • automată 8 trepte • 1.4 litri/100 km, 54 km, 7.4 kW • 0-100 km/h în 7.9 s, 240 km/h

Text publicat în revista EcoWheels numărul 17

Citește și

Lasă un comentariu