Acasă Auto Provocări logistice în industria auto: Interviu cu Clément de Valon

Provocări logistice în industria auto: Interviu cu Clément de Valon

de Daniel Popescu
0 comentarii

TMD Friction, compania care produce plăcuțe de frână Textar pentru majoritatea modelelor de autoturisme comercializate în Europa, s-a adaptat rapid la numeroasele provocări logistice, pentru a livra la timp componentele către clienți.

Industria auto traversează în prezent o perioadă atipică, marcată de numeroase provocări logistice, cu care cel mai probabil ești deja și tu familiar, întrucât acestea te afectează chiar și pe tine în viața de zi cu zi. 

Pandemia de coronavirus a fost doar începutul. La aceasta s-au adăugat apoi treptat o serie de probleme în lanțurile de aprovizionare la nivel global, în special în segmentul semiconductorilor, războiul din Ucraina, reducerea numărului de muncitori calificați și inflația puternică.

În același timp, întreaga industrie încearcă acum să se adapteze la planurile ambițioase ale Uniunii Europene, de a interzice comercializarea de automobile cu motoare termice începând din 2035, ca parte a obiectivului ca Europa să devină un continent neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon până în 2050. 

Este un context de piață specific, unul provocator în special pentru companiile cu activitate globală, la care orice constructor auto și orice furnizor de componente trebuie să se adapteze cât mai rapid pentru a rămâne în preferințele clienților. 

Pentru a înțelege mai bine complexitatea unui astfel de proces, am vorbit cu domnul Clément de Valon, vicepreședinte executiv pentru piața independentă aftermarket la TMD Friction, unul dintre cei mai importanți furnizori de plăcuțe de frână din lume.

Cu o experiență de 27 de ani în vânzări și marketing pe piața independentă post-vânzare din industria auto, Clément de Valon a avut contact direct cu piețe din peste 100 de țări. Timp de 17 ani a coordonat activitatea în domeniu pentru Valeo, iar ulterior a fost responsabil pentru unitatea de producție de turbocompresoare a companiei Gaerrett. Din 2019 lucrează pentru TMD Friction pe postul de Executive Vice President Independent Aftermarket. 

4x4Wheels: Ce măsuri a luat TMD Friction pentru a livra la timp plăcuțele de frână către clienți?

Clément de Valon: Pentru a avea suficiente produse în stoc, este esențial să deservim cele 11 unități de producție din întreaga lume cu toate componentele potrivite. În urmă cu ceva timp am început să relocăm către furnizori europeni piese de achiziții critice din Orientul Îndepărtat. Acest lucru generează simultan mai multe efecte pozitive: evităm transportul maritim, care în prezent este extrem de nefiabil, ne reduce timpii de livrare și ne reduce amprenta de dioxid de carbon, o piatră de temelie a strategiei noastre corporative.

TMD Friction acoperă 99% din parcul auto european de plăcute și discuri de frână pentru autovehicule, camioane și transportoare. 

4x4Wheels: Relocarea producției în Europa oferă beneficii pentru forța de munca locală, dar în același timp presupune și o regândire a spațiilor de depozitare pentru componentele produse. Cum acționează TMD Friction în această direcție?

Clément de Valon: Trebuie să ne asigurăm că depozitele noastre din întreaga lume, în special depozitul din Germania, care este responsabil pentru aprovizionarea Europei, au suficient spațiu și personal. Intenționăm deja să mărim depozitul central european, astfel încât în viitor să putem deservi și mai bine piața post-vânzare din Europa.

797 de tipuri de combinații pentru materiile prime utilizează specialiștii TMD Friction pentru a personaliza plăcuțele de frână în funcție de producător și model.  

4x4Wheels: Niciun producător de autovehicule nu dorește să întrerupă producția din lipsă de componente, la fel cum nici proprietarii de autovehicule nu doresc să rămână blocați în service din cauza faptului că nu există o componentă de schimb pe stoc. Ce schimbări anticipați în acest segment din perspectiva timpului de livrare pentru componente?

Clément de Valon: Odată cu începutul pandemiei, lanțul de aprovizionare a devenit prioritatea principală pentru piața post-vânzare. Suntem convinși că în următorii câțiva ani disponibilitatea va crește în importanță în comparație cu prețul. Atelierele sunt acum pregătite să plătească cu 10% sau 20% mai mult dacă pot obține o piesă de schimb în decurs de o oră.

„Clienții lucrează cu noi pentru că <<trăim și respirăm>> frâne zi și noapte. Dezvoltarea rețetei de fricțiune potrivite pentru mașini, camioane, transportoare și chiar sporturi cu motor este în ADN-ul nostru. Asta este tot ceea ce facem la TMD Friction și o facem de peste 100 de ani. În ultimii 30 de ani, am combinat peste 50.000 de rețete. De la noi, clienții primesc cu adevărat soluții personalizate. Pentru noi nu există o combinație standard care ar trebui oarecum să funcționeze pentru toate vehiculele din întreaga lume”.

Clément de Valon

4x4Wheels: TMD Friction oferă, în special prin brandul Textar, plăcuțe de frână pentru aproape orice marcă și orice model din gama europeană. Care sunt metodele prin care reușește să acopere o gamă atât de variată de produse?

Clément de Valon: Pentru a ne asigura că putem face acest lucru, operăm propriile laboratoare de testare, propriul departament de cercetare și dezvoltare și propriile unități de producție. Avem chiar și un program de instruire tehnică prin care le oferim clienților sesiuni de instruire pentru cele mai bune practici, pentru a ne asigura că service-ul și repararea sistemelor de frânare pot fi efectuate corect.

4x4Wheels: Ce înseamnă mai exact, în cifre, această strategie de personalizare a plăcuțelor de frână pentru fiecare model?

Clément de Valon: Disponibilitatea tuturor „numerelor” noastre de piese de schimb este cea mai importantă componentă a strategiei pe care o aplicăm. Nu vorbim doar despre o singură marcă și 2.000 de numere de piese de schimb pe care trebuie să le avem în stoc. Vorbim de o acoperire de 99% a parcului auto european în zona plăcuțelor și a discurilor de frână pentru mașini, camioane și transportoare, adică circa 30.000 de numere de piese de schimb care trebuie să fie disponibile în întreaga lume.

TMD Friction este furnizor de piese de schimb și pentru numeroase echipe din sporturile cu motor, inclusiv raliuri, prin intermediul mărcii „Pagid Racing”.

Citește și

Lasă un comentariu