Acasă Auto Dacia Duster facelift primește automată EDC, conectivitate wireless și cotieră

Dacia Duster facelift primește automată EDC, conectivitate wireless și cotieră

de Știrbu
0 comentarii

Dacia a trecut Duster printr-un facelift, în urma căruia SUV-ul mioritic primește semnături cu LED, conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, alături de alte noutăți.

Probabil că nu este o surpriză pentru nimeni faptul că faceliftul lui Duster nu se îndepărtează estetic mai deloc de versiunea pre-operație. Niciun producător nu se dă peste cap cu designul în cazul unui facelift. 

Însă, spre deosebire de alți producători, noile semnături luminoase „Y” (cu LED) ale lui Duster îl diferențiază clar de versiunea de dinainte și, totodată, îl aduc mai aproape de noile Logan și Sandero. Tot cu LED sunt și semnalizările față acum, Duster fiind primul model care să primească această dotare. Farurile sunt, de asemenea, eco-LED (pentru faza lungă folosește becuri cu halogen). 

Dacia spune că retușurile de design ale spoilerului spate i-au îmbunătățit și eficiența aerodinamică. Pe lista de noutăți de la exterior se înscriu și noile jante de 17 inch, dar și noua culoare: Arizona Orange. 

La interior modificările sunt ceva mai ușor de reperat. În locul ecranului încadrat în bord stă acum un nou ecran de 8 inch, sub formă de tabletă. Ca și cel de dinainte, și acesta este tactil. Poziționarea în același loc nu va aduce beneficii la capitolul vizibilitate, însă noul design contribuie din punct de vedere estetic.

Mai important decât designul este funcționalitatea acestuia: în versiune de top Media Nav, Duster vine cu conectivitate wireless Apple CarPlay și Android Auto; și cu navigație, pe care nici nu știu cine o mai folosește în ziua de azi. În versiune Media Display, conectivitatea Apple CarPlay și Android Auto se face prin fir. Și, apropo de fire: Duster vine cu două mufe USB pentru pasagerii din față și două pentru cei din spate. Curent pentru toată lumea! 

Pe ecranul de 8 inch poți verifica acum și informații privind consumul, scorul tău eco și, în cazul versiunilor cu tracțiune integrală, poți accesa un 4×4 monitor, care-ți indică unghiurile de înclinare și altitudinea. Și te ajută să te orientezi arătându-ți și o busolă. Iar la final, îți prezintă un raport al aventurii tale în off-road. 

O altă noutate majoră la interior este cotiera dintre scaunele față, care culisează cu până la 7 centimetri și care are spațiu de depozitare de 1,1 litri. Lista de noutăți la interior este completată de o nouă tapițerie și de tetiere noi. 

Sub capotă, marea noutate în cazul lui Duster facelift este cutia EDC cu șase trepte, oferită exclusiv pe cea mai puternică motorizare: TCe cu 150 CP (4×2). Altfel, toate motorizările vin cu transmisie manuală cu șase trepte.

Entry-level este motorul pe benzină, de un litru: TCe 90 (4×2). Următoarea treaptă este motorul de 1,3 litri, disponibil ca TCe 130 (4×2) și ca TCe 150 (4×2, 4×4). 

Pentru cei care vor motor pe benzină și autonomie de diesel pot opta pentru motorizarea ECO-G 100 (4×2), care vine cu două rezervoare (pentru benzină și pentru GPL) de câte 50 de litri fiecare. Instrumentarul de bord arată acum și informații privind consumul de GPL cât și nivelul de combustibil al acestui rezervor, exact ca în cazul noului Logan ECO-G, pe care l-am testat nu de mult

Apropo de diesel, singura ofertă pe motorină este dCi 115 (4×2, 4×4), adică un patru-în-linie de 1,5 litri, cu 115 cai-putere. 

Citește și

Lasă un comentariu