Acasă Auto Volkswagen ID.4 GTX: tracțiune integrală, 299 CP, 0-100 km/h în 6,2 s

Volkswagen ID.4 GTX: tracțiune integrală, 299 CP, 0-100 km/h în 6,2 s

de Știrbu
0 comentarii

Pentru cei care au nevoie neapărată de tracțiune integrală pe SUV-ul lor, fie el și electric, Volkswagen a lansat ID.4 GTX.

Volkswagen ID.4 este deja de câteva luni bune printre noi, devenind atât de familiar încât a și câștigat premiul Mașina Anului 2021. Și cu toate că ne-am obișnuit deja și cu ideea de SUV cu o singură punte motrică, există și clienți care caută, totuși, și tracțiune integrală. Pentru ei, dar și pentru cei care vor un plus de sportivitate, Volkswagen a lansat ID.4 GTX.

Versiunea GTX primește, în primul rând, un motor electric și pe puntea față, ceea ce îi conferă lui GTX tracțiune integrală. Sistemul 4×4 este adaptiv, în sensul că puntea motrică spate rămâne cea implicită, puntea față intervenind doar atunci când mașina simte că este nevoie de mai multă tracțiune — spre exemplu atunci când apeși pedala de accelerație până la fund. Trecerea la 4×4 se face automat și este lină, șoferul nici măcar nu-și va da seama, spune Volkswagen.

Adăugarea unui nou motor electric adaugă ceva greutate, dar și suficiente resurse (299 CP) astfel încât cifrele de performanță să fie satisfăcătoare: 0-100 km/h se întâmplă acum în 6,2 secunde (față de 8,5, cât are versiunea 4×2) iar viteza maximă ajunge acum la 180 km/h (față de 160 km/h).

Motoarele electrice sunt hrănite de bateria de 77 kWh, care îi conferă lui ID.4 GTX o autonomie de 480 de kilometri. Mai puțin decât în cazul versiunii standard (care are autonomie de 520 de kilometri) însă nu le poți avea pe toate: și sportivitate, și masă redusă, și autonomie mare. Încărcarea se face la maximum 125 kW, caz în care recuperarea a 300 de kilometri de autonomie durează 30 de minute.

Apropo de sportivitate: șoferul are la dispoziție cinci moduri de rulare și, opțional, pachetele Sport — care coboară garda la sol cu 15 milimetri — și Sport Plus, care vine cu amortizoare adaptive. Însă oricât de mult ai căuta, nu vei găsi în lista de opționale și frâne pe disc pe puntea spate; au tamburi. Frânele de pe față au, în schimb, discuri cu diametru de 358 de milimetri.

Citește și

Lasă un comentariu