Acasă EcoWheels Test cu Dacia Logan Eco-G: De cursă lungă

Test cu Dacia Logan Eco-G: De cursă lungă

0 comentarii

Am luat la test Loganul cu două rezervoare ca să vedem cât ne poartă cu un singur plin. Pardon, cu două plinuri!

Probabil că dacă aș avea un Logan (sau pe oricare dintre fraţii săi mai mici) m-aș obișnui cu semnătura luminoasă a farurilor. Însă în primii kilometri am profitat de fiecare oprire la semafor ca să admir DLR-urile mașinii. Sunt unul dintre primii care plimbă cel mai nou produs de la Dacia, așa că trebuie să mă obișnuiesc și cu ocheadele celorlalţi. Lumea se uită cu interes la Logan — atât cei care caută o mașină nouă, de buget, cât și cei care spun că și-ar lua, cu aceiași bani, o nemţoaică second-hand „de o mie de ori mai bună”. Că, până la urmă, nici Loganul nu e rău. Mai ales acesta nou.

Interior de Dacie în 2021

Beneficiul cu impactul cel mai mare asupra utilizatorului este, dacă mă întrebi pe mine, conectivitatea wireless Apple CarPlay / Android Auto. Logan este oferit și cu suport de telefon, pe lângă ecranul de 8 inch din echiparea de top, dar nu prea ai nevoie de el. Când intri în mașină, telefonul tău se conectează automat prin unul din aceste două protocoale. Pentru primul contact, ai nevoie de un fir, pe care îl montezi în mufa USB din partea de sus a bordului. Cea de jos este pentru încărcarea telefonului.

Practic, am butonat prin meniul de infotainment doar pentru a dezactiva alertele de viteză și de radare fixe — setări pe care le găsești în navigaţia mașinii. A, da, și pentru a regla bașii, mediile și înaltele sistemului audio (care are până la șase incinte, dacă optezi pentru opţionala de 100 € Media Nav): cel care le reglase înaintea mea probabil că nu se folosea fie de urechi, fie de sistemul audio al mașinii.

450 de euro este cel mai scump pachet opțional: Confort.

Ca materiale folosite, Logan este frumos la privit — inserţiile textile de pe bord și de pe portiere contribuie mult aici — și nu chiar atât de plăcut la atins. În zonele de interes, cum ar fi volanul, schimbătorul și sistemul de climatizare, ai parte de materiale mai bune. Singurul detaliu care m-a deranjat este zona aderentă din capătul manetelor (semnalizare, ștergătoare), pe care ești obligat să-l tot atingi. Restul plasticelor sunt tari, durabile și inofensive.

Viaţa în Logan

Un prim aspect îmbucurător este că îţi poţi ajusta bine poziţia de condus, mulţumită atât volanului reglabil pe patru axe cât și a scaunului, care este reglabil pe înălţime. Din păcate, cel din urmă nu vine în echiparea standard. Este inclus în pachetul Confort, care oferă și măsuţe rabatabile în spătarele, card „mâini libere”, frână de mână electronică și cotieră centrală. Al doilea cel mai scump pachet este Parking 2 (400 €), care include senzori de parcare faţă și spate, cameră de marșarier și asistent de unghi mort. Își fac bine treaba. Recomand.

La fel de bine își face treaba și radarul care contribuie la sistemul de frânare automată de urgenţă. Poate prea bine. Spre exemplu, în pasajul subteran care face intrarea în Bacău, dinspre Brașov, sistemul m-a alertat sonor, înainte să frâneze brusc. A văzut rampa de ieșire — a cărei înclinaţie este nenatural de mare — din pasaj ca pe un obstacol. Probabil că m-a salvat de situaţia în care să culeg de pe jos bara faţă a mașinii.

Cam 14.000 € costă un Logan ECO-G Comfort echipat cu mai toate opționalele.

Configurarea spaţiului la interior aduce beneficii și pentru pasagerii din spate — patru adulţi călătoresc în tinhă aici —, iar designul caroseriei a sporit practicitatea printr-un volum mai mare al portbagajului, care are acum 528 de litri. În portbagaj poate fi montat și un organizator prin care compartimentezi spaţiul; realizezi cât de bun e atunci când ai de cărat chestii mici și nu vrei să le auzi rostogolindu- se pe-acolo. De fapt, în configuratorul Dacia vei găsi o multitudine de accesorii prin care îţi faci viaţa mai ușoară și/sau mai plăcută, de la suporturi de plafon la coșuri de picnic, protecţii pentru portbagaj și scaune de copii.

Peste 1.200 km dintr-un plin

Versiunea ECO-G este ideală pentru cei care plâng după diesel. Cu două rezervoare care însumează 90 de litri (cel de GPL a crescut la 40), Logan te poartă liniștit o mie de kilometri fără să-ţi ceară de mâncare. La finalul testului autonomia rămasă era de 100 de kilometri, după un drum de 1.170 de kilometri. Dintre aceștia, aproape 1.000 au fost făcuţi extraurban, 60 pe autostradă, iar restul în oraș. Media de consum de GPL a fost de 8 l/100 km, iar cea de benzină, de 6 l/100 km. Pe parcursul a 700 de kilometri, Loganul a mers „cu plinul” — patru pasageri, plus portbagaj burdușit de bagaje, iar media de viteză per total a fost de 54,4 km/h.

Logan vine acum și cu jange din aliaj, de 16 inch. O opțională de 250 €. 

Elasticitatea motorului de 1 litru și etajarea cutiei de viteze fac ca Logan să-și care cu relativă ușurinţă cele 1,1 tone, dar nu este o mașină de sprint. La rularea pe autostradă motorul nu strigă până în habitaclu, însă zgomotul de vânt creează disconfort la viteza asta. Din fericire, n-o să fii deranjat de asta, pentru că nu prea avem oricum autostrăzi. Dar, dacă am avea, am putea pleca din București cu Loganul pe GPL și ne-am opri să alimentăm abia în Budapesta. Sau în Atena. Sau, de ce nu, în Kiev. Planuri de vacanţă să fie!

Date tehnice Dacia Logan Eco-G 100

999 cmc, benzină + GPL, 100 CP (90 CP pe GPL), 170 Nm, 4×2, manuală 6 • 6,5 l/100 km, 102 g CO2/km •
0-100 km/h în N/A, 186 km/h • de la 11.600 euro, cu TVA

Text publicat în revista EcoWheels numărul 21.

Citește și

Lasă un comentariu