Acasă EcoWheels Test cu Volkswagen Golf 8: Ăla bun la toate

Test cu Volkswagen Golf 8: Ăla bun la toate

0 comentarii

Cam asta ar fi, foarte-foarte pe scurt, povestea vieții lui VW Golf. Aflat acum la momentul startului unei noi generații, încearcă să ne dovedească încă o dată că este greu de concurat, chiar și într-o versiune micro-hibrid.

Sunt undeva spre 40 de milioane de motive datorită cărora ne scoatem pălăria în față lui Volkswagen Golf. Adică tot atâtea câte exemplare s-au comercializat, cu aproximație, din 1974, anul lansării acestui produs care a rearanjat, la propriu, orânduirea automobilistică la nivel mondial. Cel mai vândut model european din istorie a construit o bază temeinică de fani în cei peste 45 de ani de viață și doar cei care nu au condus vreodată un Golf nu pot înțelege această afinitate a utilizatorilor de automobile.

Test Volkswagen Golf eTSI Revista EcoWheels 18

Iată că a sosit vremea să testăm noul Golf, cea de-a opta generație, pe străzile patriei. Spre deosebire de iterațiile precedente, în cazul cărora ne întâlneam în primă fază, la test, cu motorizări diesel (TDI), gusturile europenilor s-au rearanjat, iar la mare căutare sunt motorizările pe benzină. În cazul de față în versiune micro-hibrid (cu sistem electric de 48 volți, care are capacitatea de a recupera energie cinetică și de a o stoca pentru a fi folosită la pornirile de pe loc, în special).

Pe lângă prețul de pornire, modelul testat (echipare Style) mai avea dotări suplimentare în valoare de 2.985 euro (cu TVA).

Așadar, în ciuda faptului că am fost întrebat de câteva persoane dacă este noul GTi (bag de seamă că nuanța „Lime Yellow Metallic” chiar nu trece neobservată), a trebuit să explic de fiecare dată că este o versiune civilă, cu motor de 1,5 litri, care dezvoltă 110 kW (150 CP). Bine, denumirea oficială – eTSI – naște alte discuții, dacă nu cumva este electric. E bine, mai avem puțin de așteptat până la noul e-Golf.

Adaptare imediată

Așa aș descrie momentul în care faci cunoștință cu noul Golf. E drept că am avut norocul să conduc generațiile anterioare, ba chiar să și posed un frate-strămoș, însă Volkswagen Golf mă uimește de fiecare dată cu cât de prietenos cu utilizatorii poate să fie.

Test Volkswagen Golf eTSI Revista EcoWheels 18

Aminteam mai sus că datorită nuanței pare o versiune sportivă. În realitate, design-ul este mult mai plăcut ochiului decât se poate distinge în fotografii. Noul Golf este mai rafinat și foarte bine proporționat, în ciuda faptului că dimensiunile au crescut considerabil față de primele două-trei generații.

Totul se simte foarte rafinat, de la trenul de rulare și până la direcția reglată cu mare atenție de către ingineri.

În interior îți găsești foarte rapid o poziție excelentă la volan, ergonomia este incredibilă și chiar dacă s-a renunțat la foarte multe comenzi clasice, înlocuite de unele tactile (vezi eliminarea potențiometrului clasic de volum al sistemului audio și înlocuirea sa cu butoane digitale) totul este foarte bine aranjat. Zone precum cea de comandă a blocurilor optice, în stânga volanului, arată acum super-premium, iar bordul digital te face să te simți într-un automobil de segment superior. Calitatea fabricației și materialele folosite de VW sunt de lăudat, un Golf bine echipat fiind – și nu mi-e teamă s-o spun! – mai pretabil de pretenții premium chiar și decât automobile compacte cu embleme mai pretențioase.

Test Volkswagen Golf eTSI Revista EcoWheels 18

Șoferul se bucură de noul scaun cu tehnologie ergoActive, pasagerii din spate au suficient spațiu la genunchi și la cap chiar dacă sunt adulți bine hrăniți, iar volumul util disponibil în portbagaj este de 380 litri; ei bine, cel puțin din punctul de vedere al românilor fani versiuni sedan, poate că la acest capitol nu s-ar mai potrivi perfect titlul ales de mine. Dar și aici, atunci când situația o cere, se poate ajunge la un volum de 1.237 litri, după rabatarea banchetei.

Prietenul șoferilor

Așa aș putea cataloga un Golf, din perspectiva celui care se urcă la volan. Așa cum am spus-o mai sus, adaptarea la comenzi se face instant, iar modul în care se conduce te transformă foarte rapid în prieten al modelului. Noul Golf este mai rafinat ca oricând și ca ținută de drum, bine antifonat împotriva zgomotelor parazite, excelent pentru deplasări confortabile, însă fără a uita să fie eficient și pe porțiunile de drum ce pot fi abordate ceva mai dinamic. Un pachet care-și dovedește experiența cumulată de-a lungul existenței modelului în portofoliul VW.

Altădată putere de versiune sport, 150 CP se dovedesc a fi absolut normali în cazul unui automobil polivalent în 2020.

Când am pornit la drum, în primii kilometri, am fost speriat puțin de consumul ce depășea 11 l/100 km într-un trafic infernal din București. Iar faptul că rezervorul nu fusese plin m-a împiedicat să-mi fac un calcul corect de autonomie. Însă foarte repede lucrurile s-au schimbat în bine și am scăzut la o valoare cu o singură cifră, pe măsură ce traficul s-a mai domolit. La drum lung, în schimb, am avut valori de consum cuprinse între 5,8 l/100 km și 6,4 l/100 km, pe un traseu până la Miercurea Cius și retur, fără a mă chinui să conduc eco mai presus de orice. Așadar, o valoare corectă pentru un propulsor de 1,5 litri și 150 CP.

Test Volkswagen Golf eTSI Revista EcoWheels 18

Cu ce m-am adaptat mai greu au fost momentele de rătăcire ale transmisiei cu dublu ambreiaj DSG; o chestie pe care nu am mai întâlnit-o pe alte DSG-uri și pe care aș pune-o pe seama faptului că automobilul era nou. Sunt momente în care schimbul treptelor nu e pe cât de rafinat știai că ar trebui să fie, dar nu e o treabă se speriat și cu siguranță că nu va fi observată decât de către cei foarte bine familiarizați cu transmisiile automate moderne. În rest, Golf eTSI este un pachet foarte capabil și interesant, din perspectiva raportului motorizare/performanțe.

Și nu numai, pentru că toată mașina este extrem de echilibrată și capabilă să fie inclusiv pe placul al pretențioșilor. Toate au un cost, exemplarul testat jucând în imediata apropiere a graniței de 30.000 euro. Cinstit vorbind, nu e tocmai puțin pentru o compactă VW, cu motor pe benzină de 1,5 litri. Însă, așa cum am mai spus, oferă mai mult decât compacte care scot la înaintare mărci cu mai multe pretenții, de unde și prețuri de achiziție mai mari. Din perspectiva asta, noul Golf poate părea super afacere de multe ori.

Test Volkswagen Golf eTSI Revista EcoWheels 18

Date tehnice Volkswagen Golf 1.5 eTSI

• 1.498 cmc, benzină + sistem micro-hibrid 48V • 150 CP, 4×2, dublu-ambreiaj 7 • 5,9 l/100 km, 135 g CO2/km • 0-100 km/h în 8,5 s, 224 km/h • de la 25.919 euro, cu TVA

Text publicat în revista EcoWheels numărul 18.

Citește și

Lasă un comentariu